Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Alles over de responsive instellingen van Luondo

    Waar kan de klant de Track en Trace code inzien?

    MOOYE
    Geplaatst: Woensdag, 29 April 2015 om 20:01:46

    Wij verzenden nu brievenbuspakketten naar klanten en vullen bij de klantbestelling (factuur en pakbon)  de Track en Trace code in.
    Vervolgens zetten wij de status ingepakt om in de status verzonden en sturen wij de klant een statuswijziging met standaard tekst.

    Nergens zien wij de track & trace code ( die wij bij Pakbon en factuur ingevuld hebben) terug in de standaard mail richting klant. Wij gaan er vanuit deze niet nog een keer handmatig over te moeten typen in een statuswijzigingsmail.

    Zie wij een instelling over het hoofd?

    Alvast Dank!


    RTM4
    Geplaatst: Woensdag, 29 April 2015 om 22:42:22

    Ik denk het wel, via instellingen emailmeldingen kun je bepaalde codes invoeren in je standaard opmaak, deze stonden in de oude versie helemaal onder op de pagina.. als je heel handig bent kun je die code en die vd postcode in de url tussen een url zetten, waardoor devklant een link krijgt waarna de actuele status direcht zichtbaar is, dan hoeft de klant dus niet op postnl zelf weer de gegevens in te vullen


    MOOYE
    Geplaatst: Donderdag, 30 April 2015 om 09:58:17

    THX RTM, ga een ticket aanmaken hiervoor.


    D*v*D
    Geplaatst: Donderdag, 30 April 2015 om 12:11:12

    Uw bestelling is vandaag verzonden en zal worden geleverd door PostNL.<br /> Het trackingnummer van de zending is: *{TTCODE}*.<br /> Zodra PostNL het pakket gescand heeft is de status van aflevering te volgen via onderstaande link<br /> <br /> <a href="http://www.postnlpakketten.nl/klantenservice/tracktrace/basicsearch.aspx?lang=nl&amp;B={TTCODE}&amp;P={AFLEVERADRES_POSTCODE}">Volg hier uw zending</a><br /> <br /> Als u niet thuis bent bij aflevering, wordt de bestelling de volgende dag opnieuw aangeboden.<br /> Mist u ook deze aflevering, dan kunt u de bestelling nog 3 weken ophalen op het postkantoor.<br /> Bij kleinere artikelen die als briefpost worden verstuurd vind u geen pakketcode in deze verzendbevestiging.<br /> Deze zendingen kunt u niet volgen via de website van PostNL.<br /> <br /> Veel plezier met uw aankoop!<br /> <br /> 

    wij hebben de code er zo in staan, barcode vul je on bij de order en komt hierna automatisch in de mail die je naar de klant stuurd.


    MOOYE
    Geplaatst: Donderdag, 30 April 2015 om 12:39:36

    Top, bedankt DVD!
    Wij hebben inmiddels de code in de statuswijziging gezet en werkt perfect!




    D*v*D
    Geplaatst: Donderdag, 30 April 2015 om 12:44:10

    Geen dank 👍


    webwinkel321
    Geplaatst: Donderdag, 30 April 2015 om 15:13:05

    Goede mail D*V*D, het automatiseren van zoveel mogelijk processen is natuurlijk super!
    Deze mail kun je trouwens ook nog erg goed aanvullen met een link naar een (tijdelijke) vouchercode als dank voor de bestelling ;-)