Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Andere webshop gerelateerde onderwerpen

Algemene verordening gegevensbescherming (AVG)

MartineB
    Geplaatst: Maandag, 14 Mei 2018 om 09:03:58

Hartelijk dank voor de heldere info en de verwerkingsovereenkomst die ik vandaag op mijn dashboard zie staan!

Claudia
    Geplaatst: Maandag, 14 Mei 2018 om 14:07:32

Eens met Martine, bedankt!

Geertje
    Geplaatst: Vrijdag, 18 Mei 2018 om 12:03:24

Goedemorgen,

​Ik snap echt helemaal niks van dit hele AVG verhaal.
    ​Wanneer ik nu de klantaccounts verwijder en ook zoals MartineB hierboven aangeeft om alleen als gast te laten bestellen zit ik nog niet safe toch?
    ​Dan staan in alle bestelling namelijk nog de klantgegevens incl adres en emailadres.
    ​Dan moet ik toch alsnog met die AVG aan de slag?

​

MartineB
    Geplaatst: Dinsdag, 22 Mei 2018 om 12:48:31

Geertje, je moet sowieso een privacybeleid hebben. Welke gegevens je verzamelt, met wie je ze deelt enz. Reden dat ik klantenbestand verwijderd heb is dat ik er niets mee deed en er extra gegevens opgeslagen worden als wachtwoord, bestelhistorie, Verlanglijstje etc.

Geertje
    Geplaatst: Dinsdag, 22 Mei 2018 om 20:58:49

Dank voor de reactie Martine!

Mario - 5
    Geplaatst: Dinsdag, 29 Mei 2018 om 15:15:40

In het kader van de AVG, heb ik in de jaren dat ik hier webshops heb, aardig wat emailadressen verzameld voor bv de nieuwsbrief. Nu moet je zover ik weet, nogmaals iedereen mailen, tenminste, andere bedrijven doen dit ook, om specifiek toestemming te vragen om de nieuwsbrief te ontvangen.
    Dus mijn vraag is, hoe hebben jullie dit opgelost, ik kan wel wat verzinnen dat ze nogmaals toestemming geven, maar het moet wel zo zijn dat het direct wordt verwerkt in de Luondo backoffice van de webshop. Dus dat de gene die geen toestemming geven, of niet reageren binnen X aantal dagen verwijderd worden.

Ik hoor graag hoe jullie dit, eventueel creatief, hebben opgelost, lijkt mij dat ik niet de enige ben met wat emailadressen...

DaphneD
    Geplaatst: Dinsdag, 29 Mei 2018 om 21:55:57

Hoi Mario!

Hier wat leesvoer van een juriste die ik al een tijd volg:
    Waarom de AVG e-mails onzin zijn?
    Zo zie ik het dus ook... een berichtje onderaan je mails en nieuwsbrief zetten en klaar... meer is echt niet nodig.

Mario - 4
    Geplaatst: Woensdag, 30 Mei 2018 om 16:17:18

Hey Stoer,

Tja, als je het zo bekijkt...Dan is het duidelijk. Trouwens, het is toch maar hoe je doe AVG leest, of wilt lezen. Voor mijn idee is het meer, "ze" willen zoveel mogelijk op papier hebben, zodat alles nogmaals wordt bevestigd.

Tja, en de klant die vanmorgen mailde, heeft aan mij ook niet gevraagd of ik dat wilde, en mijn gegevens in haar mail zette..... :-)

Ik weet niet na dit gelezen te hebben of anderen daar ook zo over denken, maar als het zo wordt weergegeven, door juristen, dan is het niet moeilijk meer....gewoon mailen :-)

<<<12>>>