Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Bestellingen

Achteraf een bestelling aanpassen

testing wineinamsterdam.com
    Geplaatst: Donderdag, 19 Juli 2012 om 14:27:06

Beste Luondo experts,

Kan een klant ook een bestelling aanpassen? Ik test het systeem nu. Als ingelogde klant lukt het mij niet om een gemaakte bestelling (ongeacht betaalstatus) te veranderen.

Gezien wetgeving betreffende (online) aankopen, zou dit toch mogelijk moeten zijn. 

Mvg
    Kira
    www.winesinamsterdam.com

testing wineinamsterdam.com
    Geplaatst: Donderdag, 19 Juli 2012 om 17:09:23

Hoe kan een klant een bestelling achteraf wijzigen??

Groet,
    Kira

www.winesinamsterdam.com

Erik (Shop318)
    Geplaatst: Vrijdag, 20 Juli 2012 om 10:02:48

ik hoop dat je dit echt niet zou willen.. !

Wat een ellende als iemand iets heeft besteld..je verstuurd het en je klant wil ineens iets anders..

Alleen de admin (jij dus) moet het kunnen wijzigen vind ik. En anders mailt de klant t maar als het niet goed is.. (geef de klant een bepaalde tijdsduur hiervoor.. bv binnen 12 uur ofzo)

Erik

Donna
    Geplaatst: Vrijdag, 20 Juli 2012 om 10:09:39

Eens met Erik. Als dit al ingebouwd zal worden, dan zul je waarschijnlijk wel een notification krijgen bij een verandering, maar toch is het niet iets waar ik erg blij van zou worden. ;-)

Terra-Cotta
    Geplaatst: Vrijdag, 20 Juli 2012 om 10:22:38

eens met Erik en Donna, Dit is GEEN ding dat op de to-do-list hoeft te komen om in te bouwen.

Als een klant een bestelling wilt wijzigen hebben ze daar weldegelijk de mogelijkheid toe; gewoon laten mailen/bellen wat ze willen veranderen of aanpassen of zelfs annuleren. Dat is altijd al geweest en dat moet ook zo blijven. De wet bedoeld dat de klant in staat moet zijn om iets te wijzigen of te annuleren, dit hoeft niet persé online in het account van de klant.
    Het bedrijf waar de klant iets besteld moet hiertoe de mogelijkheid geven. Niks in je account aanpassen, gewoon per e-mail of telefoon doorgeven. Dat is meer dan genoeg. Ook alle winkel keurmerken eisen dit en niets meer dan dat. :)

Aangepast op 20-7-2012 10:23
    Henny Cramers
    Geplaatst: Maandag, 24 Februari 2014 om 13:48:51

Hoe kan ik achteraf een extra verzendoptie toevoegen. Klant had vergeten verzendoptie "Afhalen" te kiezen. Nu kan ik handmatig wel de verzendkosten verwijderen, maar ik zie geen mogelijkheid om de verzendoptie toe te voegen. Kan dat wel?
    Thanx!

Jewelry Made by CyberCiska
    Geplaatst: Donderdag, 1 Mei 2014 om 16:39:51

Doe ik het nu goed?

Ik heb een order waar iemand een product was vergeten.
    Die heb ik via bestelling gegevens - producten extra toegevoegd.
    Maar bij het blokje algemeen en gehele bestelling veranderd dit dan niet mee.
    Klopt dat?

Ik kan nu bij opties een nieuwe order bevestiging of factuur versturen, maar deze krijg ik zelf niet in mijn mail?
    Dus hoe weet ik nu zeker dat het allemaal goed gaat?

Edit: eerst uit het menu gaan, dan staat het er wel, lekker ongeduldig weer

Aangepast op 1-5-2014 16:42
    Slagerijonline
    Geplaatst: Dinsdag, 7 Juli 2015 om 15:51:58

Beste Mede Luondoers,

Oude topic maar, toch even een vraag hierover.

Als een klant al een bestelling heeft geplaatst en betaald.

En een paar uur later nog wil bij bestellen (via email) op diezelfde order, maakt het systeem dan een nieuwe factuur aan voor alleen deze extra bestelling??

(klant wil natuurlijk niet 2 keer verzend kosten betalen).

Wie kan mij opweg helpen!

Groet Eric.

Michel
    Geplaatst: Dinsdag, 7 Juli 2015 om 17:12:59

Nog iets om misschien toe te voegen:

Misschien is het handig om in de back end ook voucherkortingen toe te kunnen voegen aan een bestaande bestelling.
    Ik heb naar deze functie gezocht, maar tot nu toe nog niet gevonden.

DaphneD
    Geplaatst: Dinsdag, 7 Juli 2015 om 20:22:43

@ eric, ik heb zelf een vouchercode voor deze gevallen waarbij de klant geen verzendkosten hooeft te betalen.
    Ook kan je tussen de bestelling en de betaling in zelf in de backend de verzendkosten verwijderen en de klant een nieuwe en dus aangepaste betaallink sturen. Omdat de eerste bestelling al betaald is is het het makkelijkst om een nieuwe bestelling te maken. Als een bestelling per mail binnen komt, nieuwe bestelling invoeren en de verzendkosten verwijderen.
    Dit is in de nieuwe backend het makkelijkst als allerlaatste heb ik gemerkt, bij elke nieuwe artikeltoevoeging worden de verzendkosten weer op standaard gezet!

@michel, dit zou inderdaad echt heel erg handig zijn en een aanvulling op de mogelijkheden!

RTM4
    Geplaatst: Woensdag, 8 Juli 2015 om 17:30:49

je kunt ook gewoon de eerste order aanpassen en dan via je payment provider een payment links turen voor het verschil  Dan hou je 1 pakbon/factuur en krijg je twee transacties bij je payment provider

Voor de voucherkorting, je kunt ook een nieuwe regel toevegen, noem die korting met het bedrag.. oogt wat gek, maar werkt prima

<<<12>>>