Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Andere webshop gerelateerde onderwerpen

Webchamp stopt met email forwarden

ss4u
    Geplaatst: Dinsdag, 15 Januari 2019 om 11:58:38

Ik (en waarschijnlijk veel anderen) maak gebruik van webchamp om emails te forwarden. Deze dienst gaat echter per 01-02 stoppen. Wat zijn goede alternatieven?

HennY
    Geplaatst: Dinsdag, 15 Januari 2019 om 13:41:38

Ben ik heel dom als ik toegeef dat ik niet begrijp waar het om gaat? Ik heb inderdaad een domein bij Webchamp en kreeg ook een mail hieromtrent, maar om eerlijk te zijn: het is poep voor mij. Wat betekent dit in Jip-en-Janneke-taal? Wat wordt er van mij verwacht?

WebChamp
    Geplaatst: Dinsdag, 15 Januari 2019 om 13:42:35

Hoi SSU,

Belangrijkste is de vele doorsturingen naar Outlook/Hotmail/Live/GMail adressen die voor problemen zorgen.

Het beste alternatief is een echte mailbox aanmaken en die laten legen via POP3 door bijvoorbeeld GMail en Outlook/Hotmail. Dat kan ook nog steeds met de gratis GMail adressen.

Op die manier komt je mail zeker aan bij je eindadres.
    Doorsturingen vormen een steeds groter probleem en het is onzeker of je mail ook echt doorkomt naar je externe mailbox.

Het directe voordeel van een echte mailbox is dat je dan ook kunt verzenden via je domeinnaam (ook vanuit GMail/Hotmail). Dat is iets wat bij doorstuuradressen niet lukt omdat GMail om een externe SMTP vraagt voordat je namens je domeinnaam mag mailen. Zo een SMTP heb je wel bij een echte mailbox.

Mocht ik je er verder mee kunnen helpen, vraag het gerust.

groeten,
       Richard
       WebChamp.nl

WebChamp
    Geplaatst: Dinsdag, 15 Januari 2019 om 13:44:58

(beste Henny, ik mail je even. Er is voor jou specifiek geen actie nodig.)

Jan-Maarten
    Geplaatst: Dinsdag, 15 Januari 2019 om 15:14:57

Het beste alternatief is een echte mailbox aanmaken en die laten legen via POP3 door bijvoorbeeld GMail en Outlook/Hotmail. Dat kan ook nog steeds met de gratis GMail adressen.

Hoe kom ik aan een echte/directe mailbox dan? 

Mario - 1
    Geplaatst: Dinsdag, 15 Januari 2019 om 16:28:35

Ik ga het anders doen, ik wist al een beetje dat het er ging komen, de vraag was alleen wanneer.
    Ik heb als test het bij 1 domein gedaan, en ga het bij mijn andere domeinen, dus webshops, ook doen.
    Ik ga mijn domeinen verhuizen naar mijn eigen reseller /hosting, en daar laat ik het domein via DNS verwijzen naar de Luondo webshop. Alleen de mail, die laat ik via het domein (ip adres) lopen. Dus kort gezegd, je domeinnaan, dus webshop, heeft een ip adres, die ik via dns verwijst, het ipadres voor de mail, blijft bij mijn eigen hosting. Ik heb dat nu een tijdje getest, en werkt prima. Voordeel is dat je je eigen emailadressen kunt aanmaken, dus bv info, klantenservice, helpdesk en noem maar op. Keuze is inderdaad om het via domein weer te verzenden, kan, maar kan ook via externe smtp server, in mijn geval via xs4all.
    Voordeel is dat je, even afhankelijk van welk type hosting, je bv via directadmin alles kunt regelen. Ook autotransponders en vakantiemeldingen.
    Echter, het SSL certificaat loopt dan weer wel via webchamp, omdat dit niet anders kan.

2e mogelijkheid is, om een domein te registreren, bv je bedrijfsnaam, als je die nog niet had. En uitgaande dat je bv 3 webshops hebt, emailadressen nemen, dus zichtbaar op je site, als webshop1@bedrijfsnaam.ext
    Webshop2@bedrijfsnaam.ext

Enz.
    Dan kun je via die emailadressen mailen, en mail ophalen. Creatief denken dus. Een emailadres als webshopnaam@hotmail.com ziet er niet echt profie uit bij een webshop, maar webshopnaam@bedrijfsnaam.ext wel, zeker als je er onder zet: webshopnaam1 is onderdeel van bedrijfsnaam. (Ga voor meer informatie naar bedrijfsnaam.ext voor meer informatie over onze webshops) daar kun je dus je webshops vermelden.

Suc6 met eventuele creatieve oplossingen.

Jan-Maarten
    Geplaatst: Dinsdag, 15 Januari 2019 om 19:00:04

Bedankt voor je reactie Mario. Het domein verhuizen is inderdaad een optie. Bij welke reseller/hosting heb jij dat nu geregeld en wat voor pakket hebben we dan nodig? 

Alleen een emailhosting abbo zou ook kunnen toch? Kun je die aan je bestaande domein (laten) koppelen? Hoeveel ruimte is normaal voor een mailbox? 1GB, 5GB, 10Gb of meer?

Aangepast op 15-1-2019 19:00
    Mario - 1
    Geplaatst: Dinsdag, 15 Januari 2019 om 20:16:48

Beste Jan-Maarten, als ik zou vertellen hier dat ik via mijn eigen webhosting dat gaat regelen, zou ik reclame maken, en dit bericht geen lang leven hebben, dat zal gewijzigd / verwijderd worden.

Dus, laat ik het globaal houden. Wat je nodig hebt is, je domeinnaam eventueel verhuizen, en een hostingpakket van de simpelste vorm, veel meer hoeft het niet te zijn.
    Ligt er een beetje aan hoeveel mail je wilt ontvangen. Maar als je insteld dat je je mail na downloaden niet op de server blijft staan, is weinig nodig. Als het bv alleen voor webshopbestellingen zijn, is 1-5 Gb genoeg. Ook een voordeel is als je zelf de controle hebt, kun je ook nog www.informatiewebsite.ext aanmaken, en daarbij shop.informatiewebsite.ext aanmaken.
    Terug naar de email, ik werk alleen met DirectAdmin, en daar kun je dan alles op email gebied instellen.

Misschien beidt Webchamp deze optie ook wel aan, dat is het vragen waard, maar ik vind het makkelijker om alles zoveel mogelijk bij één partij te hebben. ( zeker als je meer dan 70 domeinnamen in bezit hebt)

Kortom, in het kort, een simpel hostingaccount voldoet al, doe je er een website bij, misschien iets meer hostingdata.
    Emailhosting zou ook kunnen, daar heb ik geen ervaring mee, omdat de kosten van hosting tegenwoordig laag zijn, kun je net zo goed volledige hosting nemen.

ss4u
    Geplaatst: Dinsdag, 15 Januari 2019 om 20:46:10

Bedankt weer Mario. Als je het hier niet mag delen dan mag je mij wel een pm sturen met een voorstel hoor. via spyshop4u.nl vind je mijn email adres.

Aangepast op 15-1-2019 20:46
    Jan-Maarten
    Geplaatst: Donderdag, 17 Januari 2019 om 12:42:01

Opgelost door domain te verhuizen naar provider die nog wel emailforwarding doet. Domeinnaam+email forwarding 3,89 (ex btw)per jaar.

Drachenheim
    Geplaatst: Donderdag, 14 Februari 2019 om 00:50:36

Ik maak heb nu Google G suite genomen. Al mijn e-mails op één plek. Makkelijk te beheren en alle programma's die je erbij kunt gebruiken maken het wel heel makkelijk. Voor maar 4,- euro per maand vind ik dat prima.