Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Alles over de responsive instellingen van Luondo

Assortiment onder header?

grachtenpracht
    Geplaatst: Woensdag, 23 Maart 2016 om 11:30:52

We willen graag meer ruimte voor sfeer-afbeeldingen van onze artikelen op onze homepage, door de linkerkolom te verwijderen.
    We willen de artikelen terug laten komen onder de header.
    Hoe kunnen we dit voor elkaar krijgen?

Op deze site ziet het er precies zo uit zoals we zouden willen, maar dan in onze eigen huisstijl.

Thanks alvast!

Remco
    Geplaatst: Woensdag, 23 Maart 2016 om 12:14:50

Via content > header menu kan je pagina's aanmaken die doorverwijzen naar een categorie.

Je kunt de hoofdcategorie dan bijvoorbeeld als dropdownmenu instellen.

Op die manier krijg je een koppeling van het hoofdmenu naar het assortiment en kan de linker kolom komen te vervallen.

grachtenpracht
    Geplaatst: Woensdag, 23 Maart 2016 om 13:02:01

Thanks! Ik heb ze nu nog verticaal, maar hoe krijg ik dit horizontaal?

Remco
    Geplaatst: Woensdag, 23 Maart 2016 om 13:58:01

Via webwinkel vormgeving > zelf aanpassen > menu kan je instellen of je menu verticaal of horizontaal moet worden

grachtenpracht
    Geplaatst: Woensdag, 23 Maart 2016 om 15:20:31

Het is gelukt! Het ziet er al een stuk beter uit :-) Ik zie in het scherm waarin de webwinkel vormgeving aangepast kan worden wel hoe het zou moeten worden, maar als ik dit op sla, staat het online nog wel met de linkerkolom... Hoe kan dat?

Remco
    Geplaatst: Woensdag, 23 Maart 2016 om 15:43:05

Via content > kolommen heb je de structuur van je webshop niet aangepast naar een structuur waarin de linker kolom wegvalt. Deze is zelf te wijzigen.

grachtenpracht
    Geplaatst: Woensdag, 23 Maart 2016 om 15:56:30

Dat heb ik gedaan: kolommen opgeslagen, juiste kolom gekozen in de vormgeving.

Andere wijzigingen verschijnen wel gewoon direct op de website.

Andere opties?

Remco
    Geplaatst: Woensdag, 23 Maart 2016 om 16:32:03

Je dient een kolomstructuur via content > kolommen aan te maken zonder zijkolom. Wanneer dit niet de standaard kolomstructuur is, dien je bij de juiste pagina's deze als structuur in te stellen via het tabje 'layout'

Wanneer je voor alle pagina's binnen je webshop geen zijkolom wil instellen, pas je de kolomstructuur 'standaard' aan als een structuur zonder kolommen. De standaard geldt namelijk voor alle pagina's in je webshop.

De kolomstructuur pas je niet via webwinkel vormgeving aan, maar via content > kolommen. De kolomstructuur via webwinkel vormgeving is om een andere structuur te tonen tijdens de aanpassingen van de vormgevingswijzigingen. Maar deze wordt dus niet ingesteld bij het wijzigen hiervan.

grachtenpracht
    Geplaatst: Woensdag, 23 Maart 2016 om 17:08:38

Yes, gelukt! 

Thanks!

Berdino
    Geplaatst: Zondag, 27 Maart 2016 om 23:46:23

De menubalk vult zich bij mij niet helemaal. Maar voor de helft en de rest van het menu komt op de volgende regel (waardoor je het niet ziet)
    Hoe pas ik dit aan?

Aangepast op 28-3-2016 08:38
    Remco
    Geplaatst: Maandag, 28 Maart 2016 om 11:21:58

Via webwinkel vormgeving > menu dien je de container dezelfde breedte van je webwinkel te geven

Berdino
    Geplaatst: Maandag, 28 Maart 2016 om 11:49:23

Dankjewel Remco,

Ik wist het ooit en nu niet meer

Remco
    Geplaatst: Maandag, 28 Maart 2016 om 13:57:53

Goed om je Luondo kennis soms bij te spijkeren ;)