Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Aankondigingen & updates

UPDATE: Enormail instellingen aangepast

Luondo (Moderator)
    Geplaatst: Woensdag, 29 Oktober 2014 om 08:49:01

We hebben enige tijd geleden de koppeling met Enormail toegevoegd. Deze wordt al door vele gebruikt :) We hebben het nu mogelijk gemaakt om te kiezen wanneer klanten op de mailinglijst geplaatst worden. 1, bij het plaatsen van de bestelling of 2, bij het betalen van de bestelling.

Je kan deze instellingen aanpassen bij Instellingen > Externe websites > Enormail

Gebruik je de Enormail koppeling nog niet? Kijk dan even op holysale.nl wat je er allemaal voor mooie dingen mee kan doen!

Aapje van de Hoek
    Geplaatst: Woensdag, 29 Oktober 2014 om 12:00:25

COOL!! 

D*v*D
    Geplaatst: Donderdag, 30 Oktober 2014 om 00:28:52

Cool, nu nog wat updates doorvoeren aan de webshop waar iedereen wat aan heeft.
    maar schijnbaar hebben externe modules voorrang op de de whislist , van standaard optie,s die anno 2014 gewoon in een webshop horen te zitten.
    zal wel met het verdienmodel te maken hebben dat enormmail en ander externe koppeling voorrang krijgen op de door ontwikkeling van de webshops.

coating4all.com
    Geplaatst: Donderdag, 30 Oktober 2014 om 10:42:44

@ DvD Jammer dat je er zo in staat.
    Ik weet niet of je enormail gebruikt maar sinds ik deze gebruik zijn mijn inschrijvingen meer dan verdubbeld. er is geen één webplatform die dit zo goed in hun platform verwerkt aanbied.
    Ik geef de klanten ook de mogelijkheid tot bestellen zonder account en dan heb ik nog steeds dankzij enormail een inschrijving die ik met de standaard nieuwsbrief echt nooit had. Of de kosten de baten dekken zal de toekomst en de inzet van mijn nieuwsbrieven moet uitwijzen.

Natuurlijk zijn er nog vele wensen en mogelijkheden die je graag wilt zien maar dan kan ik je ook uit de droom helpen als je denkt dat het gras bij anderen groener is want dat is het niet zo. 

Ik heb sinds 2010 bij MWW een andere shop en zeur daar al sinds 2011 om een simple btw verlegd factuur Volgens hun zeggen ( sinds 2011 dus) nu eindelijk in de ontwerpfase gezet. Joost mag weten hoelang dat nog gaat duren. Deze functies heeft luondo er allemaal allang inzitten.

Dat die jongens dingen ontwikkelen die geld opleveren is toch logisch want alles moet toch betaald worden. Dat eelco met de prijzen van de mastery en andere trainingen helemaal doorslaat okay, die keuze maak jezelf om daar in mee te gaan. Ik ben er wel van overtuigd dat als je het kan betalen of bereid bent om er in te investeren al die dingen het geld echt wel waard zullen zijn. 

luondo luistert wel degelijk naar zijn klanten wat ik uit eigen ervaring kan zeggen, Ik heb een paar maanden geleden NAV een MyParcel nieuwsbrief deze ook aan luondo gestuurd en gevraagd om samen met die berichtgeving van MyParcel met hen in contact te treden voor de koppeling mogelijkheden.
    Die 2 hebben contact met elkaar gezocht waar ik van beide kanten netjes over werd bericht en zie nu het resultaat op korte termijn een prima werkende koppeling met myparcel.

De helpdesk geeft altijd heel snel antwoord zelfs op een zondag waar maak je dat nog mee.
    Het forum is geweldig altijd heel snel antwoord en dat heeft ook niemand anders.
    De experts op het forum wo leendert, remco e.a geven in bijna alle gevallen hun oprecht advies en hulp ondanks de ze daar dan geen geld meer aan kunnen verdienen als ze het voor je zouden doen.

Een lang verhaal maar wilde dit toch even kwijt.

Ik vind dat ze daarom ook een hele dikke pluim verdienen. 

PS @ DvD dit is alleen maar mijn mening hoor en niet bedoelt om je aan te vallen.

grt Nico

Aangepast op 30-10-2014 10:48
    coating4all.com
    Geplaatst: Donderdag, 30 Oktober 2014 om 10:50:48

Hoe komen die links er trouwens automatisch in dat is wel een functie die ik ook wel wil gebruiken?
    grt Nico

De Warande
    Geplaatst: Woensdag, 12 November 2014 om 21:04:26

Wat is het voordeel van dit extern nieuwsbrief programma tov standaard Luondo mailing? Ervaringen?

Zover ik kan overzien zou ons voordeel zijn dat je verschillingen mailinglijsten kan maken; we zouden dan per taal een aparte lijst maken. Dit lukt bij Luondo nog niet zo goed (geen automatische toekenning). Meer voordelen?

Jan w

Aapje van de Hoek
    Geplaatst: Woensdag, 12 November 2014 om 21:14:00

Je kunt dmv de Enormailkoppeling, inschrijvers en/of klanten op een autoreponder zetten. Deze autoresponder kan op shop, categorie en zelfs productnivo aangemaakt worden. Dat is echt GENIAAL!!! 

Stel je verkoopt 10 stuks Pagodabollen in je shop: 

Mail 1 na 5 dagen: Heb je de bestelling binnengekregen? etc etc 
    Mail 2 na 10 dagen: Wat vind je van het product? Zou je een ervaring willen achter laten
    (supereffectief voor seo: zie 1 van onze shops in google: de sterren en de beoordeling + het aantal recensies worden getoond!) 
    Mail 3 na xx dagen: Een PDF met 10 tips om de mooiste pagoda te kweken
    Mail 4 na xx dagen: Een timelapsevideo 
    Mail 5 na xx dagen: Wijs de klant op je Facebookpagina 
    Mail 6 na xx dagen: Bedank de klant nogmaals voor zijn bestelling door een kortingscode te mailen
    Mail 7 na xx dagen: Wellicht is de klant dan toe aan een nieuwe bestelling bollen 
    etcetc 

1 keer instellen en het werkt volledig automatisch! 

Je bouwt hiermee een band met je klant op, je kan de klant nog meer waarde geven waardoor hij meer bij je gaat bestellen. Je kan de klant relevante info mailen etc etc. 

Aangepast op 12-11-2014 21:15
    Stylus-Shop
    Geplaatst: Donderdag, 13 November 2014 om 00:22:27

mmm

Zoals ik lees stuur je dus ( buiten de normale bevestiging bestelling ) 7 x ! een mail naar de klant..
    Ik zou afhaken... maar goed, dat is mijn mening.

Remco
    Geplaatst: Donderdag, 13 November 2014 om 09:50:15

@Ruben: Je moet het zien als een persoonlijke nieuwsbrief waarmee je klanten verwent en warm maakt om een vervolgaankoop te doen. Dit gaat volledig automatisch. Feit is dat hier veel uit te halen valt. Waar jij zou afhaken, zou een ander warm genoeg zijn geworden om wel een tweede aankoop te doen.

Stylus-Shop
    Geplaatst: Donderdag, 13 November 2014 om 11:04:05

@remco... ik ben ruben niet ?  maar goed.. Denk je echt dat je klanten verwent met 7 x een email ?
    Ik zou het als spam zien en juist niet meer bestellen.
    Je moet er niet aan denken dat je binnen een week 3 x een bestelling doet, en vervolgens 21 mailtjes ontvangt ( en dat is nog buiten de bevestiging van je bestelling.
    Daarnaast, warm worden doet de klant als het goed is van het product, en niet van mailings... als je product snel en goed is verzonden, en het bevalt, komt hij vanzelf weer terug.. ook zonder de mail bom !

RTM4
    Geplaatst: Donderdag, 13 November 2014 om 13:21:28

@ Niet-Ruben   Met een stylus pen heb je gelijk, echter, er zijn legio producten te bedenken waarbij het wel handig kan zijn.. 7 is misschien een beetje to much.. Maar het kan..

Overigens als ik bestel bij coolblue krijg je er standaard 4, daar wordt je knettergek van.. Maar bij een e-book of cursus zou ik het wel waarderen, mits het wat toevoegt

E.K.
    Geplaatst: Vrijdag, 17 April 2015 om 09:15:35

nice! Zou ook nogsteeds graag de andere 3 willen zien: dus getresponse, aweber, mailchimp, en/of eigen embed widget.

E.K.
    Geplaatst: Dinsdag, 22 December 2015 om 20:38:58

*omhoog schop doe* :o)

getresponse staat opnieuw hoog op mijn verlanglijst. En hoe minder gedoe met custom code widgets; des te fijner.

Deleukstelunch
    Geplaatst: Zondag, 1 Mei 2016 om 17:15:58

Mailchimp zou ook fijn zijn!