Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Aankondigingen & updates

    UPDATE: Bestellen zonder account: ‘Gast Check-out’

    Luondo (Moderator)
    Geplaatst: Vrijdag, 31 Mei 2013 om 11:36:11

    Het is vanaf vandaag mogelijk om je klanten ook zonder account te laten bestellen. Je kan zelf instellen hoe jouw klanten zich kunnen registreren (of niet) in je webwinkel. Er zijn drie mogelijkheden:

    1) Account aanmaken
    Tijdens de eerste bestelling van een klant in je webshop zal er automagisch een account worden aangemaakt. Voordeel hiervan is dat de klant zelf de factuur kan downloaden en de status van de bestelling kan zien. Het nadeel is dat je klant bij een herhaal-aankoop moet inloggen met zijn e-mailadres en wachtwoord.

    2) Inloggen
    Als je klanten een account hebben kunnen ze met hun e-mailadres en wachtwoord inloggen in je webwinkel. Het voordeel voor de klant is dat de adresgegevens bekend zijn en ze deze dus niet opnieuw hoeven in te vullen.

    3) Bestellen zonder account (nieuw)
    Nieuw is de optie om ook zonder account te kunnen bestellen in je webwinkel. Je klant heeft geen inloggegevens nodig en kan eenvoudig herhaalbestelling doen zonder op zoek te gaan naar het juiste wachtwoord.

    De instellingen
    Je kan zelf kiezen welke check-outs je wilt gebruiken verschillende combinaties zijn ook mogelijk. De instellingen kan je vinden bij 'instellingen > vormgeving > formulieren > check-out'.


    De teksten kan je eenvoudig zelf aanpassen in de statische content.

    De lay-out
    De vormgeving van het keuzemenu hebben we ook eenvoudiger gemaakt, zo hebben we het pulldown menu weggehaald en daar ‘radio buttons’ van gemaakt. De zakelijke gegevens kunnen nu ingevuld worden door een vinkje te plaatsen waardoor de extra velden voor bedrijfsnaam, KvK en BTW-nummer zichtbaar worden.



    Eigen wachtwoord-keuze
    Het is nu ook mogelijk om je klanten een eigen wachtwoord te laten aanmaken tijdens het plaatsen van de bestelling. Hiervoor kan je het veld ‘Eigen wachtwoord’ aanvinken bij 'instellingen > vormgeving > formulieren > algemeen'. 




    Mireille
    Geplaatst: Vrijdag, 31 Mei 2013 om 11:57:53

    TOP !!!

    Klasse Luondo.


    Donna
    Geplaatst: Vrijdag, 31 Mei 2013 om 12:55:45

    Top update van die gast check-out! :D


    Aangepast op 31-5-2013 12:56
    Muriëlle
    Geplaatst: Vrijdag, 31 Mei 2013 om 13:25:34

    Super dit!!


    Fab
    Geplaatst: Vrijdag, 31 Mei 2013 om 13:59:09

    Super!!!!!!!


    Louise123
    Geplaatst: Vrijdag, 31 Mei 2013 om 15:51:03

    thanks voor de update! op naar de volgende stap ;-)


    Martin Koetsier
    Geplaatst: Vrijdag, 31 Mei 2013 om 16:25:23

    Het is vanaf vandaag mogelijk om je klanten ook zonder account te laten bestellen. Je kan zelf instellen hoe jouw klanten zich kunnen registreren (of niet) in je webwinkel. Er zijn drie mogelijkheden:

    1) Account aanmaken
    Tijdens de eerste bestelling van een klant in je webshop zal er automagisch een account worden aangemaakt.

    Het is inderdaad magisch -))
     


    MartineB
    Geplaatst: Vrijdag, 31 Mei 2013 om 22:19:25

    Ik had dit graag anders gezien. En heb dat meerdere malen aangegeven.

    Nieuwe klanten worden altijd geregistreerd.
    Bestaande klanten kunnen kiezen of ze gegevens willen ophalen of opnieuw invullen. Bij opnieuw invullen worden eerder ingevulde gegevens overschreven zodat je altijd de actuele gegevens hebt van een klant.

    Met gastaccount optie is het mogelijk dat nieuwe klanten niet geregistreerd worden. En dat van bestaande klanten tot in de eeuwigheid verouderde gegevens blijven staan in de database.

    Ik communiceer liever niet de woorden account en inloggen met klanten.


    verkleedwinkel
    Geplaatst: Zaterdag, 1 Juni 2013 om 12:03:54

    Tis wel een verbetering tov de oude situatie. Dat vergat ik.
    Jammer van de gemiste kans om klantenbestand up to date te houden. Gasten worden nu nergens geregistreerd.

    Tekstueel heb ik het al opgelost.


    Indie-ish
    Geplaatst: Zaterdag, 1 Juni 2013 om 16:22:12

    Leuke update.. weet nog niet of het voor mijn webwinkel veel toevoegt.. 
    Is het nu nog steeds niet mogelijk om eigen tekst aan de winkelwagen toe te voegen?
    Als ik.. Bestellingen v.a. €30,- worden gratis verzonden etc..



    Louise123
    Geplaatst: Zaterdag, 1 Juni 2013 om 16:32:35

    Martine, wat is je achterliggende gedachte om de woorden 'account' en 'inloggen' niet te communiceren aan klanten? Het zijn toch ingeburgerde woorden voor online shoppen?


    Muriëlle
    Geplaatst: Zaterdag, 1 Juni 2013 om 19:29:05

    @Luondo Ik laat mijn klanten invullen hoe ze bij me terecht zijn gekomen. Dit is een verplicht veld dat dus door elke kopende klant wordt ingevuld. Als klanten bestellen zonder account kan ik nu nergens meer terugvinden hoe ze bij me terecht zijn gekomen. Kunnen jullie die gegevens ergens inzichtelijk maken?


    Van Wens Tot Wieg
    Geplaatst: Zaterdag, 1 Juni 2013 om 19:32:16

    "Hoe ben je bij ons terechtgekomen?" Je ziet wel eens een pulldown met keuzes, bijvoorbeeld: Via google, advertentie in tijdschrift, TV-commercial, radiocommercial, anders". Is dat in Luonde webshop ook mogelijk? Zo ja, hoe?

    Groet, Chris 


    Robbert
    Geplaatst: Zaterdag, 1 Juni 2013 om 19:32:20

    Hey Muriëlle,

    Das een goeie!
    Gaan we ff wat voor verzinnen :)

    Groeten Robbert


    Donna
    Geplaatst: Zaterdag, 1 Juni 2013 om 19:50:45

    @ Muriëlle & Chris: Als je je E-commerce instelt bij Google Analytics, kun je nog veel nauwkeuriger zien waar je kopers vandaan komen. 


    Aangepast op 1-6-2013 19:51
    Van Wens Tot Wieg
    Geplaatst: Zaterdag, 1 Juni 2013 om 21:56:07

    @Donna, dank je! heb ik inmiddels gedaan. Ik pik wel meer nuttige tips van je op. Fijn dat er ook Luondo-klanten zijn die hun ervaring delen! Groeten, Chris


    <<<12>>>