Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Content beheren in je Luondo Webshop

Checkout pagina zaken aanpassen

Claudia
    Geplaatst: Maandag, 8 Januari 2018 om 20:28:13

Hallo,
    Kan ik zaken in de checkout pagina aanpassen en zo ja waar? Het gaat hier op potentieel covnersieverhogende zaken.
    Bijv de volgende zaken:
    bij het rijtje betaalopties is bij mijn creditcard plus 1,50 Euro. Dat geeft ie netjes weer. Kun je bij andere mogelijkheden erachter 'gratis' zetten?
    Rechtsonder in het blok verwachte verzendkosten is bij mij boven een bepaald bedrag gratis. Daar staat ook keurig gratis. Kan ik dit prominenter maken bijv bold of groen?
    Kun je de totale korting laten zien als mensen uit de sale kopen?
    Onderaan kun je naar de volgende pagina mer de button 'volgende' Kun je dit aanpassen naar bijv 'verder met bestellen'? Kun je dit ook visulere maken door bijv een pijl toe te voegen?
    Kun je hier ook aangeven dat je verder kunt gaan zonder een account te hoeven aanmaken?
    Kun je toevoegen: bestel nog voor bedrag X voor gratis verzending?

Volgende pagina (action: order invoice):
    Kan header in de chekout weg? Leidt af van bestelproces. Kun je in plaats daarvan wel USPs plaatsen?
    Kun je factuuradres aanpassen naar adresgegevens?
    Kn ik hier informatie toevoegen over bezorging? Bijv tusen vragen/opmeringen veld en algemene voorwaarden?
    Kan het vinkje akkoord voorwaarden standaard aan en een toevoeging dat met akkoord gaat bij bestelling? Dit aan moeten vinken is een extra (en niet nodige) stap? Anders omschreven voldoe je ook aan de wettelijke verplichting.

Ik hoor graag of iemand wat suggesties heeft uit deze lijst :-)

Alvast bedankt. Groet Claudia

Remco
    Geplaatst: Dinsdag, 9 Januari 2018 om 13:46:11

'Gratis' achter de betaalmethodes is niet mogelijk, tenzij dit in de statische content wordt meegenomen. Dit verzoek kan je even via een ticket indienen.

Verzendkosten groter maken:

.cart_options tr:nth-child(1) td:nth-child(2) { font-weight:bold; font-size:18px; color:green; }

Echter maak je hiermee ook de verzendkosten groter / dikker wanneer het niet gratis is. Hoe dan ook is het niet toe te passen wanneer het uitsluitend gratis is. Ik zal kijken of gratis meegenomen kan worden in de statische content zodat je dit hier via xml kan wijzigen.

Onderaan kun je naar de volgende pagina mer de button 'volgende' Kun je dit aanpassen naar bijv 'verder met bestellen'? via statische content kan je zoeken op 'volgende'
    Kun je dit ook visulere maken door bijv een pijl toe te voegen? via de class .button_step kan je via CSS een background image toevoegen in de vorm van een pijl
    Kun je hier ook aangeven dat je verder kunt gaan zonder een account te hoeven aanmaken?  dit is niet mogelijk. Men ziet dit sowieso al in de volgende stap
    Kun je toevoegen: bestel nog voor bedrag X voor gratis verzending? dit is niet mogelijk, al zou dit idd een mooie aanvulling zijn

Instellingen > Vormgeving > Statische pagina's > Checkout - hier kan je een aparte skin / kolom layout koppelen aan je checkout. Dit geldt dan wel voor je hele checkout

Kun je factuuradres aanpassen naar adresgegevens? - Kn ik hier informatie toevoegen over bezorging? Bijv tusen vragen/opmeringen veld en algemene voorwaarden? - Kan het vinkje akkoord voorwaarden standaard aan en een toevoeging dat met akkoord gaat bij bestelling? - dit is niet mogelijk maar kunnen we naar kijken

Remco
    Geplaatst: Dinsdag, 9 Januari 2018 om 19:01:52

Update:

Content > Statische content > Label - Gratis verzending
    Content > Statische content > Label Factuuradres

Deze twee labels zijn nu via bovenstaande methode in de statische content aan te passen.

Van Gratis kan je bijv maken: <span style="color:#50af2f;font-weight:bold;>Gratis</span> om het in het groen te krijgen met dik gedrukt. (de kleurcode kan je bijv. zelf wijzigen)

Algemene voorwaarden standaard aanvinken:

Hiervoor is nu een aanpassing gedaan. Je kan deze activeren op de pagina Instellingen > Vormgeving > Formulieren door de optie "De algemene voorwaarden standaard aangevinkt zetten" aan te vinken.

Optie van 'Bestel nog voor X euro voor gratis verzending' is een vrij pittige, maar er zal naar gekeken worden wat haalbaar is

Claudia
    Geplaatst: Dinsdag, 9 Januari 2018 om 19:39:26

Remco je bent geweldig. Wat goed. Ik ga er naar kijken en aanpassen.

Claudia
    Geplaatst: Dinsdag, 9 Januari 2018 om 22:22:56

Ik heb een vraag over: Van Gratis kan je bijv maken: <span style="color:#50af2f;font-weight:bold;>Gratis</span> Als ik in de statische content ben kan ik alleen een invulveld invullen. Daar kan ik toch geen HTML code plaatsen?

Aangepast op 9-1-2018 22:23
    Remco
    Geplaatst: Woensdag, 10 Januari 2018 om 15:44:36

Je hebt gelijk! :) Zet dit eens in je CSS:

.basket_right_container .free_shipping { color:green; }

Groet,

Remco

PS 'green' kan je uiteraard ook wijzigen in een # kleurcode

Claudia
    Geplaatst: Woensdag, 10 Januari 2018 om 17:41:33

Waar in de CSS moet ik dergelijke zaken zetten? Onder welk tabblad bij vormgeving?

Remco
    Geplaatst: Woensdag, 10 Januari 2018 om 18:04:18

Vormgeving > Webwinkel vorgeving > Zelf aanpassen > CSS - en dan in het linker tekst gedeelte plaats je:

.basket_right_container .free_shipping { color:green; }

Claudia
    Geplaatst: Woensdag, 10 Januari 2018 om 18:10:05

Thanx!

Claudia
    Geplaatst: Woensdag, 10 Januari 2018 om 18:12:18

Gedaan zoals je zegt en daarna op Opslaan geklikt. Maar zie niks gebeuren...

Aangepast op 10-1-2018 18:16
    www.snurken.nu
    Geplaatst: Donderdag, 11 Januari 2018 om 10:23:03

Hoi Claudia,

Wellicht dat een hekje helpt:

#.cart_options tr:nth-child(1) td:nth-child(2) { font-weight:bold; font-size:18px; color:green; }

Zo heb ik ook wat CSS aangepast.

Remco
    Geplaatst: Donderdag, 11 Januari 2018 om 14:39:06

Excuus, maak er dit van: .basket_right_container .free_shipping { color:green; }

Claudia
    Geplaatst: Donderdag, 11 Januari 2018 om 21:38:27

Yes nu is het gelukt!!!