Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Aankondigingen & updates

UPDATE: Product toevoegen aan een categorie aangepast

Luondo (Moderator)
    Geplaatst: Maandag, 12 December 2016 om 09:21:02

Beste Luondoérs, 

We hebben een aanpassing gedaan op de manier hoe producten worden toegevoegd aan een categorie. Het is vanaf nu mogelijk om een standaard categorie voor het product in te stellen en omdat de oude boomstructuur erg onoverzichtelijk was voor webwinkels met veel categorieën hebben we hiervan de weergave aangepast, je kan nu in één oogopslag zien in welke categorieën het product voorkomt. 

Standaard categorie kiezen
    Er is een nieuwe functie bijgekomen waarmee de standaard categorie per product kan worden ingesteld, dit is handig als het product voorkomt in meerdere categorieën. 

De standaard categorie zal worden gebruikt:
    • Als een bezoeker via een directe link op de product detail pagina terecht komt.
    • In de product exports van vergelijkingswebsites zoals Beslist, Twenga, Vergelijk, Assistme, Kieskeurig etc.
    Het kon bijvoorbeeld voorkomen dat een product aan de categorieën "Aanbiedingen" en "Audio" was toegevoegd en de categorie "Aanbiedingen" automatisch door Luondo als standaard categorie werd ingesteld wat dan niet handig was voor de vergelijkingswebsites. Nu heb je dus de mogelijkheid om dit zelf te bepalen.

Er zijn twee manieren om een product aan een categorie toe te voegen:
    1. Via een product
    2. Via de productenlijst

Via een product
    Ga naar het product en selecteer onder het tabblad "Categorie" één of meerdere categorieën waaraan je het product wil toevoegen. Je kan hier meerdere categorieën tegelijk selecteren en eventueel een zoekactie uitvoeren.

Na het klikken op de button toevoegen zullen de categorieën zichtbaar worden onder het pulldown menu.

Hierna heb je de mogelijkheid om het product op de gewenste positie te plaatsen binnen een categorie. Deze instelling is pas van toepassing als je bij de betreffende categorie onder de tab "Layout" de instelling producten sorteren op positie hebt gezet.

Via de productenlijst
    Vink de producten aan die je wil toevoegen aan een categorie. Selecteer uit het keuzevenster de optie "Toevoegen aan categorie" en klik op OK. 

Selecteer in het nieuwe venster de categorie waar je de producten aan wil toevoegen. 

Er zullen nu twee opties zichtbaar worden:
    • Behoud de categorieën van de geselecteerde producten
      Als deze optie aan staat zullen de categorieen van de geselecteerde producten behouden blijven. Als deze op nee staat zullen de geselecteerde producten alleen zichtbaar worden onder deze categorie en dus verwijderd worden uit andere categorieën.

• Instellen als standaard categorie
      Als deze optie op ja staat zal deze als standaard categorie worden ingesteld.  Als de optie Behoud de categorieën van de geselecteerde producten op nee staat zal deze optie niet meer zichtbaar zijn. 

• Na opslaan venster sluiten 
      Als je deze uitvinkt zal het venster blijven staan en kun je de al geselecteerde producten aan andere categorieën toevoegen.

Het is helaas niet meer mogelijk om via de productenlijst een product in één keer aan meerdere categorieën toe te voegen. Hiervoor zul je de actie dan nogmaals uit moeten voeren. Zorg er in dit geval wel voor dat de optie Behoud de categorieën van de geselecteerde producten op Ja staat. 

MartineB
    Geplaatst: Maandag, 12 December 2016 om 09:37:21

Ik heb ooit gekozen voor Luondo omdat ik een product makkelijk in meerdere categorieën kon zetten......

PDF
    Geplaatst: Maandag, 12 December 2016 om 09:40:44

zet het aub terug hoe het was....

MOOYE
    Geplaatst: Maandag, 12 December 2016 om 10:33:27

"Het is helaas niet meer mogelijk om een product in één keer aan meerdere categorieën toe te voegen."

Wat een slechte toevoeging van de update is dit. Zijn er ook gebruikers van tevoren gevraagd??

Aangepast op 12-12-2016 10:35
    PDF
    Geplaatst: Maandag, 12 December 2016 om 10:47:40

Ja en dat terwijl er zoveel dingen en updates gevraagd worden waar dan geen tijd voor is :-(
    Deze update maakt Luondo voor mij geheel niet meer gebruiksvriendelijk....

Berdino
    Geplaatst: Maandag, 12 December 2016 om 11:08:35

Ik vind het erg onhandig

Berdino
    Geplaatst: Maandag, 12 December 2016 om 11:10:39

Dit genereert - voor mijn producten - enorm veel werk. Mag het zoals het was, please?

M@rijn
    Geplaatst: Maandag, 12 December 2016 om 13:40:55

Kan je met de import functie nog wel artikelen aan meerdere categorieen toevoegen?

Luondo Webwinkels (Team Luondo)
    Geplaatst: Maandag, 12 December 2016 om 14:51:17

Beste Luondoérs,

Bedankt voor jullie feedback. We hebben deze aanpassing moeten doorvoeren i.v.m. een nieuwe update, hierover later meer.
    Hiervoor was het noodzakelijk dat er een standaard categorie per product ingesteld kon worden.
    We gaan nu kijken of we dit n.a.v. van jullie feedback kunnen aanpassen.

@Marijn "Kan je met de import functie nog wel artikelen aan meerdere categorieen toevoegen?"
    Ja, dit werkt hetzelfde als voorheen. Hierbij zal de eerste categorie als standaard worden ingesteld.

@MOOYE "Het is helaas niet meer mogelijk om een product in één keer aan meerdere categorieën toe te voegen."
    Je kan nog steeds het product in één keer aan meerdere categorieën toevoegen door in de pulldown meerdere categorieën aan te vinken. 

Groeten,
    Team Luondo

Geertje C.
    Geplaatst: Maandag, 12 December 2016 om 14:53:04

"Het is helaas niet meer mogelijk om een product in één keer aan meerdere categorieën toe te voegen."

:-(
    Jammer van deze update, ook ik had liever gehad dat het bij het oude was gebleven
    Misschien dat dat nog weer toegevoegd kan worden?

Geplaatst: Maandag, 12 December 2016 om 15:06:20

Beste Luondoérs, 

We hebben de omschrijving iets aangepast, is het nu iets duidelijker geworden?

Met vriendelijke groet,
    Team Luondo

PDF
    Geplaatst: Maandag, 12 December 2016 om 15:22:20

Het gaat er niet zo zeer om of het duidelijk uitgelegd is of niet maar dat het vreselijk veel extra werk teweeg brengt en heel onprachtisck werkt, als ik naar onszelf kijk wij hebben ruim 2200 producten en dat worden er elke dag meer die vaak in heel veel van de 300 verschillende categorieen voorkomen ( ja ben zo gek geweest om ze nu speciaal te tellen ) begin daar maar eens aan in deze nieuwe aanpassing !!

MOOYE
    Geplaatst: Maandag, 12 December 2016 om 15:49:20

Bedankt voor de toelichting en uitleg.

Het gegeven dat je bij elk product een mooie opsomming krijgt aan welke categorien je deze in het verleden hebt toegevoegd is een mooie toevoeging.
    Normaal moest je de gehele categorien doorscrollen.

Ben zeer benieuwd naar de update!

Geertje C.
    Geplaatst: Maandag, 12 December 2016 om 16:01:33

Met 1 product is het idd mogelijk om ze in meerdere categoriën te plaatsen, maar wanneer ik in het verleden bv 10 producten had dan kon ik die allemaal selecteren en in één keer in bv 3 verschillende categorieën zetten.
    Dat is dus niet meer mogelijk.

Hopelijk komt dat weer terug?

Geplaatst: Maandag, 12 December 2016 om 16:08:10

Beste Geertje,

Dit is inderdaad helaas niet meer mogelijk, in sommige gevallen zorgde deze functie namelijk voor erg veel load op onze servers, vandaar ook deze aanpassing. 

We hebben het scherm nu wel iets aangepast door de optie Na opslaan venster sluiten toe te voegen. Als je deze uitvinkt zal het venster blijven staan en kun je de al geselecteerde producten ook aan andere categorieën toevoegen.

Met vriendelijke groet,
    Team Luondo

MartineB
    Geplaatst: Maandag, 12 December 2016 om 16:08:55

Ik heb even gekeken nav mailtje dat ik kreeg van jullie.

Het valt inderdaad wel mee, het is voor mij nog steeds makkelijk genoeg om meerdere categorieën aan een product te koppelen. Ik schrok gewoon van de tekst van de update in dit forum.
    Wat ik me afvroeg, ik zag dat er nu per artikel een standaardcategorie staat aangevinkt? Hoe is bepaald wat de standaardcategorie is? En is het verplicht om een standaardcategorie toe te kennen of kan een product ook geen standaardcategorie hebben?

Last heb ik dus niet van deze update.
    Ik begrijp alleen de toegevoegde waarde niet?
    Waarom zou er een standaardcategorie aangewezen moeten worden? Voor de broodkruimel? Zodat de bezoeker alleen terug kan naar de standaardcategorie en niet via de categorie waarmee hij op de productpagina gekomen is? Of om aan te geven in de url? Maar ik geef helemaal geen categorie op in de url. Of is het voor externe websites als google e.d.? Die geef ik liever alle categorieën door waarin een product staat dan alleen de standaardcategorie.

<<<12>>>