Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Aankondigingen & updates

We zijn begonnen met het uitrollen van de SSL update

Luondo Webwinkels (Team Luondo)
    Geplaatst: Vrijdag, 20 Januari 2017 om 15:26:02

Beste Luondoérs, 

We zijn begonnen met het uitrollen van de SSL update. Vanaf nu kunnen alle Luondo accounts een SSL Certificaat aanvragen. Je krijgt hier dan een melding van in het dashboard. 

Je hebt bij Luondo keuze uit twee soorten SSL certificaten:
    1. Enkel certificaat voor €39 p/j - geldig voor één domeinnaam 
    2. Multi certificaat voor €59 p/j - geldig voor één domeinaam + het static domeinnaam. 

We hebben hiervoor een uitgebreide handleiding gemaakt, deze kun je hier bekijken.

Hieronder 5 redenen om SSL te activeren in jouw webwinkel:
    1. In de gehele webwinkel zal het groene slotje “Veilig” zichtbaar zijn.

2. Ruim 50% van alle website bezoekers gebruikt tegenwoordig Google Chrome en vanaf begin 2017 zal Chrome websites zonder SSL certificaat een "Niet veilig" markering geven in zowel de webbrowser als in de Google resultaten.

3. Google heeft een ranking factor verbonden aan SSL beveiligde websites, dus hoe eerder je SSL aanhaakt, hoe beter voor de Google indexering van je webwinkel!

4. De Luondo url gebruikersnaam.luondo.nl zal niet meer zichtbaar zijn in de checkout van jouw webwinkel. Hiervoor zal dan de eigen domeinnaam worden gebruikt.

5. Het gebruik van SSL vergroot het klantvertrouwen en zorgt ervoor dat zij eerder tot een aankoop zullen overgaan, wat een hogere conversie en dus meer omzet voor je webwinkel oplevert!

Groeten, 
    Team Luondo

Aangepast op 26-1-2017 8:30

PDF
    Geplaatst: Vrijdag, 20 Januari 2017 om 16:05:13

Dat het teveel tijd kost om iedereen tegelijk te doen snap ik wel alleen is het wel jammer dat diegene zoals ikzelf die pas een webshop begonnen zijn lang nadat het platinum account alweer niet meer aangeboden werd nu moeten wachten...is er enig idee hoelang dit zou duren ? Gaat het dan over dagen-weken of maanden ? 

Berdino
    Geplaatst: Vrijdag, 20 Januari 2017 om 16:33:24

Ik snap niet hoe je relatief moet linken, is het dan zo dat je op de plek van de link alleen / invult met daarachter wat die link is? dus b.v. contact?
    dus /contact? Komt het dan automatisch?

Geplaatst: Vrijdag, 20 Januari 2017 om 16:44:26

@PDF, 
    We doen ons best om iedereen z.s.m. de mogelijkheid te geven een SSL certificaat aan te schaffen, dit zal zeker geen weken of maanden gaan duren. 

@Berdino
    /contact klopt inderdaad. 

Met vriendelijke groet,
    Team Luondo

Izabela
    Geplaatst: Vrijdag, 20 Januari 2017 om 20:29:56

Begrijp ik goed dat ik eerst een bericht in de dashbord krijg, voordat ik de aanvraag kan indienen? ​Het aanvragen van ssl-certicicaat is voor Luonders dus niet gratis. Wat gaat dat kosten precies?

​Alvast bedankt voor een uitleg.

Aangepast op 20-1-2017 20:30
    Geplaatst: Vrijdag, 20 Januari 2017 om 20:39:59

Beste Izabela, 

Je zult inderdaad het dashboard bericht moeten afwachten. We hebben de prijzen voor de beschikbare certificaten zichtbaar gemaakt in het begin topic. 

Met vriendelijke groet,
    Team Luondo

Berdino
    Geplaatst: Vrijdag, 20 Januari 2017 om 21:39:11

Moet ik alle! links zelf relatief maken of gaat dat automatisch na de installatie van ssl?

Geplaatst: Vrijdag, 20 Januari 2017 om 21:44:49

Beste Berdino, 

In de meeste gevallen zal het systeem interne http links automatisch omzetten naar https.

Het is wel aan te raden om na de SSL activatie de interne links even bij langs te gaan. Mocht je hier zelf niet uitkomen dan kun je ons natuurlijk altijd een ticket sturen en dan kijken wij het voor je na. 

Met vriendelijke groet,
    Team Luondo

Birdy Blue's
    Geplaatst: Vrijdag, 20 Januari 2017 om 21:56:25

Ik heb de melding ook gehad vandaag. Hoef ik verder zelf helemaal niks aan te passen, dus alleen de ssl aanvragen ?

Geplaatst: Vrijdag, 20 Januari 2017 om 21:59:42

Beste Birdy Blue's, 

Na de aanvraag zal je per e-mail op de hoogte worden gebracht als de installatie is afgerond. Op de pagina "Instellingen > Domeinnamen" zal dan de button “SSL Activeren” zichtbaar worden. Je kan dan zelf de webwinkel omzetten naar https://

Met vriendelijke groet,
    Team Luondo

coating4all.com
    Geplaatst: Vrijdag, 20 Januari 2017 om 22:41:38

Als ik al een certificaat heb aangeschaft via een andere leverancier kan ik die dan ook gebruiken? Ik vind €59 nogal prijzig voor een domein + static.

Geplaatst: Vrijdag, 20 Januari 2017 om 22:46:50

Beste 2shop nl,

Een SSL certificaat kan alleen worden aangeschaft bij WebChamp.nl. Zij zullen ervoor zorgen dat het SSL certificaat probleemloos geïnstalleerd gaat worden in jouw Luondo webwinkel.

We zien dat je geen gebruik maakt van een static domeinnaam dus je kan in dit geval voor een Enkel SSL certificaat gaan. 

Met vriendelijke groet,
    Team Luondo

Mario - 4
    Geplaatst: Zaterdag, 21 Januari 2017 om 00:40:24

Staat niet helemaal in de handleiding, maar vergeet ook niet je linken die je eventueel hebt geplaatst in de order bevestiging naar bv het herroepingsformulier, voorwaarden of wat dan ook, even te updaten naar httpS

Dit zijn van die dingen die je er ooit hebt ingezet, en vergeet te veranderen. Deze URL's worden wellicht ook automatisch omgezet, maar alles wat je al als https hebt staan, is meegenomen.

Ben ondertussen alles aan het nakijken van externe URL's, die geen beveiliging hebben. Zoals gezegd, ooit erin gezet, in mijn geval laadde ik images van een andere URL, dat zou dus nu een melding kunnen geven, dat is nu van belang om dit te veranderen.

Ook alle pagina's even nagelopen of ze relatief zijn, en dan kom je er toch weer achter dat er een paar foutjes in de jaren zijn ingeslopen.

Al met al KAN het wel iets werk zijn, deze omschakeling, maar dat is het wel waard. Zojuist de eerste mail gekregen van Google, dat 1 van de zovele websites een onbeveilgde is, en dat updaten naar SSL aanbevolen wordt.....

Google:
    De volgende URL's bevatten invoervelden voor wachtwoorden of creditcardgegevens waardoor de nieuwe Chrome-waarschuwing wordt geactiveerd. Bekijk deze voorbeelden om te zien waar deze waarschuwingen worden weergegeven, zodat u actie kunt ondernemen om de gegevens van gebruikers te beschermen. De lijst is niet volledig.

En waar doelen ze op? Juist, het review systeem, dat niet via een SSL loopt..... Ik verwacht dus nog wel wat mailtjes te krijgen.

Ik zeg, suc6 met de "ombouw" allemaal

gr
    Mario

FC
    Geplaatst: Zaterdag, 21 Januari 2017 om 16:52:04

Zitten de volgende dingen in het certificaat:
    • Bedrijfsnaam voor urlbalk met slotje
    • Bedrijfsgegevens in certificaat   
    • Inbegrepen subdomeinen
    • Validatie van KvK-gegevens

Geplaatst: Zaterdag, 21 Januari 2017 om 17:26:57

Beste FC, 

Dit is niet inbegrepen bij de certificaten welke nu aangeboden worden. Mocht je dit willen, dan kun je hierover contact opnemen met Webchamp.

Met vriendelijke groet,
    Team Luondo

MartineB
    Geplaatst: Zondag, 22 Januari 2017 om 15:55:45

interne linken aanpassen snap ik

externe linken (plaatjes die elders opgehaald worden e.d.) snap ik 

Maar wat gebeurt er met alle verwijzingen van derden? Andere sites die met http naar mijn winkel linken?
    Komen die automatisch op de nieuwe url met https terecht?

<<<1234>>>