Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Deel je successen!

Voorraad uitverkocht, producten online houden en na 3 weken leveren?

Stylusbestellen.nl | Ruben Goudswaard
    Geplaatst: Zondag, 8 April 2012 om 18:09:24

Zoals de titel zegt. Inkopen in China is leuk maar de levertijd is helaas wel 3 a 4 weken. Ik had niet verwacht binnen anderhalve maand door mijn voorraad heen te zijn maar het is (gelukkig) wel zo.

Ik heb op het moment nog maar 1 model van de 15 modellen voorradig. Ik kan kiezen om alleen dat product online te houden of ik kan alle producten online gooien met de mededeling dat ik het pas kan leveren binnen 2 a 3 weken.

Ik heb het nu een mededeling links in het kolommen gedeelte gezet waar ik in uitleg dat de modellen pas over 2 a 3 weken bezorgd worden.

Ook voor Google zal het beter zijn als de producten online staan. Denken jullie dat dit voor nu de beste oplossing is?

Alvast mijn dank voor jullie moeite en een prettig pasen toegewenst!

Voor de mededeling zie: www.stylusbestellen.nl

Aangepast op 8-4-2012 18:10
    C*a*m*S*h*o*p*p*e*r
    Geplaatst: Zondag, 8 April 2012 om 18:18:10

Andere leverancier zoeken Ruben!
    Ik koop ook in China: levertijd 3-5 dagen!!

Geplaatst: Zondag, 8 April 2012 om 18:30:47

Ik heb ook wel andere leveranciers alleen die verkopen alleen per grote partijen. Op zich niet erg kan wel wat op voorraad hebben alleen ik heb meerdere modellen en wil niet van ieder model 50 tot 100 stuks op voorraad hebben.

C*a*m*S*h*o*p*p*e*r
    Geplaatst: Zondag, 8 April 2012 om 18:46:59

Kun je geen snelle dropshipper vinden?
    Mijn dropshipper levert in 3-5 dagen per stuk banuit China naar Nederland.
    Bij Stylussen zal dat wel met meerdere aantallen moeten zijn gezien het geringe bedrag maar een stuk of 10 tegelijk moet toch lukken?

Geplaatst: Zondag, 8 April 2012 om 19:46:13

Nee, ik kan wel per lage aantallen verzenden tegen gratis verzending. Echter is de levertijd erg lang. Als ik het sneller in huis wil komen der 10tallen euros aan extra verzending bij.

Donna
    Geplaatst: Zondag, 8 April 2012 om 20:01:18

Absoluut je producten online houden, ondanks de lange levertijd. Ik heb zelf een probleem gehad met mijn leverancier, waardoor ik drie maanden lang heel veel maskers niet op voorraad had. Ik heb toen de beslissing genomen om deze maskers offline te halen e.d., waardoor mijn webshop flink in ranking gedaald is in Google.

Als ik het opnieuw had mogen doen, had ik ze zeker online gehouden. Mijn probleem was alleen dat er geen specifieke leverdatum was. Jij weet wel dat je producten binnen 2-3 weken komen, dus gewoon online houden alles met nette vermelding! :)

Geplaatst: Zondag, 8 April 2012 om 20:13:58

Dankje Donna het is dus toch erg belangrijk voor Google. Probleem is wel een beetje dat het al een week offline staat hopeijk dat dit niet al te veel schade heeft opgeleverd voor mijn ranking.

Groetjes Ruben Goudswaard

Mathildes Place
    Geplaatst: Maandag, 9 April 2012 om 03:01:30

alles online houden!!!
    ik heb nu ook geweldige producten mag verkopen ,die je  niet ken begrijpen men wil kopen voor zoveel...
    de oplage van dit product is wel beperkt namelijk..ken maar 1 verkopen en dan moet ik weer wachten erop!
    maar die zet ik ook online namelijk en geef duidelijk aan zoals bepaalde producten levertijd lang ken duren of zelfs uitgeput of binnekort leverbaar is of dergelijke geef ik aan dan aan me klanten!....dus altijd aangeven!als je echt product niet ken krijgen...zoek naar vervanger die hetzelfde ken leveren...zet dan je product ff tijdelijk op niet leverbaar meer en als echt niet lukt  niet meer iemand ken vinden product eruit haalt!!!
    zelfs producten die binnekort ken krijgen met zekerheid online zetten!zo hou je klanten op de hoogte jij iets ook aanbiedt en geef je ook leverbaar tijd aan wanneer men verkocht worden dan!

Erik (Shop318)
    Geplaatst: Maandag, 9 April 2012 om 08:12:37

Jep online houden die boel.. je hebt het netjes neergezet dat je levertijd wat langer is toch.. zet dat handmatig ook gewoon even bij de producten die nu op zijn.. zodat de klant dat duidelijk ziet/leest.

Mijn advies is zowiezo.. ook de producten die op zijn en nooit meer in stock komen.. hou ze lekker online met voorraad 0... Google pakt al die producten op..waardoor je shop lekker in de resultaten blijft. Grote kans dat de bezoeker toch iets anders in je shop koopt.. ! (dit is tenminste mijn ervaring..)

Freakin
    Geplaatst: Zondag, 29 April 2012 om 20:40:42

Hmm, volgens mij koop ik in van dezelfde dropshipper als topicstarter. Ik heb er alleen voor gekozen om producten te laten versturen vanuit de fabriek en duidelijk te communiceren dat de levering ongeveer 3 weken duurt.

Nu wel een probleem met sommige bestellingen omdat de levering plotseling lang duurt (men was even van leverancier veranderd... 3 boze klanten die hun bestelling nog niet hebben).

Voorraad houden is een optie, maar ik zit niet zo te wachten op verzendkosten

Ik ben wel erg beniewd welke dropshipper binnen 3 tot 5 dagen levert !!!

Mario - 2
    Geplaatst: Zondag, 29 April 2012 om 20:57:14

Tja dat is de geheim van de smit ;-)

Ik gebruik waarschijnlijk de zelfde ;-)

Geplaatst: Zondag, 29 April 2012 om 22:08:58

Inmiddels weer een grote voorraad. Dus het gaat weer even goed gelukkig.

Freakin
    Geplaatst: Maandag, 30 April 2012 om 21:11:49

Komop Mario! Vertel eens! :-)

PM mag ook, offe.. een hint, een tip....  tell me!

Mario - 2
    Geplaatst: Maandag, 30 April 2012 om 21:53:30

Als je slim bent geef je je groothandels e.d niet prijs. Dat heet ondernemen......

zelf zoeken dus......helaas ik geef altijd heel weinig prijs, als je dat doet, gaat je eigen handel kapot....

Freakin
    Geplaatst: Maandag, 30 April 2012 om 22:49:13

Dat weet ik ook wel, ik plaag maar een beetje...  :-)
    Al had het natuurlijk mooi geweest als je een hintje gaf.. hahaha

Succes met de shop(s)!!

Mario - 1
    Geplaatst: Maandag, 30 April 2012 om 22:51:20

Geef ook niet hoor, mag best.....  ;-)

Thanks!

<<<12>>>