Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Aankondigingen & updates

UPDATE: Snel en gemakkelijk de status van een bestelling doorgeven aan je klanten

Luondo (Moderator)
    Geplaatst: Dinsdag, 22 Maart 2016 om 18:07:01

Beste Luondoérs,

We hebben het mogelijk gemaakt om voor elke order status een eigen status wijziging e-mail in te stellen. Op deze manier kun je snel en gemakkelijk de status van een bestelling doorgeven aan je klanten.

Om dit in te stellen ga je naar de pagina Instellingen > E-mail meldingen > Order status wijziging en kies je uit het pulldown menu de status waarvoor je een e-mail in wilt stellen.

Als er een mail is ingesteld voor een bepaalde status dan zal deze iets donkerder in het dropdown menu worden weergegeven. De optie Algemeen zal gebruikt worden voor alle statussen waarvoor nog geen e-mail is ingesteld.

Je kan bijvoorbeeld voor de status Verzonden een e-mail instellen waarin je alvast de track & trace link plaatst.

Als extra optie hebben we het mogelijk gemaakt om meerdere status wijzigingen in één keer te versturen. Ga hiervoor naar de pagina Bestellingen en vink de bestellingen aan waarvan je de status wilt wijzigen. 

In het nieuwe venster selecteer je de gewenste status en vink je de optie Statuswijziging e-mail versturen aan. Klik hierna op de button Opslaan om de status van de geselecteerde bestellingen op te slaan en de statuswijziging e-mails te versturen.

. 

Naturel Deluxe
    Geplaatst: Dinsdag, 22 Maart 2016 om 22:24:35

Super update! Werkt een stuk eenvoudiger! 

SR
    Geplaatst: Woensdag, 23 Maart 2016 om 14:31:02

ha, die is fijn!

Mario - 4
    Geplaatst: Zaterdag, 26 Maart 2016 om 22:21:51

Mooie update weer...
    Misschien nog een idee?:

Verzonden - pakket
    Verzonden - envelop

Waarom? 

Dan kun je kiezen tussen pakket, met track en trace code
    en als je envelop selecteert, zonder track en trace.

Ik heb nu 1 tekst, met al een track en trace code erin, maar als ik een bestelling heb, als envelop, haal ik de track en trace code weg...

Zou dus mooi zijn als je 2 "verzonden" items hebt....

MOOYE
    Geplaatst: Zondag, 27 Maart 2016 om 12:14:05

Wij sluiten ons bij Mario aan. Ook wij verzenden de statuswijzigingen "verzonden" al lang per batch, maar de track & trace staat er standaard in en da is voor brievenbuspakketjes ontvangers zonder track & trace verwarrend.

Daarnaast de vraag om verzonden per batch ook te koppelen aan Klarna aangezien wij elke order achteraf moeten aanvinken op de website van Klarna. Wanneer je het niet per batch doet dan is de auto koppeling er wel.

Wij worden overigens wel heel blij van de updates Luondo, ga zo door!

Silkmoodnl
    Geplaatst: Donderdag, 21 April 2016 om 22:42:15

Bij mijn webwinkel werkt deze update niet, ik kan niet apart text voor verschillende status zetten. Alle status nemen dezelfde text over. 
    Alles status onder algemeen zijn in zwart! 

Aangepast op 21-4-2016 22:44
    Imkerwinkel
    Geplaatst: Zondag, 29 Mei 2016 om 19:33:09

Klopt de link wel die in de screenshot staat?

In de email naar de klant staat wel de track & trace code goed, maar de postcode blijft als de variabele {AFLVERADRES_POSTCODE} staan.

Een andere goede aanvulling zou zijn dat Pakjegemak van MyParcel ook geintegreerd wordt in Luondo

groeten,

Dorien

Imkerwinkel
    Geplaatst: Zondag, 29 Mei 2016 om 20:03:20

Nog een wens, of kan dat al?, de TTCODE per besteling als de klant heeft ingelogd en de status van zijn order bekijkt ook daar de T&T link kan vinden.

groeten,

Dorien

Veganistisch Koken
    Geplaatst: Woensdag, 29 Juni 2016 om 16:18:20

Perfecte update! Scheelt een hoop tijd en 'muiskramp' ;)

Het enige nadeel aan dat tegelijk versturen van een statusupdate is dat de 'klantnaam' dan volledig wordt weergegeven. Voorheen schrapte ik manueel de achternaam omdat dat in de communicatie toch een stuk persoonlijker overkomt. En dat vinden we wel zo belangrijk.

Het is maar een detail maar toch...is dit sowieso op 1 of andere manier mogelijk? En zoniet, is het een optie voor de toekomst? :)

DaphneD
    Geplaatst: Zondag, 3 Juli 2016 om 13:00:31

@ veganistisch koken Je kan de mails zelf aanpassen tegenwoordig! Instellingen > E-mail meldingen > Voorraad melding