Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Aankondigingen & updates

UPDATE: Retargeting met Adcrowd

Luondo (Moderator)
    Geplaatst: Dinsdag, 15 Maart 2016 om 11:05:01

Beste Luondoérs,

Door de koppeling met Adcrowd te activeren laat je op andere websites, zoals bijvoorbeeld nos.nl of nu.nl, alleen advertenties zien aan bezoekers die al eerder jouw webwinkel hebben bezocht. ​

Deze koppeling kun je binnen Luondo vinden op de pagina Instellingen > Externe websites > Adverteren > Adcrowd.

Account aanmaken op Adcrowd
    Ga naar Adcrowd om een campagne te starten en kies bij de eerste stap voor "Webshop app". 

Segmenten
    Bij de tweede stap zul je segmenten in moeten voeren. Dit kun je op de onderstaande manier doen.

Alle bezoekers Begint met /
    Productpagina Bevat /
    Winkelmandje Bevat winkelwagen
    Bedankpagina Bevat ?action=finish

Dynamische advertenties
    De url van de productfeed kun je vinden op de pagina Instellingen > Externe websites > Adverteren > Adcrowd. Kies bij de instelling Type voor de optie Google Shopping. 

Smartpixel
    Kopieer de smartpixel code die je hebt ontvangen van Adcrowd en zet deze in Luondo.

Het gaat alleen om het groen gearceerde gedeelte uit bovenstaande voorbeeld.

Remco
    Geplaatst: Dinsdag, 15 Maart 2016 om 11:48:36

Super update! Ik hoorde van veel mensen dat de implementatie toch erg lastig was, met name de segmenten. Met deze uitleg is het een eitje!:)

Kemios
    Geplaatst: Donderdag, 17 Maart 2016 om 09:43:58

Bedankt we gaan het weer proberen van weekend !!!!

NVC
    Geplaatst: Donderdag, 17 Maart 2016 om 12:19:47

Productpagina  Bevat  /p-  (Deze waarde zal alleen werken als je geen gebruik maakt van Userfriendly Url's)

Misschien een domme vraag maar waar kan ik dat terugvinden?(of ik gebruik maak van userfriendly url's) Kan me nl. niet herinneren dat ik dit ooit ergens heb ingesteld.
    Indien dit wel het geval is; welke waarde dan wél invullen?

Bij voorbaat dank.

Remco
    Geplaatst: Donderdag, 17 Maart 2016 om 12:42:13

De user friendly URL's kan je bij alle producten instellen onder het tabje 'SEO'. Wanneer je hier gebruik van maakt vul je de waarde / in

NVC
    Geplaatst: Donderdag, 17 Maart 2016 om 12:47:15

Thanks voor de snelle reactie, Remco!

Claudia
    Geplaatst: Zondag, 20 Maart 2016 om 11:53:24

Dank voor je uitleg. ik zie deze nu pas. Ik was al een tijd met Adcrowd in discussie over wat precies in te vullen. Zij hebben er helaas net te weinig verstand van terwijl ik denk, als je een koppeling met Luondo hebt moet je toch weten wat de Luondo klaten in moeten vullen.