Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Account

Extra webwinkel aanmaken vanuit je hoofdaccount

Luondo Helpdesk (Team Luondo)
    Geplaatst: Donderdag, 5 Juli 2012 om 20:36:16

Plannen om een extra webwinkel aan te maken? Je kan eenvoudig een extra webwinkel aanmaken vanuit je hoofdaccount. Alle instellingen kan je direct kopieren (zoals layout, betaalmethodes, verzendkosten, statische content, kolommen en overige instellingen).
    1. Ga naar Account en klik op Mijn webwinkels.

2. Klik op Webwinkel toevoegen.

3. Kies een nieuwe gebruikersnaam en vul deze in bij Nieuwe webwinkel > Gebruikersnaam en klik op Volgende.

4. Vul de Gegevens in en kies vanuit welke shop je de instellingen wilt kopieren. Klik op Volgende. De extra shop zal nu aangemaakt worden.

5. Je ziet nu de extra shop nu bij Mijn winkels staan.

Succes met je extra webwinkel!

Naturel Deluxe
    Geplaatst: Vrijdag, 6 Juli 2012 om 18:04:48

Hoe zit het met de prijs voor een 2de webwinkel ?

webwinkel321
    Geplaatst: Vrijdag, 6 Juli 2012 om 19:17:11

Ik heb maanden geleden alle shops al gekoppeld, nu wil ik graag de instellingen van een aantal "gekoppelde" shops copieeren. Hoe doe ik dat? 

MOOYE
    Geplaatst: Vrijdag, 6 Juli 2012 om 19:21:16

Kun je ook categorien met producten meekopieren (uiteraard daarna SEO aanpassen)?

webwinkel321
    Geplaatst: Vrijdag, 6 Juli 2012 om 19:26:21

Nope, de database (producten en cats) staan hier (helaas nog) los van, het gaat om de instellingen. Zal vast in de toekomst wel mogelijk worden. 

Verder top update! 

Naturel Deluxe
    Geplaatst: Vrijdag, 6 Juli 2012 om 20:08:28

Ik begrijp dat deze 2de winkel dan onder hetzelfde account zit ... Maar kan iemand me ook bevestigen dat ik geen 2de x de vaste kost zal moeten betalen van € 17 (of van € 97, het is ten slotte wel een nieuwe winkel)

MartineB
    Geplaatst: Vrijdag, 6 Juli 2012 om 21:02:29

Hé wauw!!!

Ik zie het nu pas.
    Daar zat ik op te wachten -> B2B  loopt nu via 1 winkel met handmatig aangepaste facturen, dat wil ik graag afsplitsen.

@LR zover ik het onthouden heb blijft voor nieuwe winkels van  "oude" klanten het genereuse aanbod van destijds van kracht? Maar dat zit ik me nu ook af te vragen inderdaad?

Lijkt me logisch dat je bij 2 winkels 2x abonnementskosten hebt. En zodra je de winkel afsplitst van je account de huidige prijzen gelden? En hoe zit dat als je een premium winkel wilt toevoegen bij een platinum winkel? En andersom?

MOOYE
    Geplaatst: Vrijdag, 6 Juli 2012 om 21:04:04

Als je vóór de omzetting reeds gebruiker was zou elke nieuwe website automatisch freemium zijn. Als je , deze platinum wilt en je hebt reeds een platinum account  á € 17,00 p.mnd betaal je toch voor je nieuwe shop platinum 97,00 per maand.

Althans, zo heb ik begrepen.

MartineB
    Geplaatst: Vrijdag, 6 Juli 2012 om 21:11:47

Ah juist. Dat is wel logisch ook. De kans destijds om voor een prikkie naar Platinum gaan zou je anders nu met een omweggetje alsnog kunnen verzilveren.

En je bedoelt early bird ipv freemium neem ik aan.

Erik (Shop318)
    Geplaatst: Vrijdag, 6 Juli 2012 om 22:13:54

moeten we maar es testen !

ik hoop dat het snel mogelijk is om een hele database te kunnen kopieeren.

SELECT SHOPDATABASE TO COPY

COPY TO -> NEW SHOP NAME

boem!

Naturel Deluxe
    Geplaatst: Vrijdag, 6 Juli 2012 om 22:20:46

ok, ik krijg precies moeilijk een antwoord op mijn prijsvraag :) alleen veronderstellingen (waarvoor dank) 

Dus andere vraag, ik heb nu een platinum kan ik onder het zelfde account een nieuwe webshop plaatsen met bv een freemium ?

Dwarsbongel
    Geplaatst: Vrijdag, 6 Juli 2012 om 22:55:35

Super update zeg! Net (bijna) klaar met tweede shop en wie weet wat er in de toekomst nog volgt.

Better let as net!

Naturel Deluxe
    Geplaatst: Zaterdag, 7 Juli 2012 om 08:40:47

Ik begrijp de prijs nog steeds niet, je betaalt een prijs voor een account (in mijn geval 17€) ik wil onder dit account een 2 de shop beginnen, ik zie nergens in de screenshots dat je een keuze van prijsbepaling krijgt.... Behoud ik dan 1 account met 2 webshops (17€/maand) of krijg ik plots 2 accounts dat automatisch platinum zijn (17€ + 97€) of (17€ + 17€) Er zijn hier toch voldoende mensen dat mij hier een sluitend antwoord op moeten kunnen geven?

kelly
    Geplaatst: Zaterdag, 7 Juli 2012 om 09:08:06

Het is mij ook onduidelijk ...wat ik me verder afvraag is of het dan ook mogelijk is om reeds bestaande shops die dus onder meerdere email acounts zijn aangemaakt dan ook allemaal over te zetten naar het account van 1 shop ...

Dus ik heb nu diverse shops waarvoor ik telkens een nieuwe email heb moeten aanmaken maar als je nu vanuit je hoofdaccount een nieuwe shop maakt is dat dus niet meer nodig (als ik het goed begrijp tenminste ) wat ik dan graag zou willen is dat dat van alle bestaande shops de emailadressen ook kunnen worden overgezet naar het emailadres van mijn hoofdshop zodat alles op 1 plek binnenkomt en kan beheerd worden, ik heb nu wel alle email verkeer laten forwarden naar 1 emailadres maar dan kunnen de overige 5 emailadressen  (!)  verwijderd worden . Verder vraag ik me ook af of het mogelijk is om de instellingen van reeds bestaande gekoppelde shops ook te kopieren.

Momenteel is er door omstandigheden nog maar 1 shop online maar daar moet snel verandering in gaan komen nl.

Aangepast op 7-7-2012 09:09
    Robbert
    Geplaatst: Zaterdag, 7 Juli 2012 om 11:10:09

Jullie hebben deze update al weer snel gevonden ;) volgende week komt die in de updatemail.

Alvast wat antwoorden op jullie vragen.

Kunnen we ook producten gekopieerd worden?
    Nee, dat kan eventueel met de export en import functie van de producten.

Moet ik ook voor deze shops een apart e-mail adres hebben?
    Ja, iedere shop heeft een apart e-mail adres nodig. 

Het is ook wel zo duidelijk om met het juist e-mail adres vanuit je shop te mailen. Alle orderbevestigingen, facturen en status wijzigingen worden vanaf dat adres verzonden. Maak dus altijd een info@ mailadres van je domeinnaam aan en gebruik die om je shop te registreren.

Als je je e-mail programma goed inricht kan je alle mailadressen in 1 mailbox openen en gebruiken. Hier staat een korte handleiding hoe je met Gmail vanaf een ander adres kan verzenden.

Kunnen instellingen van oude shops gekopieerd worden?
    Nee, bij oude shops die je al gekoppeld hebt zal je handmatig de instellingen moeten kopieren.

Wat betaal ik voor een extra shop?
    Hetzelfde als je nu een hele nieuwe shop zou registreren. Zie het prijzenoverzicht.

Ik heb een Early bird shop, kan ik nu nog een extra Early Bird shop maken?
    Ja, alle Ealy Brid gebruikers kunnen een extra Early Bird shop aanmaken.

UPDATE 7 april 2015: vanaf vandaag kunnen er geen extra Early Bird shops meer aangemaakt worden.

Gr. Robbert

Naturel Deluxe
    Geplaatst: Zaterdag, 7 Juli 2012 om 11:25:09

Ik heb een platinum, heeft mijn 2 de shop automatisch ook een platinum of kan ik opteren voor een early bird/ freemium? Liefst early bird natuurlijk...

Aangepast op 7-7-2012 11:29
    <<<123>>>