Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Feedback gevraagd op jouw webwinkel?

Feedback gevraagd

Claudia
    Geplaatst: Zondag, 7 Augustus 2016 om 15:08:39

Hoi, Ik heb het laatste jaar behoorlijk veel aan mijn webshop gedaan en/of laten doen. Het levert wel wat extra's op merk ik maar het kan natuurlijk altijd beter en sneller (vooral als je zo ongeduldig bent als ik:-)). Daarom dacht ik, laat ik jullie eens om feedback vragen. Wat vind je goed, wat kan beter etc. Alle tips zijn welkom! Alvast bedankt, Groetjes Claudia

Remco
    Geplaatst: Maandag, 8 Augustus 2016 om 15:16:01

Hey Claudia!

Wat me direct opvalt is dat internat. shipping (mail me) te lang is om genoeg ruimte te bieden voor de winkelwagen en b. niet heel professioneel overkomt - met name het (mail me) stukje. Je kan deze tekst misschien beter laten linken naar een aparte pagina hierover met een contactformulier

Verder vind ik de opmaak van de tekst op de homepage niet super. Ik zou zelf werken met 2 kolommen zodat je meer overzicht en makkelijker leesbare tekst krijg door de kortere zinnen.

Ook zie ik weinig gerelateerde producten ingesteld staan bij de producten. Dit is vaak gebruiksvriendelijk en goed voor intern linking

Groet,

Remco

Claudia
    Geplaatst: Maandag, 8 Augustus 2016 om 15:44:58

Hoi Remco, bedankt voor je feedback. Dat intern shipping worstel ik ook mee. Ik ga kijken of ik een link kan toevoegen naar een aparte pagina (hopelijk lukt me dat:-)). De homepage tekst in kolommen ga ik eens naar kijken. Waar kan ik dat aanpassen?
    Ik heb bewust gerelateerde producten er uit gegooid een tijdje terug met de volgende reden: Iemand komt op de pagina bijv gele plaids. Hij ziet daar alle gele plaids en kiest welke hij verder wil bekijken en klikt door op specifiek product). Als je dan daar weer gerelateerde producten laat zien dan leidt dat af van het product dat hij toch al uit die hele lijst gele plaids geselecteerd heeft. Je kan dezelfde plaid in het groen en rood laten zien maar als iemand groen en rood wil had ie daar wel gekeken. Dus het idee om het juist weg te laten is geen afleiding van een keuze die iemand al heeft gemaakt en dus geen twijfel gaan zaaien. Intern linken kan ook in de tekst zelf door te zeggen: deze plaid is er ook in het rood (link) en groen (link). Ik ben erg benieuwd wat je van deze visie vindt.
    Groetjes Claudia

Remco
    Geplaatst: Maandag, 8 Augustus 2016 om 17:31:16

Ik weet van mezelf dat wanneer ik naar kussen X in het geel navigeer, ik het toch prettig zou vinden om dit kussen ook in andere kleuren te zien.

Het argument dat het af kan leiden en besluitloosheid bij de koper kan vormen, is een goed argument.

Vrij lastig ook om zoiets te splittesten.

Donna
    Geplaatst: Maandag, 8 Augustus 2016 om 19:30:55

Gerelateerde artikelen kunnen ook worden gebruikt als aanvulling op het bekeken product. In die zin leidt het niet af van de verkoop, maar brengt het de koper op ideeën wat er nog meer bij - in dit geval - de gele plaid zou passen. En het verhoogt voor jou de bestelwaarde. 

Daarnaast kunnen bezoekers ook via Google op een specifiek product komen (in plaats van via het overzicht in je webwinkel). In zo'n geval wil de bezoeker misschien ook gewezen worden op de mogelijkheden om het product in andere kleuren of variaties te zien. 

Aangepast op 8-8-2016 19:31
    Claudia
    Geplaatst: Maandag, 8 Augustus 2016 om 19:37:09

Dank je wel Donna. Het eerste is upselling. Ik hebd ate en tijd geprobeerd maar levert niks op. Mensen kopen of een plaid of een kussen (of meerdere plaids of kussens) maar nooit beide. Ik sta op markten en daar precies hetzelfde, of of.
    Ja klopt via Google kunnen ze wel meteen op het product komen, dat is een goede.
    Wat vind je verder van mijn webshop (mijn oorspronkelijke vraag:-)).

Donna
    Geplaatst: Dinsdag, 9 Augustus 2016 om 01:12:12

Oké, bij deze een paar opmerkingen dan: 

- Net als Remco vind ik de allerhoogste balk met selling points erg rommelig en niet professioneel overkomen. Je wilt er zoveel informatie in kwijt dat alles op elkaar gepropt staat met ook nog rommelige sterretjes ertussen, wat grote afbreuk doet aan de lay-out van deze balk. Je kunt deze punten misschien korter opsommen, enkele weglaten of sommige dingen elders in de header of in een kolom vermelden. 

- De header is qua ruimte ook niet optimaal benut, maar dan precies de andere kant op: er is erg veel witruimte, waardoor de header onnodig hoog is en zo veel ruimte boven de flap wegneemt. De betaallogo's hoeven bijvoorbeeld niet per se boven de reviews geplaatst te worden, maar zouden ook verder naar links kunnen, zodat je misschien al een kleine centimeter winst kunt behalen. Ik ben verder geen webdesigner, maar ik zou de hele indeling van je header sowieso nog eens onder de loep (laten) nemen. 

- Op de homepage komt boven de flap amper groen voor, waardoor de groene menubalk voor mij wat uit de toon valt met de rest van de lay-out. Ben ook niet zo'n fan van de paarse streepjes, maar dat zal ook iets persoonlijks van mij kunnen zijn. 

- Als ik naar beneden scroll op je homepage, zie ik een enorm wit vlak met alleen maar content. Zoals Remco al zei, is dit sowieso erg breed waardoor (bijna) niemand de moeite zal doen het te lezen. Plaats er een paar plaatjes - of beter nog: klikbare banners - bij en de tekst zal er al een heel stuk aantrekkelijker en professioneler ogen. 

- Bij de meeste van je productcategorieën zie ik alleen maar één of meerdere nietszeggende plaatjes bovenaan + een lap tekst waar ik als bezoeker niet direct in geïnteresseerd ben. Bij de meeste categorieën beginnen je producten pas beneden deze "nutteloze" content, wat op mijn beeldscherm beneden de flap is. Ik persoonlijk raak hiervan lichtelijk geïrriteerd als ik aan het shoppen ben, want ik zie a) niet direct een bevestiging dat ik nu bij de producten ben aangekomen en b) ik moet onnodig scrollen om bij de producten te komen. Ik neem aan dat je deze teksten vooral voor de zoekmachines hier hebt geplaatst, dus misschien kun je het beter beperken tot een korte alinea en de rest van de tekst onderaan de pagina plaatsen. 

- Een laatste, kleiner puntje: bij categorieën met meer dan één pagina aan producten kun je beter instellen dat het aantal getoonde producten steeds door drieën gedeeld kan worden (dit omdat je er drie naast elkaar toont). Nu eindigt een pagina bijvoorbeeld met een leeg wit vakje waar nog een product had kunnen staan, terwijl je nog wel meer producten te showen hebt. Komt net wat afgewerkter over dan. :)

Claudia
    Geplaatst: Dinsdag, 9 Augustus 2016 om 08:26:12

Super, dank je wel Donna voor je uitgebreide feedback. Daar kan ik wat mee en ga er naar kijken!