Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Andere webshop gerelateerde onderwerpen

Bol.com

Zuiderpark
    Geplaatst: Maandag, 13 Februari 2017 om 20:01:33

Zijn er mensen die ervaring hebben met Bol.com Zakelijk?

Heb het ooit eens bekenen en ben me toen wild geschrokken vanwege de bizar hoge kosten die ze rekenen en zie nu dat het nog niet veel beter is............

Ze rekenenen naast vaste maandelijkse kosten ook nog eens kosten per bestelling (waar op zich niets mis mee is natuurlijk) maar deze zijn bizar hoog:

https://zakelijkverkopen.bol.com/bemiddelingsbijdrage/

In mijn productgroep:

Games software  0,99  15%

De marges op games zijn bij lange na geen 15% dus dit is onrealistisch hoog.

Remco
    Geplaatst: Maandag, 13 Februari 2017 om 21:03:40

In dat geval zou ik via andere kanalen adverteren.

Zuiderpark
    Geplaatst: Maandag, 13 Februari 2017 om 21:27:34

Logisch maar ik snap werkelijk waar niet waarom ze zo duur zijn..............niemand gaat toch op deze manier met ze in zee ??

Claudia
    Geplaatst: Maandag, 13 Februari 2017 om 22:23:04

Hoi Zuiderpark,

Ik heb ervaring met verkopen via Bol. Ik betaal geen vaste maandelijkse kosten. Ik betaal alleen een percentage (in mijn geval 17% wat idd vrij veel is) bij verkoop. Mijn ervaring: producten via de Excel sheet online zetten is even een dingetje, niet heel gebruiksvriendelijk vind ik. Verkoop is OK, ik loop er niet op binnen. Maar het gaat redelijk. Daarnaast veel meer retouren dan bij bestellingen direct via de shop. Toch een duidelijk ander publiek. Bol klantenservice helpt erg goed al staan ze altijd aan de kant van de koper en dus niet aan onze kant. Conclusie: leuk extra en eigenlijk alleen doen als je goede marges hebt.
    Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes.

Groeten Claudia

Wooddy
    Geplaatst: Zaterdag, 17 Februari 2018 om 09:06:50

hoi zuiderpark

Beetje late reactie maar ben toch benieuwd.

Ik zit met andere shops al sinds 2014 bij bol zakelijk zowel eigen voorraad als lvb en kan je wel wat vertellen over de huidige stand van zaken op bol verkopen.
    Zonde als je er veel tijd in steekt en het blijkt niks voor je te zijn

ben benieuwd of je al op bol zit en nog informatie wil,
    grt nIco

Shop45
    Geplaatst: Zondag, 18 Februari 2018 om 11:31:54

Sinds januari verkoop ik via BOL. Het is inderdaad een hoge marge die ze vragen, maar daar kijk ik niet alleen naar. Met een ondernemend oog ernaar kijkend vind ik dat je gebruik maakt van de klantenkring van BOL. En die is groot. Op deze manier heb je meer verkopen. Via deze verkopen komen klanten ook op jouw site terecht waardoor je op langer termijn klanten wint. Als je ervoor zorgt dat de bestellingen in orde zijn komen klanten terug bij jou. Bij een bestelling kun je klanten mailen met vragen over de bestelling waardoor je extra aandacht geeft. De gegevens van jouw onderneming staan uiteraard in de mail ;-) Klanten onthouden deze actie en dat is ook weer  positief voor jou. De prijzen zet ik op BOL ook wat hoger in dan op de website, zo dek je de verzendkosten en marge voor BOL een beetje in. Het is maar hoe je het allemaal bekijkt. Als je alleen naar de marge van BOL kijkt moet je het niet doen, maar je moet de andere voordelen voor jezelf willen zien. Zie het ook maar een beetje als gratis reclame waar je nog iets aan overhoud.

Printhut.be
    Geplaatst: Zondag, 18 Februari 2018 om 22:45:39

Wij ook een aantal artikel via bol.
    Prijzen zitten wat hoger dan rechtreeks bij ons bestellen maar vreemd genoeg bestellen mensen soms liever via bol.com en meer betalen dan rechtstreeks.
    Heeft met naamsbekendheid en vertrouwen te maken.
    Eens dan hun artikel hebben ontvangen krijgen ze wel vertrouwen en voortaan bestellen ze rechtstreeks bij ons.
    Dus niet op korte termijn rekenen, maar commercieel bekijken op langere termijn effect.