Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Aankondigingen & updates

UPDATE: Vette aanbieding voor Mollie-gebruikers! Plus nieuwe API ;)

Luondo (Moderator)
    Geplaatst: Woensdag, 2 Juli 2014 om 15:07:01

Een nieuwe API en ook nog eens minder betalen!
    Een ‘update met extra’s’, noemen we dat. ;)

De nieuwe API
    “Wat is een API?” hoor ik je zeggen ;)

Met een API maken we verbindingen met ‘externe websites’ zoals bijvoorbeeld betaalproviders als Mollie. De technische mannen van Mollie hebben een hele nieuwe versie gemaakt met veel meer opties, dus wij kwamen er natuurlijk niet onderuit om deze te implementeren!

Je kunt alle nieuwe betaalmogelijkheden van Mollie nu gebruiken in je Luondo-shop :)
    • iDeal
    • Creditcard
    • MisterCash
    • Sofort
    • Banktransfer
    • Bitcoin
    • Paypal
    • Paysafecard
    Als je al Mollie gebruikt zul je zelf even de nieuwe API moeten activeren. Er moet namelijk nu een API-key ingevuld worden i.p.v. het klant-ID en de profile key (dit mag je direct weer vergeten als je nog geen Mollie gebruikt, selecteer dan direct de ‘Mollie API’).

De API key kun je aanmaken in je Mollie account. Zie Mijn account > Websiteprofielen > Nieuw websiteprofiel aanmaken.

Als je deze hebt ingevuld kun je de verschillende betaalmethodes selecteren die je wilt gebruiken. Je kunt zelf per betaalmethode aangeven wat de extra kosten moeten zijn - dit kan nog bij geen enkele andere betaalprovider! :)

En dan nu het extraatje
    Alle Luonders komen in aanmerking voor een speciale prijs per transactie :)

Je hoeft geen 99 cent meer te betalen per iDeal transactie, het kan nu voor 43 cent per transactie! Dat is minder dan de helft - snel bespaard dus!

Meld je aan via deze link https://www.mollie.nl/aanmelden/luondo

Je kan het ook gebruiken als je al een account hebt bij Mollie, dus go go go ;)

Just a drop of water
    Geplaatst: Woensdag, 2 Juli 2014 om 15:48:44

Gaat de korting automatisch gelden wanneer je de nieuwe api activeert? Of moet ik bij Mollie (als bestaande klant) ook nog iets aanpassen?

huisdierenservice-webshop.nl
    Geplaatst: Woensdag, 2 Juli 2014 om 15:54:10

Ik gebruik al Mollie maar begrijp ook niet helemaal wat ik nu precies moet doen om van die aanbieding gebruik te gaan maken?

Robbert
    Geplaatst: Donderdag, 3 Juli 2014 om 16:31:40

We hebben een aantal vragen gekregen hoe je nu precies de nieuwe API van Mollie moet instellen. Dat is redelijk eenvoudig en ik heb er even een stappenplan van gemaakt.

1) Maak een nieuwe API key / websiteprofiel aan:
    • Login bij Mollie
    • Ga naar Mijn account > Websiteprofielen
    • Klik op Nieuw Websiteprofiel aanmaken
    • Vul de domeinnaam van je website in
    • Klik op Websiteprofiel aanmaken
    Voordat het profiel gebruikt kan worden zal Mollie je profiel eerst controleren of de gegevens juist zijn, dit kan even duren omdat Mollie alles handmatig controleert.

Als je websiteprofiel is goedgekeurd door Mollie kan je de nieuwe API key in Luondo toevoegen.

2) Koppel de nieuwe API key met Luondo
    • Login bij Mollie
    • Klik bij Mijn account op Websiteprofielen
    • Klik op Details bij het websiteprofiel die je eerder hebt aangemaakt
    • Kopieer de lettercode naast Live API key

• Login bij Luondo
    • Ga naar Instellingen
    • Klik op Betaalsystemen
    • Klik op Mollie
    • Selecteer bij API type de optie “Mollie API”
    • Plak de API key in het veld (CTRL +V)
    • Klik op Opslaan
    Als je wilt selecteren welke betaalmethode’s je in de shop wilt gebruiken kan je op Mollie klikken en zie je de optie’s staan.

Ben je bestaande gebruiker bij Mollie en je wilt ook van de speciale prijs gebruik maken kan je hun even een mail sturen, dan wordt dat aangepast voor je.

Succes!

Groeten Robbert

Team Luondo

Trendy Juwelen
    Geplaatst: Zondag, 6 Juli 2014 om 09:14:44

Is er een opstartkost bij Mollie? Ik overweeg om van Sisow over te stappen naar Mollie

Naturel Deluxe
    Geplaatst: Zondag, 6 Juli 2014 om 10:56:12

er zijn geen opstartkosten of maandelijkse abbonementen bij Mollie ;) 

Trendy Juwelen
    Geplaatst: Zondag, 6 Juli 2014 om 14:49:05

Dan denk ik dat mijn beslissing wel gemaakt is.

Aniworld4U
    Geplaatst: Zondag, 20 Juli 2014 om 12:05:45

hallo,
    als ik de 43cent wil invoeren hier op luondo dan pakt die um niet. alleen als ik hem op 1,00 laat staan dan pakt die em
    sofort banking moet ook op 1,99 blijven staan, ander bedrag pakt die ook niet.

Verband & zo
    Geplaatst: Maandag, 21 Juli 2014 om 23:31:45

@aniworld4u
    wat bedoel je? heb je wel de nieuwe api gebruikt?

groet,
    stefan

Aniworld4U
    Geplaatst: Donderdag, 24 Juli 2014 om 18:56:09

ja ik gebruikt de nieuwe api

als ik € 0,43 cent in tik bij de IDeal, en klik op opslaan dan springt die weer op €0,00
    alleen bij 1,00 of hoger blijft die staan.

Robbert
    Geplaatst: Donderdag, 24 Juli 2014 om 19:21:48

De bedragen die je bij de betaalmethode's in kan vullen zijn de 'Extra kosten' die je kan instellen wat een klant in je shop extra moet betalen als ze die betaalmethode gebruiken. En de 'Minimale kosten' die ee order moet hebben om die betaalmethode te kunnen gebruiken.

Je kan dus niet zelf invoeren wat jij aan Mollie gaat betalen ;)

Als je via Luondo een Mollie account hebt aangemaakt betaal je 43 cent voor een IDeal transactie.

Groeten Robbert

Cartoonz Online Kinderkleding
    Geplaatst: Dinsdag, 29 Juli 2014 om 13:26:04

Zo! Inmiddels overgestapt van Sisow naar Mollie.... Goede stap blijkt!

Esther (1)
    Geplaatst: Dinsdag, 29 Juli 2014 om 15:26:36

@cartoonz waaruit blijkt dat dit een goede stap is. minder storingen? meer afgeronde betalingen? #nieuwsgierig

Verband & zo
    Geplaatst: Dinsdag, 29 Juli 2014 om 17:48:11

ik ben ook pas overgestapt en ik heb tot nu toe nog niet gehad dat er iets mis ging met een betaling, bij Sisow had ik dat wel.
    Ook vind ik het prettig dat alle bedragen gewoon de volgende dag op je rekening staan zonder dat daar extra batch kosten voor in rekening worden gebracht.
    En op vragen word snel en deskundig antwoord gegeven.
    dus ik ben ook een tevreden klant.

groet,
    stefan

Aniworld4U
    Geplaatst: Zaterdag, 16 Augustus 2014 om 13:24:20

dit heb ik in beeld helaas kan ik geen screenshot uploaden hier

extra kosten,  minimale kosten
     Ideal                             €1,00             €0,00
    Mistercash                   -                          -
    Sofort                            €1,99              €0,00

als ik IDeal verander naar 0,43 en druk op opslaan dan veranderd het naar €0,00 dit gebeurd met elk bedrag onder de €1,00
    hetzelfde geldt voor sofort banking, minimale wat er blijkbaar moet staan is €1,99
    kan dit veranderd worden?
    dit is hier op luondo zelf en niet bij mollie

Aangepast op 16-8-2014 13:25
    Samardesign
    Geplaatst: Zaterdag, 13 September 2014 om 21:58:55

Hallo Aniworld,

Ik heb hetzelfde probleem, kan de extra kosten niet op 0,43 zetten dan gaat hij na het opslaan weer naar 0,00
    Is hier inmiddels al een oplossing voor?

<<<12>>>