Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Aankondigingen & updates

We zijn begonnen met het uitrollen van de SSL update

Luondo Webwinkels (Team Luondo)
    Geplaatst: Zondag, 22 Januari 2017 om 16:05:10

Beste MartineB, 

De http url’s zullen automatisch worden doorverwezen naar https.  Het is dus geen probleem dat andere sites nog naar de http linken. 

Met vriendelijke groet,
    Team Luondo

MartineB
    Geplaatst: Zondag, 22 Januari 2017 om 16:46:22

Dank. Dan ga ik het morgen regelen.

Claudia
    Geplaatst: Maandag, 23 Januari 2017 om 20:15:04

Ik ben bezig met de aanpassingen. Even een tip m.b.t. de handleiding. Als ik nu op een link klik opent hij geen nieuwe pagina. Niet handig want zo kan ik intussen niet verder lezen in de handleiding.
    Daarnaast geven jullie als tip: zorg dat de backlinks ook worden aangepast. Euh, dat zijn er nogal wat. Kost me een paar dagen om die allemaal te benaderen en dan moeten ze het nog aanpassen ook. Is dat nodig? Jullie geven in het begin v.d. handleiding aan dat alles geredirect wordt. Wat is het nu: wordt nu alles automatisch doorgelinkt of niet?
    Ook daarna bij Adwords komt nog een keer de opmerking alles aanpassen.

Ik hoor het graag.

Groetjes Claudia

Geplaatst: Maandag, 23 Januari 2017 om 20:22:34

Beste Claudia, 

Alles zal automatisch worden doorverwezen naar https. Het is alleen wel beter en duidelijker om alle links naar je website meteen naar de https versie te laten linken. Dit scheelt namelijk weer een doorverwijzing. 

Met vriendelijke groet,
    Team Luondo

Drachenheim
    Geplaatst: Maandag, 23 Januari 2017 om 20:49:42

Hallo
    Op de webchamp website bieden ze ook mogelijkheden aan om voor langere tijd vast te leggen. Tot 3 jaar. 
    Is dat ook bij luondo mogelijk, en worden de prijzen dan anders?
    Want anders is het toch goedkoper het bij hun zelf te halen lijkt me voor langere periode. 
    groeten bianca

Geplaatst: Maandag, 23 Januari 2017 om 20:54:11

Beste Bianca,

Dit zal ook mogelijk zijn via Luondo.

Met vriendelijke groet,
    Team Luondo

Alpaca-Shop
    Geplaatst: Dinsdag, 24 Januari 2017 om 08:58:26

"Vanaf nu kunnen eerst alle platinum & premium accounts een SSL Certificaat aanvragen."

Wanneer komen de freemium accounts aan de beurt? Die maken al langer gebruik van Luondo. 

MartineB
    Geplaatst: Dinsdag, 24 Januari 2017 om 11:12:29

Complimenten!
    Werkt perfect.

Izabela
    Geplaatst: Dinsdag, 24 Januari 2017 om 15:34:51

@ Luondo: Bedankt voor jullie antwoord. Dan wacht ik vol spanning op de dashbord bericht.
    ​@ Mario: Bedankt voor je mailtje/bericht. Ik kan echter dit bericht niet meer terugvinden. Hartelijk dank voor je tips! Ik heb nog wat vragen.

Aangepast op 24-1-2017 15:37
    Mario - 3
    Geplaatst: Dinsdag, 24 Januari 2017 om 16:40:27

Ik heb je mailtje zojuist beantwoord Izabela,

gr
    Mario

Wooddy
    Geplaatst: Donderdag, 26 Januari 2017 om 12:38:27

Ik wil toch mijn onderbuikgevoel in deze zaak delen met luondo.

Ik ben van mening dat de kosten voor een ssl beveiliging gewoon voor luondo zouden moeten zijn bij aanvang van deze aanpassing.

Wij hebben ook bij mijnwebwinkel een shop draaien en daar is het ssl certificaat achter de schermen gewoon uitgerold zonder extra kosten en zonder dat wij er ook maar iets voor hebben hoeven doen.

Als nieuwe eisen verlangen dat er aanpassingen moeten worden toegepast aan een platform, om die goed en veiliger te laten functioneren zoals in dit geval, is dat naar mijn mening zelfs een verplichting voor de aanbieder om daar zorg voor te dragen.
    Google zegt dit niet hardop maar in de wandelgangen van google wordt wel geadviseerd naar de aanbieders toe om je klanten daar niet mee te belasten en dat gebeurd nu wel.

Ik begrijp ook wel dat voor niets de zon opkomt en er gratis alleen een onweersbui ontstaat maar om op deze manier met paniek zaaien via vette waarschuwingsbanners je gebruikers meteeen voor deze extra kosten te laten opdraaien terwijl luondo zelf verantwoordelijk is voor de veiligheid van het paltform geeft mij een onderbuik gevoel. 

Kostenloos deze aanpassingen doen en dan op een later tijdstip zien of je de abbonementsprijzen moet gaan aanpassen zou voor mij een veel betere en klantvriendelijkere optie zijn geweest.

Verder zijn het toppers hoor en ben heel tevreden met luondo, laat daar geen misverstand over bestaan maar vind dit is toch echt geen sjieke actie en een puntje van kritiek.

Met vriendelijke groet,
    Nico

RTM-6
    Geplaatst: Donderdag, 26 Januari 2017 om 13:44:34

beste nico, volgens mij is bij mijnwebwinkel alleen de ssl actief op de bestelpagina's   zoasl het ook bij luondo altijd was.. mocht ik mij vergissen, mijn excuses, maar ik kan ook geen volledig ssl mijnwebwinkels vinden...

Aangepast op 26-1-2017 13:44
    Geurenpaleis
    Geplaatst: Donderdag, 26 Januari 2017 om 13:54:51

Beste Nico, RTM-6 heeft gelijk, bij Mijnwebwinkel is het geen volledige SSL. Misschien is dit goed genoeg, maar ik heb dan toch liever een volledige.
    Ook zit ik niet te wachten op verhoging van abbonementsprijzen, dus deze oplossing is prima zo en in een fractie van een minuut geklaard.

partnersinstyleshop
    Geplaatst: Donderdag, 26 Januari 2017 om 14:16:52

Ik snap het relatief linken niet. Waar doe je dat dan? Je hebt toch de link gemaakt via het SEO blokje in het header menu? Kan iemand mij dan de stappen uitleggen?

Alvast bedankt!
    Gr. Monique

Wooddy
    Geplaatst: Donderdag, 26 Januari 2017 om 14:22:18

@  Geurenpaleis en RTM 6 dat is niet juist het is een volledige ssl zie ook https://www.coating4all.com

Dat het nog niet iedere shop bevat is logisch ze zijn dindagmiddag begonnen met uitrollen. dus dat neemt tijd in beslag net als bij luondo waar je het wel zelf moet doen.

<<<1234>>>