Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Aankondigingen & updates

UPDATE: Betaalmethode Billink toegevoegd!

Steven
    Geplaatst: Dinsdag, 16 Augustus 2011 om 15:21:27

Bedankt voor je bericht, Pepijn!

Designed4all
    Geplaatst: Woensdag, 17 Augustus 2011 om 09:43:02

Beste Billink,

Wanneer vordering oninbaar blijkt ?
    Ik begrijp dat de gemaakte kosten nooit verrekend worden, maar ik bedoelde met de vordering, het te vorderen bedrag van de weblinkel voor de geleverde goederen of diensten.

Groet
    Hans

Billink (Pepijn)
    Geplaatst: Donderdag, 18 Augustus 2011 om 12:38:39

Beste Hans,

Op dat moment verkopen wij je vordering niet, wij geven wel advies wat mogelijk is en welke stappen je kunt ondernemen. Maar jij (webwinkeleigenaar) bent de persoon die beslist.
    Als je hier meer vragen over hebt kan ik je denk ik wat beter telefonisch antwoord geven.

Pepijn

Aangepast op 18-8-2011 12:39
    D*v*D
    Geplaatst: Donderdag, 18 Augustus 2011 om 12:51:33

Wat wij hebben begrepen na contact met Billink, is dat als de vordering niet inbaar is je dus pech heb en na je geld kan fluiten.
    Ook word je klant vooraf  niet getoetst bij het BKR , zij hebben informatie van een paar ander partijen.
    Dus weet niet of dit voor ons en andere bedrijven een goede optie is.
    Risico blijf bij je zelf terwijl je met zo,n systeem zou verwachten dat je het risico van niet betalende klanten afdekt.

Uiteraard is dit onze mening, ben benieuwd hoe ander webshop hier over denken.

Ton

Designed4all
    Geplaatst: Donderdag, 18 Augustus 2011 om 13:50:19

Ton, ik bent het met je eens, maar voor € 2,50 kun je dit denk ik ook niet verlangen.

Voor € 2,50 geef je een stuk administratie uit handen, de kosten voor eventuele incasso, maar niet het afdekken van de vordering op zich.

Voor mij een reden het niet te doen.

Gr
    Hans

D*v*D
    Geplaatst: Donderdag, 18 Augustus 2011 om 14:24:57

Inderdaad hans, we weten dat je voor 2,50 niet teveel kunt verwachten.
    Echter wat is dan het voordeel om zoiets aan te bieden aan webshop,s als er vervolgens geen garantie
    is dat je je geld krijgt.
    Ook stond er iets in deze topic over betaling van 7,50 adminstratie kosten wie betaald deze , want dat werd ook in de reactie van Billink niet helemaal duidelijk.
    En wat gebeurd er vervolgens als de klant echt niet betaald hoe ver gaat billing dan om vordering alsnog te innen.
    Want stel klant besteld bij dvdboxshop voor 25 euro via billink , vervolgens betaald deze klant niet ook niet na aanmaningen.
    Gaat billink dan vervolgens incasso deurwaarders rechters inschakelen om alsnog de betaling te innen.
    Je zou er wel vanuit gaan maar gezien de kosten die billink dan moet maken niet rieel lijkt mij, zeker gezien het risico dat de vordering gewoon oninbaar is.
    Graag reactie eventueel van billink, want ook op hun website vind ik de info die ze geven voor een bedrijf die onze centen moet innen vrij sumier.

Mvg

Ton

Aangepast op 18-8-2011 14:35
    Billink (Pepijn)
    Geplaatst: Donderdag, 18 Augustus 2011 om 16:13:17

@Ton

Goede vragen en ik zal ze proberen zo goed mogelijk te beantwoorden. Misschien dat we in ieder geval nog een keertje kunnen bellen met elkaar, dan kan ik je wat specifieker uitleggen hoe onze credit check in elkaar zit.

Billink valt of staat namelijk met een toetsing van een consument/bedrijf. Wij hebben er niks aan als wij mensen doorlaten die niet betalen. Dan zou onze service geen bestaansrecht hebben.

Bestellingen worden bij ons op meer dan 50 parameters getoetst. Hierbij kun je denken aan, risico van bepaalde straten, komt de naam voor op het adres, komt het telefoonnummer overeen met de naam van de consument. Maar ook hoe is het betalingsgedrag in het verleden van deze persoon of van dit adres. Zo zijn er veel meer parameters waar uiteindelijk een score uitkomt.
    Telefonisch kan ik je wat meer uitleg geven hoe dit aan de achterkant gebeurd, maar ik kan je wel verzekeren dat onze toets heel wat verder gaat dan alleen een BKR check waardoor juist een beter beeld ontstaat van de persoon/bedrijf die besteld.

@Ton2

De webwinkelhouder betaald nooit meer dan 2,50 aan kosten. de 7,50 waar jij het over hebt is alleen voor debiteuren die na 2 herinneringen niet betaald hebben en worden ook verhaald op de consument.

Wat je niet moet vergeten is dat je door het aanbieden van Billink een stukje vertrouwen uitstraalt.. Het kan ze net over de streep trekken als ze eerst het product ontvangen, weten dat het dus een betrouwbaar bedrijf is, en daardoor meer omzet genereerd. Wij merken bij wekwinkels een omzetstijging van soms wel 40 tot 100%.

En ja op dat moment kan het zijn dat er 1 box niet betaald word. Echter moet je dit wel afzetten tegen de omzetstijging die dit tot gevolg heeft.

Eelco de Boer
    Geplaatst: Donderdag, 18 Augustus 2011 om 21:51:04

Thanks voor je bijdrage Pepijn!

Gr,
    Eelco

Horlogescity.nl
    Geplaatst: Donderdag, 1 September 2011 om 13:33:12

Heeft iemand al ervaring met Billink?
    Ik wordt ook wel benaderd door partijen die het debiteurenrisico overnemen.
    Maar ja, wat is wijsheid.

Hier vind U alles om goed en goedkoop te kunnen blijven printen,
    Geplaatst: Donderdag, 1 September 2011 om 14:04:08

Ik gebruik Billink en ben daar zeer tevrede over heb al verschillende klanten gehad die hier gebruik van maken en je kan alles vollgen op hun site ook de uit betallingen lopen vlug,

Aangepast op 1-9-2011 14:04
    Hondenwijzer
    Geplaatst: Vrijdag, 16 Maart 2012 om 09:40:04

Zoals jullie eerder in dit forum hebben kunnen lezen schreef een medewerker van billink het volgende:

....Billink valt of staat namelijk met een toetsing van een consument/bedrijf. Wij hebben er niks aan als wij mensen doorlaten die niet betalen. Dan zou onze service geen bestaansrecht hebben.

Bestellingen worden bij ons op meer dan 50 parameters getoetst. Hierbij kun je denken aan, risico van bepaalde straten, komt de naam voor op het adres, komt het telefoonnummer overeen met de naam van de consument. Maar ook hoe is het betalingsgedrag in het verleden van deze persoon of van dit adres. Zo zijn er veel meer parameters waar uiteindelijk een score uitkomt.
    Telefonisch kan ik je wat meer uitleg geven hoe dit aan de achterkant gebeurd, maar ik kan je wel verzekeren dat onze toets heel wat verder gaat dan alleen een BKR check waardoor juist een beter beeld ontstaat van de persoon/bedrijf die besteld.

Op hun website suggereren ze dat billink een veilig manier is om klanten achteraf te laten betalen.
    Helaas hebben vele webwinkeliers ondervonden dat zij hun beloftes niet waarmaken.
    Klanten die bij Billink in het bestand staan omdat zij al eerder via hun facturen hebben ontvangen maar deze niet betalen, komen gewoon door hun toetsing heen. Ook klanten die een niet bestaand telefoonnummer opgeven komen gewoon door hun toetsing heen.
    Ook wordt er niet gecontroleerd of de gegeven allemaal wel overeenkomen, zoals ze hiervoor suggereren. Uit een eenvoudig onderzoek blijken op de opgegeven adressen de opgegeven persoon helemaal niet te wonen.
    Billink geeft bij alle bestellingen groen licht, zij toetsen helemaal niets!

Zelf heb ik vorige week een test gedaan. Ik heb op mijn eigen site een bestelling gedaan en heb daarvoor de adresgegevens van een klant gebruikt die al maanden te laat is met betalen (via Billink). Nu een week later staat er nog steeds als advies groen, dus veilig.
    Van alle nietbetaalde facturen die ik nog heb en waarvoor Billink groen licht heeft gegeven, blijkt dat er bij 7 de gegevens totaal niet kloppen, 1 daarvan geef ik het voordeel van de twijfel, maar helaas is dat de rekening met het laagste bedrag. Adressen van verschillende facturen blijken ook bij andere webwinkels bekend te staan als niet betalende klanten. Facturen die daar ook door Billink zijn verzonden, dus dit zou bekend moeten zijn bij Billink.
    Ook heb ik zelf 4 bestellingen geweigerd waarvan meteen al duidelijk was dat dit niet te vertrouwen was, bestellingen die gewoon groen licht kregen van Billink.

Vele gedupeerde webwinkeliers zijn de samenwerking met Billink aangegaan omdat Billink suggereert dat je via hun veilig achteraf kunt laten betalen omdat zij de klanten checken. Helaas blijkt dit een misleidend verkooppraatje te zijn.
    Wanneer je Billink er over aanspreekt wordt je gewoon aan het lijntje gehouden (ook de ervaring van andere webwinkeliers) en laten je gewoon met de schade zitten.

Mijn advies aan gedupeerde webwinkeliers: Laat contact via Billink alleen via mail verlopen en niet via de telefoon, zodat je alles zwart op wit hebt, deze gegevens kun je misschien nodig hebben als je net als mij verdere stappen wilt ondernemen tegen Billink.

En mijn advies aan Luondo, waarschuw uw klanten en haal Billink uit uw programma.

Martin

http://www.hondenbenodigdheden.eu

Hondenwijzer
    Geplaatst: Vrijdag, 16 Maart 2012 om 15:42:53

Ondertussen hebben zich al wat gedupeerde webwinkeliers die achteraf laten betalen via Billink zich bij mij gemeld.
    Er is genoeg bewijs verzameld dat Billink de klanten helemaal niet zo checken zoals zij suggereren.
    Daarom zie ik de mogelijkheid wel iets tegen Billink te ondernemen, want zij beweren nog steeds dat zij wel de klanten checken.
    Wanneer je ook gedupeerd bent, stuur me dan een mail, samen zijn we sterker.

info@hondenwijzer.com

www.hondenbenodigdheden.eu

Eelco de Boer
    Geplaatst: Vrijdag, 16 Maart 2012 om 15:43:13

@ Martin, bedankt voor je bijdrage. We willen zoveel mogelijk opties openlaten (en hebben dus ook Sisow E-Care en Klarna toegevoegd).

@ Iedereen, wat zijn jullie ervaringen met de diverse partijen?

Gr,
    Eelco

Hondenwijzer
    Geplaatst: Vrijdag, 16 Maart 2012 om 20:08:26

Op het moment ben ik bezig een brief op te stellen voor Tros opgelicht.
    Wanneer meer mensen slechte ervaringen hebben met Billink, adviseer ik hun daar ook heen te schrijven.
    Wanneer meerdere mensen met dezelde ervaring daar heen schrijven, wordt het eerder serieus genomen. Wie weet, heb je dan ook nog kans dat je de geleden schade terug krijgt.
    Ook ben ik van plan naar andere van dit soort programma's te schrijven.
    De website van Tros Opgelicht is: http://www.opgelicht.nl/contact/

www.hondenbenodigdheden.eu

Magnetronknuffel webwinkel
    Geplaatst: Vrijdag, 16 Maart 2012 om 21:57:42

ik ben tevreden over billink, van de klanten die te laat waren met betalen is uiteindelijk wel alles betaald.
    wel zit ik nog te denken om op achteraf betalen via Sisow over te stappen omdat je dan volledig zekerheid hebt van het ontvangen van je geld. (klarna vind ik te duur en te opdringerig). En omdat ik ook IDeal heb via Sisow he makkelijk is dat alles via 1 bedrijf loopt.

Groet,
    Stefan

<<<1234>>>