Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Content

Interne links binnen één pagina

Luondo Helpdesk (Team Luondo)
    Geplaatst: Donderdag, 29 Maart 2012 om 16:24:20

Om je pagina beter navigeerbaar te maken kan je interne links gebruiken, dit kan je zien als de inhoudsopgave van een boek zien. Vooral op lange pagina zoals de FAQ is dit handig. Als je op de link in de inhoudsopgave klik komt je direct op het antwoord uit zonder dat je naar beneden moet scrollen.

In dit voorbeeld maken we een korte FAQ met antwoorden

Maak een inhoudsopgave van alle vragen:
    Eerste vraag
    Tweede vraag
    Derde vraag

Daaronder komen de antwoorden (met de vraag daarboven):
    Eerste vraag
    Hier komt het antwoord op de eerste vraag te staan

Tweede vraag
    Hier komt het antwoord op de tweede vraag te staan

Derde vraag
    Hier komt het antwoord op de derde vraag te staan

Om de interne links te maken ga je met de cursor op het ‘doel’ van de link staan bv. voor de ‘eerste vraag’ die boven het antwoord staat en klik je op  (vlaggetje) en geef de link een naam. Er komt nu een  te staan. Herhaal dit bij alle vragen.

Om vervolgens de teksten in de inhoudsopgave te koppelen aan de interne links selecteer je de tekst: ‘eerste vraag’ en klikt op  (Link invoegen/wijzigen). Kies bij Linktype voor Interne link in pagina en kies bij Op naam interne link aan welke link je de tekst wilt koppelen en klik op Ok. Herhaal dit bij alle vragen.

Klik op opslaan en test of je alle links juist ingesteld hebt staan.

2.1.9

Letsleds
    Geplaatst: Zaterdag, 31 Oktober 2015 om 11:13:38

Hallo,

Ik zou dit bovenstaande principe graag willen toepassen in mijn webshop.
    Maar volgens mij is de beschrijving niet meer up-to-date.

Mij lukt het in ieder geval niet om dit toe te passen.

Ik zie graag je reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Stef van den Wijngaard

Remco
    Geplaatst: Zaterdag, 31 Oktober 2015 om 12:30:15

Bovenstaande omschrijving is inderdaad verouderd. Deze manier van intern linken is via de huidige editor niet meer mogelijk. Via de code is dit wel mogelijk. Het ziet er dan als volgt uit:

<h2>Inhoudsopgave</h2>
    <p><a href="#Kopje1">Kopje 1</a>
    <p><a href="#Kopje2">Kopje 2</a>
    <p><a href="#Kopje3">Kopje 3</a>
    <br><br>

<a name="Kopje1"></a>
    <h2>Kopje 1</h2>
    <p>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu
    <br><br>

<a name="Kopje2"></a>
    <h2>Kopje 2</h2>
    <p>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu
    <br><br>

<a name="Kopje3"></a>
    <h2>Kopje 2</h2>

Waanner je op Kopje 1 klikt, springt het beeld naar Kopje 1. Zelfde geldt voor 2, 3. Uiteraard is alles qua tekst / tussenkopjes zelf in te vullen.