Luondo.nl Webwinkels
Inloggen
    • begin
    • actieve onderwerpen
    • Zoeken  
    Forum > Andere webshop gerelateerde onderwerpen
    topic toevoegen reactie toevoegen

Je afbeelding naam meegeven (alt tag)

William

Geplaatst: Dinsdag, 27 September 2011 om 18:53:10

Hoi allemaal, 

bij een afbeelding uploaden wil ik een naam meegeven zodat google hem herkent. Waar moet ik dit invullen als ik een afbeelding upload ? 

is dat bij > alternatieve tekst of > onder het kopje 'geavanceerd' >>aanbevolen titel

of ergens anders en zit ik er helemaal naast

groet William 

Luondo (Moderator)

Geplaatst: Dinsdag, 27 September 2011 om 19:02:31

Beste William,

Je moet hiervoor dan de alternatieve tekst gebruiken.

Groeten,
    Team Luondo

William04

www.engelsepostbrievenbus.nl
    Geplaatst: Woensdag, 28 September 2011 om 13:36:56

Okeej thnx, 

en de foto's die je upload bij je producten? 

Bij producten toevoegen kun je ook afbeeldingen toevoegen. Hier vragen ze niet om de afbeelding nog een extra naam te geven. Zijn hier geen alt tags mogelijk? 

En heeft het misschien zin om je afbeeldingen voordat je ze upload de naam te wijzigen. Normaliter staat er bijv IMG0038 de naam die hij automatisch meekrijgt van je fotocamera, deze te wijzigen en een alt tag mee te geven of werkt dit zo niet? 

Alvast Bedankt!! groet william 

William04

www.engelsepostbrievenbus.nl
    Geplaatst: Donderdag, 6 Oktober 2011 om 16:15:07

Niemand  enig idee of dit zo werkt .... ? :) 

Steef

aqua-zeeland.luondo.nl
    Geplaatst: Donderdag, 6 Oktober 2011 om 17:00:23

Dat werkt inderdaad beter, aangezien google zoekt op naam, niet op foto.

Donna

Geplaatst: Donderdag, 6 Oktober 2011 om 17:04:03

Ja, sowieso niet uploaden met een naam als IMG0038. Ik geef al mijn producten een zo relevant mogelijke naam mee. Bij klantinformatie geven klanten ook weleens aan dat ze mijn product hebben gevonden via Google Afbeeldingen, dus alleen daarom al de moeite waard.

webwinkel321

Geplaatst: Donderdag, 6 Oktober 2011 om 18:06:46

Als het niet mogelijk is om een alt tag mee te geven aan een afbeelding is het idd verstandig de afbeelding een zo relevant en beschrijvend mogelijke naam te geven.

Een afbeelding van een rode appel moet dan ook rode-appel.jpg worden.

E.K.

Geplaatst: Maandag, 17 Oktober 2011 om 15:49:05

tip: hernoem het bestand voordat je upload. Gebruik geen spaties in de naam  (vervang deze door streepjes). alt is minder belangrijk, maar is eenvoudige toe te voegen onder geavanceerd. En wanneer je dan toch bezig bent, vergeet de title tag dan ook niet ;)

RTM 5

Geplaatst: Vrijdag, 25 November 2011 om 11:30:53

Misschien een beetje een oud topic, maar ik vind het best een belangrijk onderwerp.
    Ik zou graag Alt Tags toevoegen aan mijn productafbeeldingen, is dit mogelijk (of wordt dit nog mogelijk)?

webwinkel321

Geplaatst: Vrijdag, 25 November 2011 om 21:15:00

Helaas nog niet Tanya, het is dus verstandig om je afbeelding een goede bestandsnaam te geven voor dat je de afbeelding upload. 

Tanya:K

Geplaatst: Vrijdag, 25 November 2011 om 21:34:05

@Leendert ... heb je het tegen mij... ?:-)

DZ

loopfiets-merken.luondo.nl
    Geplaatst: Zaterdag, 10 Maart 2012 om 16:07:37

Op mijn homepage heb ik een afbeelding geplaatst.
    Bij de eigenschappen van de afbeelding voer ik bij de Alternatieve tekst een omschrijving van de afbeelding in.

In de html-code van de pagina kom ik de Alt-tag met de juiste omschrijving tegen binnen de img-tag.

Vreemd genoeg wordt de alternatieve tekst niet getoond als ik met de muis over de afbeelding ga.
    Weet iemand waar dit aan ligt?

Douwe
    Loopfiets-merken

DZ

loopfiets-merken.luondo.nl
    Geplaatst: Zaterdag, 10 Maart 2012 om 18:40:06

Mijn probleem is inmiddels opgelost.

Via:
    1. eigenschappen afbeelding
    2. Button "geavanceerd"
    3. en daar bij "aanbevolen titel" de omschrijving van de afbeelding invoeren.

Zodra je met de cursor op de afbeelding komt, licht de (aanbevolen) titel op.

In HTML:
    Binnen de img-tag wordt de "aanbevolen titel"  weergegeven als "title".
    Om de alt-tag ook in de html code te plaatsen dient de omschrijving (ook) bij "alternatieve tekst" in gevoerd te worden.

Douwe

Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen.