Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Alles over de responsive instellingen van Luondo

Drop down menu?

Maartje (Tizzalicious)
    Geplaatst: Maandag, 27 April 2015 om 23:09:18

Zou iemand kunnen uitleggen hoe je het drop down menu in moet stellen? Ik snap er helemaal niks van :o Bedankt! :)

Ook vroeg ik me af wat de voordelen van een dropdown menu zijn. Ik heb geen subcategoriën, dus mijn gewone menu is goed overzichtelijk. Ik vraag me dus af of er voordelen zijn, afgezien van dat het er misschien mooier uit ziet?

Remco
    Geplaatst: Dinsdag, 28 April 2015 om 16:13:21

Gebruiksvriendelijkheid. Maar als je alles al overzichtelijk geplaatst hebt, is het overbodig. Vaak is een dropdownmenu handig als je een groot assortiment hebt.

Via content > header menu > pagina selecteren kan je bij Dropdown menu instellen of er onder de geselecteerde pagina een dropdown menu moet worden weergeven of niet.

Als je hier wel voor kiest, zullen de pagina's die je onder deze hoofdpagina plaatst (dus als sub-pagina's) als dropdown tevoorschijn komen.

Ruud-4
    Geplaatst: Woensdag, 29 April 2015 om 12:22:59

Ik begrijp een dingetje betreft het dropdownmenu nog niet helemaal, of ik hoop dat ik het niet begrijp ;)

Ik zie geen mogelijkheid het assortiment (nu uiteraard als zijkolom) naar het headermenu te verplaatsen, zodat het dropdown menu daar mooi gebruikt kan worden. Zoals je al zegt is dat veel handiger als je een groot assortiment hebt en dat heb ik. Maar... ik ben een beetje bang dat je dus voor elke categorie een aparte pagina moet gaan zitten maken in het headermenu... en dat is nou juist weer NIET handig als je groot assortiment hebt natuurlijk. Voelt beetje paradoxaal. Zie ik iets over het hoofd?

Studiodoeken - Remco
    Geplaatst: Woensdag, 29 April 2015 om 13:08:38

Dit moet inderdaad handmatig gebeuren. Misschien dat dit in een volgende update kan worden meegenomen dat dit geautomatiseerd kan worden.

Ruud-4
    Geplaatst: Woensdag, 29 April 2015 om 13:16:10

Daar was ik al bang voor. Jammer.

Aangepast op 29-4-2015 13:41
    Maartje (Tizzalicious)
    Geplaatst: Woensdag, 29 April 2015 om 14:19:37

Bedankt Remco! Ik denk dat ik het voorlopig gewoon even zo laat als ik het nu heb :) Heb ook geen zin om een hele nieuwe layout te maken nu...maar misschien ooit nog eens.

Remco
    Geplaatst: Woensdag, 29 April 2015 om 15:33:27

Je kan het altijd testen. Als het je conversie verbetert, weet je genoeg. Zo niet, lekker bij het oude houden/

nico
    Geplaatst: Donderdag, 14 Mei 2015 om 18:09:02

Hoe kan je het formaat en de kleuren van dat dropdown headermenu veranderen deze is nu lelijk wit.

Remco
    Geplaatst: Vrijdag, 15 Mei 2015 om 12:12:38

Dit is via de standaard functionaliteit niet mogelijk, maar wel via CSS

ul#navigation .dropdown-menu.side { background: #ff0000 !important; }
    ul#navigation .dropdown-menu.side li a { color:#fff !important; }

#ff0000 en #fff kan je dus wijzigen in je eigen kleurcode

nico
    Geplaatst: Vrijdag, 15 Mei 2015 om 12:38:43

Top bedankt remco
    is gelukt 
    Is het ook  nog mogelijk dat de keuze in het dropdown menu direct  naar de bijbehorende assortiment pagina met de producten wordt doorgelinkt?

grt Nico

Remco
    Geplaatst: Vrijdag, 15 Mei 2015 om 14:12:53

Dan moet je gewoon linken naar de juiste sub-categorie

nico
    Geplaatst: Zaterdag, 16 Mei 2015 om 11:50:10

Top bedankt Remco is ook gelukt
    De kleuren zijn gewijzigd maar dat geldt alleen voor het normaal menu Als ik het breed menu kies is deze niet veranderd moet er dan nog een extra css regel bij voor het breed menu?
    grt Nico

Remco
    Geplaatst: Zondag, 17 Mei 2015 om 10:01:25

ul#navigation .dropdown-menu.full-width { background: #ff0000; }
    ul#navigation .dropdown-menu.full-width a { color: #fff !important; }

the Mouldshop
    Geplaatst: Zaterdag, 23 Mei 2015 om 08:35:33

Ik wil graag in het drop down menu mijn categorieën in nette kolommen in het brede menu. Nu centreert hij alles naar het midden en zijn ze niet voldoende te onderscheiden. In het normale menu maakt hij een te lange rij naar onder omdat het er veel zijn. Hoe kan ik dit in de CSS aanpassen? Iemand een idee, Remco misschien?

Remco
    Geplaatst: Zaterdag, 23 Mei 2015 om 11:05:13

Als je een breed menu instelt, kan ik er even naar kijken

the Mouldshop
    Geplaatst: Zaterdag, 23 Mei 2015 om 12:15:19

Thnx Remco! Ik heb nu het brede menu ingesteld.

Het zou ook fijn zijn als ik de mouse-over kleur hetzelfde kan instellen als op de rest van de site. Is dat ook aan te passen misschien?

Aangepast op 23-5-2015 12:17
    <<<12>>>