Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Deel je successen!

Stop eens met bestellen!!

Freakin
    Geplaatst: Zaterdag, 10 Maart 2012 om 19:40:24

Ik hou het vandaag amper bij.... :-)

Ik zal jullie vandaag eens een leuke tip geven over hoe ik vandaag mijn verkopen een dikke boost gegeven heb met slechts 2 minuten werk..

Op een bekende dagaanbieding website werd vandaag een produkt verkocht dat ik ook op mijn website verkoop.
    Omdat dagaanbiedingen websites vaak een hoop impulsaankopers hebben, heb ik op het forum van deze site, net nadat de aanbieding er op stond, een berichtje geplaatst als 'gewone bezoeker' met de mededeling dat het dagprodukt van vandaag op een andere site (mijn webshop dus) goedkoper te verkrijgen is.

In de tussentijd dus snel het betreffende product op mijn webshop een mooie concurrerende prijs gegeven...

Dit ene korte berichtje heeft mijn dag dus helemaal top gemaakt.

Voordelen van deze aktie:
    - Je doet niets illegaals ofzo, het is een eerlijk berichtje
    - Je boost je verkoop enorm (al die impulsaankopers gaan voor het goedkoopste aanbod)
    -  Mensen kochten ook direct andere producten op mijn webshop (terwijl ze daar eigelijk niet voor kwamen)

Nadeel:
    - Je word gek van al die bestellingen, haha... serieus.. Je hebt er net een afgehandeld en de volgende komt alweer binnen :-)
    - 1 product was helaas niet meer leverbaar. HIerover moet ik dus weer contact zoeken met de klant.

Doe er jullie voordeel mee!! :-)

P.s. Tijdens het typen van dit bericht wederom een bestelling binnen gekregen, werk aan de winkel dus... ik ben weggggg! :-)

Remco Steijvers
    Geplaatst: Zaterdag, 10 Maart 2012 om 19:51:20

Een luxe positie!

Donna
    Geplaatst: Zaterdag, 10 Maart 2012 om 21:38:34

Sneaky, hoor. ;) 

Houd je dan nog wel een interessante marge over? En hoeveel verkopen heb je uiteindelijk gedaan? 

Freakin
    Geplaatst: Zaterdag, 10 Maart 2012 om 21:41:42

Ik zit nu op 9 nieuwe klanten, waar ik er normaal maar 1 of 2 per week heb. Deze klanten hebben meerdere produkten besteld.

Marge is nog prima!

Ik reken op nog meer bestellingen :)

kelly
    Geplaatst: Zondag, 11 Maart 2012 om 00:49:46

Goeie tip zeg !! alleen zie ik nooit een bekende aanbiedingssite met dierenproducten dus als je er een weet vertel het me dan aub !! met bijna 8500 items in de shop zal er dan vast wel iets bijstaan dat ik ook heb...

Andre van Duin DVD Shop
    Geplaatst: Zondag, 11 Maart 2012 om 07:21:30

je bedoeld dan zeker het forum van iBood ofzoiets ?
    ik ken weinig dag aanbiedingsites waar ze een forum op hebben . anders zou alle concurrentie daar dagelijks op posten of een beter aanbieding op zetten..

Freakin
    Geplaatst: Zondag, 11 Maart 2012 om 12:00:16

@Kelly: Zie ik daar een gat in de markt?

Waarom start je geen dieren aanbieding van de dag? :-) (10% van de winst voor mij he.... haha)

Freakin
    Geplaatst: Zondag, 11 Maart 2012 om 12:00:44

@Andre van Duin DVD Shop: Ja klopt!

Mario - 1
    Geplaatst: Zondag, 11 Maart 2012 om 12:09:26

bekende actie, alleen je bent afhankelijk van de moderator die dit waarschijnlijk nog niet gezien heeft. Als je daar met z'n allen een produkt op het forum goedkoper aanbiedt, kunnen ze het berichtje ook verwijderen.

Sterker nog, als je dat meer doet, en het staat hun niet aan, kun je ook nog gebanned worden....( ip, naam, inlognaam.enz)

Hoe zou jij het vinden als je zelf zo'n website hebt, en iemand die als eerste bericht een produkt aanbied voor minder..... Nou ik ben moderator van diverse fora, het berichtje staat er dan niet lang op hoor.....

Maar goed, vooralsnog kun je er van profiteren.... ;-)

webwinkel321
    Geplaatst: Zondag, 11 Maart 2012 om 13:39:26

Vooral als de aanbiedingensite een fee ontvangt per verkocht item of op een andere manier mee deelt in de omzet / winst van het aangeboden product lijkt het mij idd ook niet een gezonde strategie om een lagere prijs op het bijbehorende forum te posten. 

Als het mijn site / forum was kreeg je dan idd ook een ban! 

Freakin
    Geplaatst: Zondag, 11 Maart 2012 om 14:00:00

Ik zeg ook niet dat het een goede strategie is, ik zie het als  een leuke verkoopboost voor een enkele keer.

De lachende derde is de klant. Die krijgt uiteindelijk het goedkoopste produkt :)

Erik (Shop318)
    Geplaatst: Maandag, 12 Maart 2012 om 07:26:42

@ Freakin: Mario heeft wel gelijk meestal wordt je gebanned en wordt je bericht dus verwijderd .. ik zou hier dus wel mee oppassen..

Coolkidsonline.nl
    Geplaatst: Dinsdag, 13 Maart 2012 om 20:18:19

Heel mooi nieuws, maar wat is de website dan van deze waar je zo over praat? Graag iets meer info! Dank je