Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Feedback gevraagd op jouw webwinkel?

Feedback voor Teakhoutmeubelsonline

Paardenruiterwebshop en paarden-informatie.com
    Geplaatst: Maandag, 30 Mei 2016 om 10:50:42

Hallo

Ook zie ik graag feedback over de site www.teakhoutmeubelsonline.nl .

Deze site bestaat ook een goed jaar. Ik moet hier nog eens alles nalopen betreft seo, etc.
    Ook staan er nog lang niet alle producten in, maar dat moet handmatig, en dat kost echt veel tijd.

Hoe vinden jullie de site op het eerste oog?
    Hoe staat deze site in Google?

Wat zou er als eerste punt anders moeten?

Ben benieuwd.

Gr conny

Remco
    Geplaatst: Maandag, 30 Mei 2016 om 11:56:05

Hey Conny,

Ik reageer even alleen in dit topic, aangezien de feedback voor beide webshops geldt.

Qua design oogt alles vrij ouderwets / basic. Het voldoet niet aan de eisen van deze tijd. Het gevolg is dat mensen te weinig vertrouwen hebben om te bestellen / niet bestellen omdat ze de webshop niet 100% serieus nemen / eerder geneigd zijn om te bestellen bij de concurrent omdat zij wel professioneel overkomen of een betere service bieden.

Qua service kan je denken aan verzendkosten (in de paardenwebshop zijn deze aan de hoge kant) of de levertijd (bij de meubels is de levertijd vrij lang)

Qua kleurgebruik / design is het niet professioneel, maar ook het feit dat er bijvoorbeeld een 06 nummer getoond wordt, doet afbreuk aan de professionaliteit van het geheel. Zo zijn er nog wel meer puntjes waar ik mijn twijfels bij heb.

Hoe je staat in Google kan je via Search Consolt (voorheen webmaster tools) inzien. Per keyword kan je je positie in Google bekijken / aantal vertoningen / CTR inzien. Aan de hand van deze informatie kan je gaan optimaliseren.

In Google Analytics kan je je bouncepercentage / conversie inzien. Met Search Console + Analytics krijg je een goede indicatie hoe je het doet en waar je een beetje heen zou moeten.

Verder zie ik dat er weinig tot niets aan vindbaarheid gedaan is, maar wellicht komt dat door gebrek aan kennis.

Succes met je webwinkel!

Groet,

Remco

Teakhoutmeubelsonline
    Geplaatst: Maandag, 30 Mei 2016 om 14:23:03

Hoi

Dank je voor de snell feedback.
    Betreft de site oogt ouderwets, ik denk ook dat dit smaak gebonden is.
    Als ik mijn concurrenten zie dan krijg ik echt geen lijn op hoe een site er nu uit zou moeten zien.

Mijn zencartwinkel www.steigerhout-teakhout-meubels.nl ( net een nieuwe template etc, zou ook ouderwets ogen, (p.s) die winkel is niet af door verkeerde programmeur).
    Net nog een klant gehad die vond deze site er goed uit zien.

Bijvoorbeeld www.steigerhout-furniture.nl hoe vind je die?
    of www.teakea.nl

Deze 2 sites zijn in mijn ogen toch ook niet perfect.

Heb jij een voorbeeld van een design /site die bij mijn meubels zou passen?
    Of een voorbeeld van een site die in jouw ogen bij de meeste mensen goed word bevonden.

groetjes conny iemand die al jaren kennis op internet vind, maar daar nog steeds geen vaste lijn in kan vinden.

Remco
    Geplaatst: Maandag, 30 Mei 2016 om 16:51:59

Hey Conny,

De URLs die je doorgegeven hebt ogen een stuk beter / moderner / overzichtelijker. De huisstijl is duidelijker en professioneler opgemaakt. De vormgeving is strakker.

Alles qua design is smaakgebonden, maar waar je naar op zoek bent zijn sales. Het feit is dat wanneer een webshop er betrouwbaarder uitziet, je meer sales gaat doen.

Een website van bol.com / coolblue / wehkamp of andere 'grote jongens' hebben allemaal overzichtelijke webshops die clean en strak zijn. Ze hebben een eenduidige huisstijl die herkenbaar is en van deze tijd is. De opzet van een dergelijke webshop komt ook vaak wat 'groter' en 'vollediger' over. Het voldoet aan alle eisen van een klant zowel grafisch / overzicht als de informatie die er te vinden is.

Wil je iets delen over je cijfers? Je bezoekersaantal / conversie / bouncepercentage / rankings in Google / zoekvolume?

Teakhoutmeubelsonline
    Geplaatst: Maandag, 30 Mei 2016 om 17:44:36

ik zal de cijfers vanavond even op een rij zetten.

Bij de standaard skins van luondo zit dan niet zo heel veel keuze betreft modern.

Heb jij een voorbeeld van een goed uitziende luondo site?

Ik heb mij nog niet zo verdiept in de mogelijkeden betreft moderner design.

Gr conny

Remco
    Geplaatst: Maandag, 30 Mei 2016 om 19:45:10

Je kunt in mijn portfolio kijken voor ideeen.

Standaard skins van Luondo zijn een leuk begin, maar uiteraard is dit niet een eigen (unieke) herkenbare huisstijl.

Geplaatst: Woensdag, 1 Juni 2016 om 15:37:01

hoi

Ik heb mijn 2 luondo sites waar we het nu over hebben gehad eens even aangepakt.
    www.teakhoutmeubelsonline.nl
    www.paardenruiterwebshop.nl

Met jou tips is het mij iets meer helder geworden.

Moet ik wel zeggen, deze 2 sites heb ik toendertijd redelijk snel opgezet, lange tijd voordat ze genoeg gevuld waren, beetje bijgewerkt en toen weinig aan gedaan tot nu.

Gemiddeld heb ik 400 a 500 bezoekers per maand zonder adwords.

Omzet bestellingen is te weinig om iets te vergelijken.

Hoe vind je het uiterlijk van de sites etc nu?

Seo, linkbuilding etc daar moet ik nu echt tijd in gaan steken om te groeien.

Vooral voor de teakmeubels moet ik dat echt gaan doen, want met mijn zencartwinkel die nu helemaal niet in orde is heb ik vanaf januari tot nu 1078,- winst  alleen voor de teakmeubels geteld ex btw, de kosten er nog niet afgeteld.

Ik denk dat ik aan een nieuwe winkel voor de zencart zit te denken, maar wie kun jij nu aanraden die de winkel voor een paar honderd euro kan fixen, zodat deze technisch en voor de klant in orde is?

Gr conny

RTM4
    Geplaatst: Woensdag, 1 Juni 2016 om 18:15:15

Het wisselen van platform zal je conversie echt niet verbeteren hoor, ik sluit me aan bij Remco zijn commentaar, laat je shop professioneel restylen,. Daarnaast, heb je je eigen verkeer wel uitgesloten in analytics? Met jouw bezoekers zou je rond de 15 orders per maand horen te zitten

Geplaatst: Woensdag, 1 Juni 2016 om 23:21:37

hallo

Wat bedoel jij met wisselen van platform, bedoel je voor de zencart webwinkel steigerhout-teakhout-meubels.
    en welke site moet ik laten restylen, ook die zencart winkel? of bedoel je de luondo webwinkels?

als je goed leest  vertel ik toch dat ik voor de zencart net zo goed een proffesionel website kan laten maken.
    er is al teveel aan gesleuteld door mensen die er toch geen verstand van hadden.
    Hoe denken jullie over een magento website?
    Ik wil 1 ecommerce website en de rest van de webwinkels(mijn producten splitsen in een teakwebsite en steigerhout website) via luondo,

Eigen verkeer uitgesloten in analytics, kun je dat ook even uitleggen.

Bedankt voor de antwoorden, maar ze zijn niet echt duidelijk.

Gr conny

DaphneD
    Geplaatst: Donderdag, 2 Juni 2016 om 00:10:43

Hoi Conny,

"Eigen verkeer uitgesloten in analytics, kun je dat ook even uitleggen".

Dit wil zeggen dat je je eigen bezoekjes aan je eigen sites niet mee laat tellen in de analytics resultaten.
    Elke keer dat je je eigen site bezoekt wordt het anders opgenomen in de resultaten, en dan kan je jezelf aardig voor de gek houden met het werkelijke aantal bezoekers van je sites!
    Zeker als je steeds naar het online resultaat gaat kijken na elke verandering :)
    Dit kan je instellen bij analytics zelf overigens.

Succes!

Groetjes Daphne

Geplaatst: Donderdag, 2 Juni 2016 om 11:43:46

dank je , weet iemand ook waar je dat in analytics kunt instellen, want het analytics menu is voor mij af en toe een doolhof.

Gr conny

RTM 8
    Geplaatst: Donderdag, 2 Juni 2016 om 12:19:20

Bedenk wel dat je voor een beetje magento winkel zo 10.000 euro kwijt bent, en wil je een degelijke hosting, dan ben je nog eens minimaal 150 euro per maand kwijt,  daar komt dan je SSL overheen, en reken ook op een hoge factuur voor het uitvoeren van updates, patches, etc. Bij magento moet je echt denken aan vaste kosten per maand van 500 euro.. Minimaal... Dus als je webwinkel niet 300/400K per jaar doet is het niet de juiste overweging, dan is een Woocommerce oplossing wellicht goedkoper, maar Luondo is dan zeker een zeer acceptabel alternatief + tarief, zeker als je producten niet complex zijn.

Je analytics vraag staat hier:
    https://support.google.com/analytics/answer/1034840?hl=nl

Geplaatst: Donderdag, 2 Juni 2016 om 22:30:02

dank je voor de tips allemaal.

Ik heb eens goed na gedacht, en die magento webwinkel laat ik toch maar voorbij gaan. (te hoge kosten voor de omzet op dit moment)
    Ik zet de site over naar luondo en laat deze proffessioneel opzetten, en ga daar hard aan werken.

Ik zal wel terug vallen in Google maar de zencart site zit zo slecht in elkaar dat die in de toekomst geen groei zal hebben.

Pijnlijk maar met mijn producten en marketing en zeer goed netwerk van leveranciers moet het toch mogelijk zijn om bijvoorbeeld 1 tafel per dag te verkopen.
    Dan zou ik al een winst draaien van 2100 per maand.

Ik hou jullie nog op de hoogte

gr conny

WebwinkelKeur.nl
    Geplaatst: Maandag, 6 Juni 2016 om 14:54:04

In principe een webwinkel waar alle informatie te vinden is. Wel doet het soms iets "gedateerd" aan. Wel past dit wellicht goed bij het onderwerp.

Ik zou echter wel duidelijker jouw unieke voordelen (usps) vermelden. Doe dat bijvoorbeeld in de header en op de productpagina. Geef verder belangrijke buttons een andere kleur, zodat deze extra opvallen.

Met zulke kleine aanpassen kun je net iets meer rendement halen.

The Peghead Store
    Geplaatst: Dinsdag, 14 Juni 2016 om 18:55:41

Conny, 

Ik heb er snel even naar gekeken. Mooi hoor! 

Ik zou echter wel de zwarte randjes om de viewports weghalen. Dus gewoon gekleurde vlakken gebruiken zonder randen. Een beetje de 'Apple' look. Dat is rustiger, laat de producten meer naar voren komen en oogt ook meteen wat meer 2016. 

Succes!

Kim.