Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Aankondigingen & updates

Workaround voor de Dymo labelprinter issues

Robbert
    Geplaatst: Zaterdag, 18 April 2015 om 12:01:21

Hi Luondo'ers,

Bij sommige gebruikers werkt de Dymo label printer niet meer, dit komt niet door de update van Luondo maar door een update in Google Chrome. Het is een beetje een technisch verhaal wat er precies gaat gebeuren.

Vanaf Chrome versie 42 wordt default de NPAPI plugin uitgeschakeld omdat deze vanaf september 2015 helemaal uit Chrome gaat verdwijnen, de Dymo label writer maakt gebruik van deze plugin en werkt daarom niet meer.

Nu kan deze via een workaround weer tijdelijk ingeschakeld worden, een stappenplan:

1) Ga naar chrome://flags/#enable-npapi en schakel de NPAPI weer in.

2) Sluit Google Chrome helemaal af en start deze opnieuw op. Helemaal afsluiten is niet alleen de tabbladen sluiten maar echt helemaal het programma afsluiten!

3) Ga naar chrome://plugins > Dymo Label Plug-In en controleer of er een vinkje staat bij 'Mag altijd worden uitgevoerd'

4) Sluit Google Chrome helemaal af en start deze opnieuw op. Helemaal afsluiten is niet alleen de tabbladen sluiten maar echt helemaal het programma afsluiten!

5) Start Google Chrome weer op en je kan weer labels printen (tot september 2015)

Het is nog even wachten of de developers van Dymo een oplossing kunnen vinden om ook na september 2015 nog labels te kunnen printen via de browser.

Succes!

Groeten Robbert

Retroweegschaal - Marcel
    Geplaatst: Zaterdag, 18 April 2015 om 13:28:21

Bedankt, de workaround werkt!

Heren Armband
    Geplaatst: Zondag, 19 April 2015 om 11:29:55

Thanks Robbert. Ik kan voorlopig weer vooruit.

Misschien nog even dit....

Bij mij kwam er in de browser denied voor de url te staan. Dus: deniedchrome://flags/#enable-npapi
    Ik had geen toegang tot de pagina en dus ook een wit scherm.

Als je denied even weghaalt en op enter klikt, komt de pagina wel tevoorschijn en kun je bovenstaand advies volledig uitvoeren.

E.K.
    Geplaatst: Zondag, 19 April 2015 om 23:13:36

GAAF!!! Ik heb daar al bijna een jaar last van, maar nog geen tijd gehad (altijd bezig voor anderen hehe) om er naar te kijken. Dus had labels printen alweer opgegeven. Ga het morgen direct ff testen.

Haarweaves
    Geplaatst: Woensdag, 22 April 2015 om 20:50:30

Beste collega's

Ik gebruik geen chrome, maar explorer.

Hebben jullie hiervoor ook een work around beschikbaar.

​Met vriendelijke groet,

Michael van Amerongen                       

Haarweaves
    Kolibrievlinder 7
    3544 ZE Utrecht
    T 0031 - (0) 642713590
    E Klantenservice@Haarweaves.nl
    W Www.Haarweaves.nl

Alpaca-Shop
    Geplaatst: Donderdag, 23 April 2015 om 20:38:04

Onder chrome://flags/#enable-npapi is bij mij desbetreffende plugin niet aanwezig. Wat dan?
    Onder chrome://plugins/ staat wel Dymo Label Framework ingeschakeld.

Maridadishop
    Geplaatst: Dinsdag, 25 Augustus 2015 om 22:52:10

Is er ook een workaround voor Firefox?

Vintageknutselen
    Geplaatst: Vrijdag, 4 September 2015 om 07:44:46

Ik heb op bovenstaande probleem eerder inderdaad chrome://flags/#enable-npapi gebruikt en toen werkte alles weer goed. Vanochtend ineens weer niet. Luondo geeft aan: er zijn geen DYMO printers geïnstalleerd. Heb even gekeken, maar de printer geeft wel een test print, dus alle draadjes zitten vast enzo :). De DYMO printers zouden vanaf september problemen krijgen met Google Chrome, maar heb gelezen dat dit is uitgesteld tot eind 2015, dus wat is nu het probleem??? Kan iemand mij verder helpen? Alvast bedankt. Gr. Wilma

Vintageknutselen
    Geplaatst: Vrijdag, 4 September 2015 om 07:54:06

Oh ja, ik vergeet nog te zeggen dat bij chrome://flags/#enable-npapi nu niet meer de gewenste regel te vinden is om deze alsnog weer in te schakelen. Ook staat bij chrome://plugins de betreffende regel voor de DYMO printer er niet bij. Heb hier zo'n hekel aan en heb hier gewoon niet genoeg verstand van om het zelf op te lossen.

MOOYE
    Geplaatst: Vrijdag, 4 September 2015 om 08:00:23

Hier hetzelfde

Beste Team Luondo, graag snel een oplossing hiervoor of moeten we bij DYMO aankloppen???????

Nathalie
    Geplaatst: Vrijdag, 4 September 2015 om 09:07:52

Ik kreeg van de week een mailtje van PostNL dat de Dymo het vanaf nu niet meer doet via Chrome en dat je een andere browser moet gebruiken.

Je kan dit niet zelf oplossen, Dymo werkt aan een oplossing. Tot die tijd een andere browser gebruiken.

Aangepast op 4-9-2015 09:09
    Ald en Nij Brocante
    Geplaatst: Vrijdag, 4 September 2015 om 10:58:57

Heb Firefox maar weer op de PC gezet dan. Inderdaad kan je dan gewoon weer labels printen, maar het blijft een beetje jammer van Google Chrome dat ze hier op deze manier mee omgaan. Bedankt voor de hulp maar weer (wist ik in elk geval dat het niet aan mij lag, ha ha).

MOOYE
    Geplaatst: Zaterdag, 5 September 2015 om 19:09:02

Hebben nu 2 browsers open staan. Firefox gebruiken we alleen om de labels te printen. Wat omslachtig, maar werkt totdat Dymo iets voor Chrome heeft gevonden.

Bio Amable
    Geplaatst: Woensdag, 16 September 2015 om 11:22:43

Ook ik heb het probleem, kan de dymo labelwriter sinds kort niet meer gebruiken via luondo, en npapi is niet meer te vinden. Kunnen juilie dit snel oplossen? Kost zoveel tijd nu........

RTM4
    Geplaatst: Woensdag, 16 September 2015 om 15:04:20

@bio amable  
    Dit is niet iets voor luondo, maar voor dymo.. 

Aniworld4U
    Geplaatst: Woensdag, 30 September 2015 om 14:27:26

umm waarom een dymo printer als een gewone printer ook stickervellen kan be-printen?
    wat zijn de voordelen van zn ding?

<<<12>>>