Luondo.nl Webwinkels
Inloggen
    • begin
    • actieve onderwerpen
    • Zoeken  
    Forum > Andere webshop gerelateerde onderwerpen
    topic toevoegen reactie toevoegen

Geimporteerde bestanden wijzigen

mijnonlineshop

Geplaatst: Zaterdag, 9 Februari 2013 om 05:59:52

Hallo,

Ik heb een csv lijst geimporteerd maar ik ben erachter gekomen dat wanneer ik een bestand wil wijzigen dat ik dan eerst alle reeds geimporteerde bestanden moet verwijderen voordat ik de nieuwe erin kan zetten. Aangezien ik 3 verschillende bestanden heb met verschillende producten betekent dat dus dat ik elke keer alle bestanden moet verwijderen en weer moet importeren wanneer er bijvoorbeeld prijswijzigingen zijn of wanneer van een product geen voorraad meer is. 

Zie ik wat over het hoofd of is dit gewoon een grote tekortkoming?

Bedankt alvast

Mvg,

Edward

Robbert

Geplaatst: Zondag, 10 Februari 2013 om 21:32:22

Beste Edward,

Tijdens de import kan je ook kiezen om de bestaande producten te updaten, dan hoef je de lijst niet te verwijderen.

Groeten Robbert

Golfpresentjes

www.golfpresentjes.nl
    Geplaatst: Zondag, 10 Februari 2013 om 23:09:22

Als ik een verse update/import wil doen, kan ik dan tijdens deze import ook zorgen dat ik direct producten kan verwijderen?

Rob

Aangepast op 10-2-2013 23:09
    JBA

Geplaatst: Maandag, 11 Februari 2013 om 00:24:19

Hoe bedoel je dat? Als je gaat importeren, kun je ervoor kiezen om al je producten te verwijderen, voordat je het nieuwe bestand importeert.

mijnonlineshop

Geplaatst: Maandag, 11 Februari 2013 om 03:44:36

hallo,

Bedankt voor de antwoorden. Robbert , ik heb geprobeerd om de bestanden via de 'update' optie te proberen maar ook dan moet ik eerst ALLE bestanden verwijderen .

Aan JBA:  dat is dus precies het probleem ; )

Ik zal een voorbeeld geven om het te verduidelijken.

Ik heb een bestand met Zwemvest artikelen
    Ik heb een 2e bestand met Zwemslipper artikelen
    Ik heb een 3e bestand met artikelen Zwembroek artikelen

Als ik alle bestanden heb geimporteerd maar in bestand 1 blijkt na een paar weken producten te zitten die ik uit het assortiment wil halen dan moet ik eerst bestand 2 en 3 ook weghalen omdat ik bestand 1 niet apart kan verwijderen. Nu geef ik een voorbeeld van 3 bestanden maar ik heb zelf tientallen bestanden die ik dan steeds moet verwijderen en weer uploaden als ik het assortiment wil aanpassen.

Deze hoeveelheid aan bestanden komt trouwens omdat ik een CSV bestand heb waarin diverse categorieën staan die ik in Excel eerst allemaal heb gesplitst 
    in categorieën en daarna pas heb geupload naar Luondo (dus eerst opgeslagen als aparte categorieën en daarna geupload). 

Als iemand trouwens tips heeft om sneller bestanden in aparte categorieën te kunnen uploaden of weer te geven in Luondo, graag !

Wel een beetje lang verhaal maar goed : ) 

Bedankt alvast

Edward

Aangepast op 11-2-2013 03:46
    mijnonlineshop

Geplaatst: Maandag, 11 Februari 2013 om 16:35:45

Hallo,

Ik heb de oplossing al . Ik kan gewoon de categorieën zelf verwijderen ipv het hele bestand .

Bedankt

Edward

Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen.