Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Feedback gevraagd op jouw webwinkel?

Nieuwe webstore - feedback welkom

The Peghead Store
    Geplaatst: Dinsdag, 14 Juni 2016 om 18:51:44

Beste mede-Luondoërs,

Onze nieuwe webshop is klaar. Ik zou het leuk vinden als er mensen feedback willen geven en tips hebben voor verbeteringen.

www.pegheadproductions.com

Groetjes,
    Kim.

Aangepast op 14-6-2016 18:52
    Remco
    Geplaatst: Dinsdag, 14 Juni 2016 om 20:06:45

Hey Kim.

Leuk om je webshop te zien. Je bent niet de eerste die ik tegenkom die gitaarlessen online aanbiedt. Doe je dit al lang, of ben je nieuw op de markt?

Het eerste wat me opvalt is dat het design niet direct van deze tijd is en dat de SEO nergens is ingevuld. In de URL's zit ruis en je browser titels en meta omschrijvingen kunnen een stuk beter.

Heb je zelf een SEO strategie in gedachten om toe te passen?

Groet,

Remco

The Peghead Store
    Geplaatst: Dinsdag, 14 Juni 2016 om 20:48:45

Remco, bedankt voor je feedback! Tja, design is altijd wat subjectief... ik probeer te gaan voor tijdloos, want "van deze tijd" is over aan half jaar alweer ouderwets. Maar Luondo is erg flexibel in het aanpassen van de looks, dus misschien speel ik nog wat verder. Heb je specifieke punten die "niet van deze tijd" zijn?

Wat de seo betreft, daar ga ik ook nog mee aan de gang, maar op mijn gemalkje. Ik begrijp van de cursussen dat seo een beetje old school aan het worden is, dus gaan we meer de kant van content marketing op. Veel goede informatie, gratis, die je nergens anders kunt vinden, wat (licht) controversiële blogs om de aadacht te trekken enz. 

En nee, wij waren er al veel langer, maar zijn overgestapt van SeoShop. 

Vraag: wat is ruis in de URL's?

Groetjes, 
    Kimberly. 

Remco
    Geplaatst: Dinsdag, 14 Juni 2016 om 20:58:10

Bij dit product http://www.pegheadproductions.com/11647339/boek-gitarologie zie je bijvoorbeeld 11647339 in de URL staat. Dat is ruis. Dit krijg je weg door de user friendly url bij dit product in te vullen.

Wat bedoel je precies met old school als het om SEO gaat?

Groet,

Remco

The Peghead Store
    Geplaatst: Dinsdag, 14 Juni 2016 om 21:05:07

OK, goed punt. Daar ga ik mee aan de gang. Bedankt! 

Old school seo: niet snel proberen te scoren met veel links en trefwoordgerichte teksten, omdat het niet alleen draait om het enkel en alleen optimaliseren voor zoekmachines. In plaats daarvan kwaliteit en waardering, met goede en relevante content waar de bezoeker echt iets aan heeft. 

Nog iets specifieks over het design?

THANKS!

Kimberly. 

Remco
    Geplaatst: Dinsdag, 14 Juni 2016 om 21:59:02

Hey Kimberly,

Het klinkt alsof je weet waat je het over hebt!

Op het design heb ik verder niets op te merken, behalve dan dat het niet van deze tijd is.

Succes met je busines!

Groet,

Remco

Mario - 4
    Geplaatst: Donderdag, 16 Juni 2016 om 09:31:36

Ik heb ook even gekeken, maar als je wat in je winkelwagen hebt liggen, en daarna in de zwarte balk, naar je winkelwagen gaat, en je eigen bedenkt,en nog wat er bij wilt bestellen, kun je niet terug via een bv Home knop. Je moet dus de browser pijltje gebruiken om terug naar de webwinkel te gaan.
    Zou het ontwerp zo maken dat je ten aller tijde terug kan naar waar dan ook....

Kortom, in het kort dus, als je eenmaal in je winkelwagen zit om af te rekenen, zie je ALLEEN maar deze pagina. Zou ik dus niet doen.

Succes