Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Aankondigingen & updates

UPDATE: Product toevoegen aan een categorie aangepast

Luondo Webwinkels (Team Luondo)
    Geplaatst: Maandag, 12 December 2016 om 16:11:50

Beste Martine B,

De standaard categorie zal worden gebruikt:
    • Als een bezoeker via een directe link op de product detail pagina terecht komt. Zichtbaar in het kruimelpad en geselecteerd in het assortiment menu.
    • In de product exports van vergelijkingswebsites zoals Beslist, Twenga, Vergelijk, Assistme, Kieskeurig etc.

Met vriendelijke groet,
    Team Luondo

Berdino
    Geplaatst: Maandag, 12 December 2016 om 16:36:20

Ik heb 1200 producten en zag dat alle producten in een verkeerde standaardcategorie staan. 
    Dat moet ik toch niet allemaal gaan aanpassen hoop ik?
    Er zijn 3 webwinkels met ieder 1200 producten.
    De schrik slaat mij om het hart.

mvrgr

Geplaatst: Maandag, 12 December 2016 om 17:00:12

Beste Berdino,

We hebben de laatst toegevoegde categorie als standaard categorie geselecteerd. Hier is verder niks in aangepast, we hebben het alleen zichtbaar gemaakt. Je kan vanaf nu dus zelf bepalen wat de standaard categorie is.

Met vriendelijke groet,
    Team Luondo

Berdino
    Geplaatst: Maandag, 12 December 2016 om 17:07:52

Maar toch staan ze allemaal nu in de verkeerde standaardcategorie.

Geplaatst: Maandag, 12 December 2016 om 17:22:31

Beste Berdien, 

Voorheen was de standaard categorie niet zichtbaar. Als je dit nu dus anders wil hebben dan zul je dit zelf moeten aanpassen.

Met vriendelijke groet,
    Team Luondo

Berdino
    Geplaatst: Maandag, 12 December 2016 om 17:26:23

Voorheen was er geen standaardcategorie. Nu wel.

Geertje
    Geplaatst: Maandag, 12 December 2016 om 18:49:26

Beste Luondo,

Bedankt voor de uitleg, 't is dus toch niet zo erg dan het in eerste instantie leek.

Met vriendelijke groet,
    Geertje

Mario - 2
    Geplaatst: Maandag, 12 December 2016 om 19:40:06

Het was voorheen zo, dat de standaard categorie, je sub-map was? Tenminste zo had ik het ingesteld.

Als ik dus 3 categorieen had:

Cat 1 = www.domein.nl/aapje/product
    Cat 2 = www.domein.nl/leeuwtje/product
    Cat 3= www.domein.nl/olifantje/product

En het product was dus iets voor een leeuwtje, dan zette ik de seo zoals in cat2, en dat was mijn standaard categorie
    oftewel, mijn seo, was dus gelijk aan mijn categorie

en als bijkomend, heb ik daar 2 categories bij gezet, omdat ze ook wel mooi bij "aapje" en "olifantje" konden staan.

Kortom, tenminste, zo zie ik, als je je seo gelijk aan je belangrijkste categorie had gekoppeld, is er toch niets aan de hand?

Ik zie er in ieder geval geen nadeel, nog voordeel bij, dus voor mij is dit prima ( ik wilde ook eigenlijk niet reageren, omdat ik het wel best vond)

* website en mappen zijn fictief :-)

Tja, heb je destijds eigenlijk de verkeerde categorie gekozen, dan heb je nu een uitdaging....

Berdino
    Geplaatst: Maandag, 12 December 2016 om 19:43:29

@Mario Ik begrijp niets van wat je zegt.

Donna
    Geplaatst: Dinsdag, 13 December 2016 om 00:01:56

Ik sluit me aan bij Berdien. ;)

Verder lijkt het mij persoonlijk handiger als van de eerst toegevoegde categorie de standaard categorie was gemaakt (en niet van de laatste), maar daar zal nu weinig meer aan te doen zijn. 

Aangepast op 13-12-2016 00:02
    MartineB
    Geplaatst: Dinsdag, 13 December 2016 om 09:22:13

Als een bezoeker via een directe link op een product landt heeft hij geen pad gevolgd en hoef je dat mijn inziens ook niet weer te geven.
    Dat is alsof je in een warenhuis bij de sokken staat en je doorgeeft dat je via ingang noord bent binnen gekomen.

Bij mij zijn de categorieën redelijk gelijkwaardig. Het is niet zo dat het beter past in de ene categorie dan in de andere. Ik zou dus liever alle categorieën doorgeven dan alleen de standaardcategorie aan vergelijkingswebsites -> ik heb liever dat bij vergelijkingswebsites het product in alle categorieën verschijnt waar ik het heb ingedeeld dan alleen in de standaardcategorie.

Ik gebruik het kruimelpad niet. In plaats van de broodkruimel geef ik liever alle categorieën door aan de klant waarin het product staat. Dat heb ik nu handmatig gedaan http://www.artoek.nl/verkleedwinkel/kabouterpak-rood.html en dat is nou iets wat ik een enorme verbetering had gevonden, dat dat geautomatiseerd kon. Zoals bij mijn blog, daar verschijnt onderaan elk artikel waar het te vinden is.

Dus nogmaals, ik heb er geen last van maar ik zie de waarde niet van deze update.

Dolls Department 25
    Geplaatst: Vrijdag, 23 December 2016 om 21:12:21

Volgens mij is het positieve van deze nieuwe aanpassing dat het kruimelmenu van een artikel altijd 1 standaardplek heeft. En dat is voor de klant wel zo fijn als die wil weten in welke categorie hij het altijd kan vinden.

Voorheen kon was dit namelijk (bij mij in elk geval) niet aan de orde want alle in stock artikelen kwamen altijd voor in de In Stock categorie. Deze werd dan altijd als oorsprongcategorie/standaardcategorie getoond. Terwijl de standaardcategorie een heel andere was.
    Da's (voor mijn klanten) nu verleden tijd.

MartineB
    Geplaatst: Donderdag, 22 Maart 2018 om 16:02:00

"Bedankt voor jullie feedback. We hebben deze aanpassing moeten doorvoeren i.v.m. een nieuwe update, hierover later meer.
    Hiervoor was het noodzakelijk dat er een standaard categorie per product ingesteld kon worden."

Ik ben inmiddels wel heel benieuwd of die nieuwe update waarvoor deze wijziging nodig was er al is?

<<<12>>>