Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Andere webshop gerelateerde onderwerpen

Automatisch aanvullen, probleem...oplossing....

VD
    Geplaatst: Donderdag, 5 Januari 2017 om 15:10:07

Ik zal best niet de enige zijn, waarbij klanten niet kijken wat ze invullen tijdens het bestellen.

Ik krijg veel bestellingen, waarbij het adres automatisch aangevuld wordt door de browser, en dan staat er bv: Amsterdamsestraatweg 32 32

Als je op een camping zit, is het eerste nummer de camping zelf, en het tweede de campingplaats.

Maar als je dus je labels uit wilt draaien, moet je dit eerst weer veranderen, want 9 van de 10 is automatisch, verkeerd aangevuld.

Maar het wordt nog erger, sinds deze week krijg ik meer bestellingen, waarbij het "tussenvoegsel" aangegevuld met NEDERLAND

Wordt er een beetje gek van, ten eerste dat klanten tijdens of na de bestelling niets meer controleren, en ten tweede, dat dit extra werk met zich mee brengt.

Voor een foutief adres ga ik tegenwoordig wat beter mee overweg, ik laat de bestelling gewoon liggen, tot de mensen reageren dat ze niets ontvangen hebben, of hij gaat als laatste weg, ik hoop dat ze daarmee een prikkel krijgen, dat ze het moeten controleren, en dat dit geen werk is voor de shopeigenaar.

Maar goed, is er een oplossing om dit op te lossen. Bijvoorbeeld het veld "tussenvoegsel" dat dit nooit meer dan zoveel karakters mag hebben. 
    Ik heb even naar een scriptje gekeken, maar dat is niet W3C geoorloofd.... maar zou mooi zijn als zo'n script dat wel was, zoiets van:

$('input.autocompleteOff').val('');

of

if (document.getElementsByTagName) {

var inputElements = document.getElementsByTagName(“input”);

for (i=0; inputElements[i]; i++) {

if (inputElements[i].className && (inputElements[i].className.indexOf(“disableAutoComplete”) != -1)) {

inputElements[i].setAttribute(“autocomplete”,”off”);

}

}

}

Maar ben bang dat dit weer enige invloed op de rest van de shop.....

Dus, mijn vraag, ben ik de enige die er gek van wordt, en wat doen jullie eraan....

Donna
    Geplaatst: Donderdag, 5 Januari 2017 om 16:41:44

Hier nog geen last van het tussenvoegsel, maar inderdaad de laatste 2-3 maanden een enorme toename in het aantal dubbele huisnummers. Meestal haal ik ze met de hand weg als ik de label print, maar soms zie je het over het hoofd en in een heel enkel geval (vooral met enkele huisnummers, zoals 7 7) wordt het toch verkeerd bezorgd. 

Bovendien mailen sommige klanten na het plaatsen in paniek dat het huisnummer niet klopt (dubbel is) wat weer voor extra klantenservicetijd kost om te beantwoorden. 

Conclusie: een oplossing zou mooi zijn! ;)

Luondo Webwinkels (Team Luondo)
    Geplaatst: Donderdag, 5 Januari 2017 om 17:03:05

Beste VD en Donna, 

Om dit te voorkomen hebben we een tijdje terug voor de huisnummer toevoeging al het attribuut autocomplete="false" meegegeven. We hebben dit nu ook gedaan voor de tussenvoegsel. Hopelijk is het probleem hiermee opgelost. 

Met vriendelijke groet,
    Team Luondo

Donna
    Geplaatst: Donderdag, 5 Januari 2017 om 17:18:50

Het probleem van de dubbele huisnummers is bij mij echter na deze wijziging nog niet opgelost helaas. 

Kan het er niet aan liggen dat het huisnummer niet alleen automatisch wordt toegevoegd in het huisnummervakje, maar ook in het vakje waar eigenlijk alleen de straatnaam hoort te staan? In sommige andere webshops moeten de straatnaam + huisnummer namelijk in hetzelfde vakje worden ingevuld, waardoor dit ook automatisch zo wordt aangevuld in webshops waar dit niet moet. 

Luondo Webwinkels (Team Luondo)
    Geplaatst: Donderdag, 5 Januari 2017 om 17:25:00

Beste Donna, 

We zullen binnenkort de autocomplete attributen aanpassen. Hiermee kunnen we dan precies aangeven welke autofill waardes er in moeten komen te staan. 

Met vriendelijke groet,
    Team Luondo

VD
    Geplaatst: Donderdag, 5 Januari 2017 om 20:25:46

Dat is goed nieuws. Ik heb het inderdaad al een tijdje geleden aangegeven met de huisnummer, (met ander account), en ik zie deze inderdaad niet of nauwelijks meer, nu je het zegt.
    Maar het tussenvoegsel was wel een vreemde gewaarwoording.

Even kijken of het nu opgelost is, bij de eerste dacht ik nog, nederland?, hmm, vreemd tuusenvoegsel, maar wie weet heet hij zo, totdat ik er meer kreeg...

weer top opgepakt weer door luondo.

gr
    Mario

ik heb voor mijzelf, juist omdat het soms verkeerd wordt ingevuld, automatisch aanvullen uitstaan....