Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Aankondigingen & updates

UPDATE: Voorraad op? houd je bezoekers op de hoogte

Luondo (Moderator)
    Geplaatst: Woensdag, 16 Maart 2016 om 19:15:02

Beste Luondoérs,

Als een product niet meer leverbaar is kun je jouw bezoekers de mogelijkheid geven een e-mail adres achter te laten. Je kan deze bezoekers dan op de hoogte brengen als het product weer leverbaar is. 

Om deze functie te activeren ga je naar de pagina Instellingen > Algemeen > Voorraadbeheer en zet je de optie Voorraad op? houd de bezoeker op de hoogte op ja.

Mailinglijst
    We geven nog de extra mogelijkheid om de bezoekers op een mailinglijst naar keuze te plaatsen.
    Als je beschikt over een koppeling met Enormail dan kun je hier een Enormail mailinglijst selecteren.

Producten met voorraad melding bekijken
    Om te kunnen zien voor welke producten een e-mail is ingevuld ga je naar de pagina producten en filter je in het menu op Producten met voorraad melding.

E-mail notificatie versturen
    Per product onder het tabblad voorraad zal een groene button zichtbaar worden. 

Als je de voorraad hebt aangepast en je daarna op de groene button drukt zal er een nieuw venster verschijnen. 

In het nieuwe venster heb je de mogelijkheid om de notificatie e-mail te versturen en kun je inschreven e-mail adressen bekijken of verwijderen.

De template voor deze e-mail staat op de pagina Instellingen > E-mail meldingen > Voorraad melding. 

Tip! Plaats in de e-mail een leuke korting of gratis verzendkosten door middel van een voucher code.

Als een product de voorraad heeft ingesteld op attributen niveau dan kunt je per attributen combinatie een e-mail versturen.

Versie 1.1 | Aangepast 27-06-2016

RTM4
    Geplaatst: Woensdag, 16 Maart 2016 om 19:59:04

Mooie update, misschien heb ik het gemist, maar hoe lang bestaat bovengetoonde kleur attribuut al?

PDF
    Geplaatst: Woensdag, 16 Maart 2016 om 20:55:17

super !!!

Nu nog de optie om aangemaakte wensenlijstjes te kunnen inzien zodat je daar een aangepaste aanbieding op kan sturen ;-)

Kapitein Speelgoed
    Geplaatst: Woensdag, 16 Maart 2016 om 22:20:21

Hey. Dat is handig!

Esther
    Geplaatst: Donderdag, 17 Maart 2016 om 10:56:58

Mooie update...kleur attribuut is er net @RTM4

Alpaca-Shop
    Geplaatst: Vrijdag, 18 Maart 2016 om 20:59:19

Kan je ook zien WIE op de hoogte gehouden wil worden van de voorraad?
    Ik heb per ongeluk op de groene enveloppe geklikt en blijkbaar is er direct een email verzonden. Hoe kan ik nu nagaan wie die email heeft ontvangen?

Gert

Luondo Webwinkels (Team Luondo)
    Geplaatst: Vrijdag, 18 Maart 2016 om 22:13:46

Beste Gert, 

Als je met de muis over de groene button heen gaat kun je zien welke e-mail adressen zich hebben ingeschreven. 

Met vriendelijke groet,
    Team Luondo

Claudia
    Geplaatst: Zondag, 20 Maart 2016 om 11:30:41

Super toevoeging. Dank jullie wel.

Ruud-4
    Geplaatst: Zondag, 20 Maart 2016 om 21:35:48

Heel nuttig!

Alpaca-Shop
    Geplaatst: Maandag, 21 Maart 2016 om 14:25:58

OK bedankt, had ik nog niet gezien. Maar ik kan dus niet op een later tijdstip nagaan wie ik een mail gestuurd heb?

Geplaatst: Maandag, 21 Maart 2016 om 14:43:05

Beste Alpaca-Shop, 

Wij kunnen dit wel voor je achterhalen. Mocht je dit nog willen weten dan kun je hiervoor even een ticket sturen.

Met vriendelijke groet,
    Team Luondo

Erik (Shop413)
    Geplaatst: Maandag, 21 Maart 2016 om 15:08:16

Mooie toevoeging, maar dit werkt toch alleen als je het uitverkochte product online laat staan ?
    (dus niet het artikel op offline zetten bij geen voorraad)

Hard gezegd.. je zou dus alle producten toonbaar moeten houden .. ook bij 0 stock..
    want ik denk dat de klant anders nooit bij het product op die knop kan drukken

Aangepast op 21-3-2016 15:10
    Geplaatst: Maandag, 21 Maart 2016 om 15:16:10

Beste Erik, 

Dat klopt inderdaad.

Met vriendelijke groet,
    Team Luondo

NVC
    Geplaatst: Maandag, 21 Maart 2016 om 21:52:34

Hallo Erik,

je kan er gewoon voor kiezen om uitverkochte artikelen automatisch onzichtbaar te maken en klanten toch op de hoogte te houden wanneer het artikel terug beschikbaar komt.
    Bij mij is het in elk geval zo dat klanten via google (directe link) vaak op een uitverkocht (en in de webwinkel onzichtbaar) artikel terecht komen. Laten ze daar hun emailadres achter; dan kan je ze eenvoudig informeren over een gelijkaardig artikel. Via deze manier realiseerde ik sinds de update al enkele extra verkopen.

Erik (Shop413)
    Geplaatst: Dinsdag, 22 Maart 2016 om 08:16:23

Ja snap ik..
    maar aangezien wij een aantal duizend producten te koop aanbieden
    is het voor onze klanten vervelend dat je bv 1000 producten toont, waarvan
    er dan bij wijze van spreken 700 niet meer leverbaar (in stock) zijn..
    Dan toon je dus wel een megagrote lijst op je shop voor de klant, maar is t merendeel
    niet leverbaar

Dat roept dan meestal frustratie op.. omdat de klant eerst (bv via Google) denkt
    ein-de-lijk het product gevonden te hebben, en vervolgens staat er op de shop "UITVERKOCHT"

Het is logisch dat dit niet anders kan.. dat begrijp ik natuurlijk wel.

MartineB
    Geplaatst: Dinsdag, 22 Maart 2016 om 08:49:09

Ik zet uitverkochte artikelen handmatig op onzichtbaar, dit kan ook automatisch begrijp ik?
    Ik kies de optie wél zichtbaar via directe link. Zodat bezoekers er op kunnen landen, maar niet vanuit de winkel er naar toe kunnen.

Google gooit ze echter uit de indexering.
    Als ik Google op "site:www.winkel.nl product" geeft ie namelijk nul resultaten.
    Heel raar, want buiten de winkel om wordt er wel verwezen naar deze producten.
    Gaat er een bericht naar Google dat de productpagina niet geïndexeerd moet worden?

Zo mis ik toch wel heel wat bezoek. Want uitverkochte artikelen zijn vaak de hardlopers, waar bezoekers op landen via Google.

<<<123>>>