Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Aankondigingen & updates

UPDATE: Herroeping formulier voor nieuwe webwinkel regels

Luondo (Moderator)
    Geplaatst: Zaterdag, 14 Juni 2014 om 10:14:01

De regels voor webwinkels zijn aangepast en nu moet je een formulier aanbieden die je klant kan invullen als ze iets willen terug sturen. Dit kun je op papier meesturen met je bestelling, maar dat is nogal ouderwets, toch? ;) Zonde van de bomen ook.

Wij hebben dus een mooi digitaal herroepingsformulier gemaakt die je klant eenvoudig online kan invullen wanneer ze wat terug willen sturen.

Als je het helemaal goed wilt doen moet je de volgende stappen doorwandelen:

1) Maak een contentpagina aan in het footer menu, noem deze bijvoorbeeld ‘Herroeping’
    2) Vul op tabblad SEO bij de user frienly url herroeping in
    3) Zet op het tabblad Modules het Herroepingsformulier aan
    4) Sla de pagina op
    5) Plaats een link in de orderbevestiging; in de orderbevestiging kun je een tekst zetten met een link naar de herroepingspagina die je net hebt aangemaakt. Zo kan je klant altijd eenvoudig het formulier vinden.

Easy does it!

Verband & zo
    Geplaatst: Zaterdag, 14 Juni 2014 om 14:03:53

Handige update.

Groet,
    Stefan

Aniworld4U
    Geplaatst: Vrijdag, 20 Juni 2014 om 12:20:13

hoe werkt dat eigenlijk met retouren?
    heb het eigenlijk nog nooit meegemaakt dat iemand wat wil terug sturen.
    klant vult formulier in, en dan? hoe zit dat met de verzendkosten? tot nu toe had ik aangeven dat retour verzendikosten voor de koper is.

Aangepast op 20-6-2014 13:11
    De OpruimExpert
    Geplaatst: Dinsdag, 24 Juni 2014 om 12:35:03

Super!

Indie-ish
    Geplaatst: Dinsdag, 5 Augustus 2014 om 15:22:50

Ik had er zelf al 1 gemaakt. Link er tijdens de order bevestiging naar. De klant kan hem dan uitprinten.
    De klant is trouwens niet verplicht om het formulier in te vullen/ te gebruiken.

Nu vraag ik mij af.. Kan de klant het formulier van Luondo online invullen en hoeft deze dan niet uitgeprint te worden?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Ozom
    Geplaatst: Zaterdag, 23 Augustus 2014 om 13:45:31

Beste... Hoe kan ik op het bestelformulier de categoie toevoegen waar het bestelde artikel in thuis hoort. Nu heb ik alleen:
    product - Plating - artikelnr. - Aantal - Prijs en Totaal. Hoop dat het lukt. dank alvast

PDF
    Geplaatst: Donderdag, 7 Januari 2016 om 05:56:50

Hallo

We zijn momenteel gans de retour procedure in onze shop aan het invoeren en deze aan het uitesten, echter als ik zelf als test nu het herroeping formulier invul ( met mijn prive e-mail als zijnde dat ik een klant ben dus ) krijg ik wel in onze shop e-mail een bevestiging dat er een retour is aangevraagd maar op mijn prive e-mail die ik op het herroeping formulier heb ingevuld ( weldra het e-mail adres van de klant in kwestie dus ) krijg ik hier geen melding-bevestiging van.

Kijk ik ergens overheen of hoe moet dit dan ?

Ik wil  graag de bevestiging van de retouraanvraag naar de klant toe kunnen sturen met daarin het retourlabel ( of een link daar naar toe) zodat de klant deze kan uitprinten maar het is me nu nog niet helemaal duidelijk hoe dit in praktijk te brengen.

Hopelijk weet iemand raad

Bedankt alvast !

Groet