Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Bestellingen

Achteraf een bestelling aanpassen

Luondo Helpdesk (Team Luondo)
    Geplaatst: Vrijdag, 23 Maart 2012 om 12:16:36

Het is mogelijk om achteraf nog een bestelling te wijzigen die in je webwinkel geplaatst is.
    In het tabblad Producten van de bestelling staan drie knoppen:

Verzendkosten:
    Hiermee kan je extra verzendkosten aan de order toevoegen

Voeg orderregel toe:
    Met de orderregel kan je een product toevoegen wat geen standaard artikel is, 
    Je kan naam, artikelnummer, aantal, prijs, btw, gewicht en verpakking kiezen.

Voeg een product toe:
    Hiermee kan je een bestaand product toevoegen aan de order

Met het kruisje achter de orderregel kan je producten weer verwijderen.

3.1.1

BPF
    Geplaatst: Vrijdag, 23 Maart 2012 om 12:21:23

Hoi hoi Hoe kan ik dan de prijs aanpassen van een artikel in een order. Dat is mij nog niet gelukt. Groetjes

M@rijn
    Geplaatst: Vrijdag, 23 Maart 2012 om 15:30:07

Is het ook mogelijk om de betaalmethode te wijzigen?

Ik heb nu een klant gehad die niet door Ecare heenkwam en vervolgens per bank heeft overgemaakt, maar op de factuur staat nu wel de extra kosten van sisow.

Robbert
    Geplaatst: Vrijdag, 23 Maart 2012 om 16:25:37

@BPF en m@rijn,

Dat zullen we beide op de ToDo zetten. Zijn idd handige opties :)

Gr. Robbert

BPF
    Geplaatst: Vrijdag, 23 Maart 2012 om 16:45:21

Dankje Robbert. Nog een vraag. E- commerce van Google analyticus neemt de aangepaste order niet mee. Alleen de originele order wordt bij Google meegenomen. Kan dat ook aangepast worden.

Robbert
    Geplaatst: Vrijdag, 23 Maart 2012 om 20:34:50

Nee, dat zal helaas niet gaan. Google kan geen aangepaste gegevens uit de beheeromgeving halen.

Groeten Robbert

angi
    Geplaatst: Woensdag, 11 April 2012 om 17:15:52

Beste Robert,

Ik verkoop ook aan collega's. Vanuit mijn luondo maak ik een nieuwe klant aan op basis van een emailadres. Rest aangevuld met allemaal nullen (00000000). Ik kies het product in mijn eigen webshop met deze klantgegevens en corrigeer achteraf de verzendkosten. Tot mijn verbazing zie ik dat ik met deze aangemaakt klantgegevens ingelogd ben als beheer en dus kosteloos bestellingen kan plaatsen. Dat kosteloos spreekt mij wel aan ;-), maar dat ze ingelogd zijn als beheerder niet.

Hoe kan dit en hoe is dit te voorkomen? Ik verkoop nl. ook produkten via marktplaats en wil toch dat mijn klanten een nette factuur krijgen.

Miyeo Fashion

Luondo (Moderator)
    Geplaatst: Woensdag, 11 April 2012 om 17:35:10

Beste Miyeo Fashion,

Het luondo systeem herkend of je bent ingelogd in de beheeromgeving van je webwinkel. Als je dan verder surft en later naar de webwinkel toe gaat zul je deze tekst te zien krijgen. Niemand anders dan jij ziet die tekst in de webwinkel.

Groeten,
    Team Luondo

Terra-Cotta
    Geplaatst: Woensdag, 11 April 2012 om 22:02:48

Super dat de knoppen zijn toegevoegd om een orderregel e.d. te kunnen toevoegen. Ik heb alleen toch nog een probleempje met een credit factuur...

Een klant heeft een bestelling geplaatst en afgerekend met iDeal. Nu is de order gewijzigd omdat de gevraagde medailles niet leverbaar zijn en de klant heeft een goedkopere medaille uitgekozen.
    Prima vinden wij, maar nu moeten wij de klant een creditering doen van € 9,48. Heb dus een minartikel aangemaakt met die extra 'voeg een orderregel toe'. Dat gaat allemaal prima maar nu wil ik voor mijn eigen admin (en ook voor de klant) een credit factuur maken voor dat bedrag van € 9,48...
    Daar strand ik dus eerlijk gezegd. Is er een mogelijkheid om een nieuw (extra) factuur te maken en deze als credit factuur met een minbedrag te creëren?

We horen graag van jullie of er een mogelijkheid is om een separate credit nota te maken of dat er misschien 'foefje' is. :) 

Aangepast op 11-4-2012 22:08
    Robbert
    Geplaatst: Donderdag, 12 April 2012 om 12:13:39

Beste Terra-Cotta,

Je kan de bestelling aanpassen en de nieuwe factuur in je administratie gebruiken. (en naar de klant verzenden) Het aangepaste bedrag zal er dan opstaan.

Of een nieuwe bestelling maken onder een eigen klant account die je gebruikt voor correcties.

Gr. Robbert

Terra-Cotta
    Geplaatst: Donderdag, 12 April 2012 om 22:18:33

Thx Robbert!

Ik moest een separate factuur hebben omdat wij natuurlijk de IDeal betaling al eerder ontvangen hebben en dat dit natuurlijk het 'volle' bedrag was. Het restbedrag van deze creditering is weer 'gewoon' aan de klant via de bank terugbetaald. Vandaar dat we een losse creditnota nodig hadden.

Met jouw oplostip heb ik een 'spookartikel' aangemaakt in de shop met de naam 'creditnota' met een minbedrag. Ik heb toen een bestelling geplaatst (ingelogd als eigenaar) met de adresgegevens van de desbetreffende klant en mijn eigen e-mailadres.
    Zo heb ik dus een creditnota gemaakt met een correct minbedrag op de naam van mijn klant. :)
    Tis een beetje een omweg maar het is wél gelukt! :)
    Nogmaals dank voor je hulp!
    Gr. Marsha

Mario - 1
    Geplaatst: Donderdag, 12 April 2012 om 22:27:14

Ben je niet bang dat google dit spookartikel gelijk geindexeerd heeft? Ik weet wel namelijk als je maar heel even een foutje maakt in je produkt ofzo, dat google deze gelijk geindexeerd heeft, dus wat doe je in zo'n geval....ik bedoel, zou best wel niet-profie staan als je ze in de zoekresulaten terugziet.

Neemt niet weg dat het een leuke creatieve oplossing is.....je moet er maar opkomen... ;-)

Terra-Cotta
    Geplaatst: Vrijdag, 13 April 2012 om 05:45:31

@Mario,

Google zal dit spookartikel niet zien.
    Tijdens het aanmaken van dit artikel heb ik hem niet 'online' gezet, dus ik kan hem alleen met een directe url vinden want ik heb verder bij 'extra opties' niets ingevuld dan alleen de 'user friendly url'.

Ik ben voor de zekerheid de broncode van deze pagina bekeken en in de metatags staat de volgende regel:
    <meta name="robots" CONTENT="noindex, nofollow" />
    Dit betekent dat (alleen) deze pagina niet geïndexeerd wordt.

Maar bij een artikel, of de homepage staat in de broncode van mijn website wel gewoon aangegeven in de Meta tags dat deze geïndexeerd moeten worden door Google. Daarom is het zo belangrijk dat je bij je artikel de meta beschrijving en steekwoorden meegeeft. De software schrijft dus automatisch of de pagina geïndexeerd moet worden of niet. Vul jij niks in, komt er in de code "noindex, nofollow" te staan en wordt je pagina niet gevonden.  Vul je wel wat in bij de meta beschrijving en steekwoorden, dan zie je in de broncode: <meta name="robots" content="index, follow" />
    en word je dus juist wél gevonden door Google. :))

Gr. Marsha

angi
    Geplaatst: Vrijdag, 13 April 2012 om 15:54:47

Ik heb ook contante verkopen. Deze bestellingen voer ik zelf in, ik heb een fictieve klant gemaakt (contant). De verzendkosten tot 60 euro zijn bij mij standaard 4,95, dit staat ook keurig op de factuur vermeld. Wanneer ik de order achteraf wil aanpassen, kan ik de verzendkosten niet verwijderen, ik heb hiervoor een extra regel gratis verzenden aangemaakt, hij geeft dan een korting van 4,95 op faktuur. Het eindbedrag klopt, maar wanneer ik mijn bestelingen exporteer staan in de kolom nog keurig de verzendkosten genoemd. Ook wel logisch want ik kan deze regel niet verwijderen. Hoe kan ik dit het beste oplossen? In het exportbestand zijn de bedragen incl en excl btw gelijk, terwijl ik toch 19% voor mijn producten heb ingesteld. Wie heeft ook voor deze tweede vraag een oplossing.

Greetz

Aangepast op 13-4-2012 15:55
    Mario - 1
    Geplaatst: Vrijdag, 13 April 2012 om 20:11:31

@ Marsha,

Ja ik weet hoe het werkt met noindex, nofollow.....

Ik weet mij te herinneren dat er iemand was die een "verborgen" pagina had, en toch via google vindbaar was...waarschijnlijk is die metatags aangepast ofzo....

Trouwens, google houdt alles bij, zelf een pagina die eigenlijk niet bestaat voor de buitenwereld, kan google wel vinden. Als je namelijk elke keer die pagina aanroept met je browser, weet google dat er een nieuwe pagina is....

Maar goed, weer ontopic, ging tenslotte over een bestelling achteraf aanpassen, en niet over google.... ;-)

Terra-Cotta
    Geplaatst: Vrijdag, 13 April 2012 om 21:58:06

@ Mario,

Ik heb dat idd ook op dit forum een keer gelezen... ik hoop dat Google mij niet te slim af is ;-). Ik zal af en toe checken en hopen dat het voorlopig niet gevonden wordt. Dan kan ik het 'artikel' voorlopig in leven houden.

<<<12>>>