Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Feedback gevraagd op jouw webwinkel?

    Ik zou ook graag wat feedback nodig hebben

    Givatokidz
    Geplaatst: Vrijdag, 2 September 2016 om 13:50:02

    Hallo Allemaal 

    Ik ben sinds kort gestart met de nieuwe webshop op luondo, deze was eerst ergens anders gevestigd.
    Ik ben er zelf heel erg blij mee, maar nog steeds zie ik vaak mensen die komen kijken naar een bepaald artikel en dan toch weer weg gaan.
    Graag zou ik de mening van anderen horen wat hun wel en niet aanspreekt.
    Ik zag dat remco dit al eerder gedaan had bij iemand ( snapte niks van al die computertaal) maar ik zou er zelf ook erg blij mee zijn.

    www.givatokidz.nl


    Aangepast op 2-9-2016 13:50
    Remco
    Geplaatst: Vrijdag, 2 September 2016 om 14:22:21

    Hey!

    Ik heb je webwinkel inderdaad al een paar keer voorbij zien komen. Goed om te horen dat je tevreden bent over het systeem! Je zult mensen die producten bekijken en vervolgens wegklikken om nooit meer terug te komen altijd hebben. Dit is bij iedere webwinkel zo. Wanneer je een conversie hebt van richting de 4%, zit je echt goed. Dit betekent dat 4 op 100 bezoekers in je webwinkel over gaan tot de aankoop van een product. En vaak is 4% nog aan de hoge kant. Maar wel een mooi getal om naar te streven!

    Het kan dus zijn dat bezoekers in jouw webshop vaker geneigd zijn om weg te klikken dan bijvoorbeeld bij je concurrent. Het gevolg hiervan is dus dat je conversie lager uitpakt, zeg 1 tot 2% of misschien nog wel lager dan 1%. Heb je je webshop aan Google Analytics gekoppeld om inzage te krijgen in een stukje statistiek? Hier zou je bijvoorbeeld je bezoekersaantal / conversie kunnen zien.

    Hoe dan ook is de reden waarom jouw webshop redelijk laag zou kunnen converteren, is omdat het er niet 100% professionaal uitziet. Het is duidelijk dat je de vormgeving en het kleurgebruik in de sferen van baby's hebt ingedeeld, maar ik denk dat het geheel niet strak genoeg is om tot een grote, betrouwbare webwinkel te doen ogen.

    Hieronder enkele punten die ik zou aanpakken:
    • De naam van je webshop kan iets opleveren qua branding, maar het is niet echt duidelijk wat je dan verkoopt. Is Giva een merknaam? Volgens Google is het zoekverkeer op de term 'Giva' erg laag. Wanneer je je in kinder / babykleding specialiseerd, is het handig om deze term in je domeinnaam te verwerken. Hiermee scoor je niet alleen beter in Google, ook is het direct duidelijk wat er in je webwinkel te vinden is
    • Het gekozen lettertype in de linkerkolom vind ik vrij onduidelijk. Wanneer je je in moet spannen om te kunnen lezen wat er staat, leest het al niet prettig. Ik begrijp dat het bij je producten past, maar ik zou persoonlijk iets zoeken wat er tussenin zit
    • Een grote tekst direct op de homepage oogt altijd vrij amateuristisch. Bovendien heb je direct eronder een link geplaatst die mensen meteen wegnemen van je webshop. Wil je nu dat de bezoeker in je eigen webshop iets bestelt, of heb je toch liever dat ze via de andere mogelijkheid bestellen?
    • De knoppen (het roze naar witte kleurverloop en de zwarte letters) is niet echt een uitnodigende, mooie knop die direct in het oog springt. Je zou beter kunnen denken aan bijvoorbeeld fel blauw, groen of rood (een contrasterende kleur) met witte letters
    • Ook de footer ziet er vrij rommelig uit. Het dient allemaal wat strakker te ogen.

    Wanneer je kijkt naar online templates voor kinder websites / webshops, kom je template als deze, deze en deze tegen. Zoals je ziet hebben deze templates echt een eigen huisstijl en oogt het allemaal professioneler, als een echte webwinkel.
    • Qua SEO (vindbaarheidsinstellingen in je webshop) is er niets ingevuld. Niet bij de categorieen en niet bij de producten. Ook staan er bij je categorieen niet echt algemene teksten voor helpen bij de vindbaarheid van je webshop. Daarbuiten zie ik dat je standaard productomschrijvingen van de leverancier gebruikt. Ook dit helpt niets aan de vindbaarheid in Google
    • Wat zijn de sterke punten van je webshop? Waarom moeten mensen bij jou bestellen en niet bij de concurrent? Is dit omdat ze wanneer ze bestellen, het product de volgende dag in huis hebben? Is dit omdat je producten kwalitatief supergoed zijn? Is dit omdat mensen geen verzendkosten bij je aanbieden? Enz.enz. Al deze dingen zou je prominent in je webshop moeten presenteren. Hiermee hoeven mensen niet naar deze informatie te zoeken in je webshop. Je neemt drempels weg. Bovendien overtuig je hen juist waarom ze bij jou moeten bestellen en niet bij een ander.
    • Wanneer mensen bij je afrekenen en verder in het bestelproces gaan, dienen ze verplicht een telefoonnummer in te vullen. Ook dient men het geslacht in te vullen, evenals hun geboortedatum. Dit zijn velden die eigenlijk vrij overbodig zijn en die je weg kan halen.
    Ik hoop dat je hier iets aan hebt! Mocht bovenstaande te moeilijk zijn voor jezelf om aan te passen, zou je dit altijd nog kunnen uitbesteden. Maar uiteraard moet het budget hiervoor er wel voor zijn.

    Groet,

    Remco


    Givatokidz
    Geplaatst: Vrijdag, 2 September 2016 om 14:29:24

    oke dank je, ik ga even wat dingetjes proberen te veranderen en komt straks weer terug.
    Alleen het puntje produkt omschrijvingen is niet helemaal juist, want 9 van de 10 produktomschrijvingen zijn zelf geschreven.
    En de seo's zijn bij alle produkten ingevuld.
    Voor de rest ga ik even wat rommelen.



    Aangepast op 2-9-2016 14:37
    Remco
    Geplaatst: Vrijdag, 2 September 2016 om 14:35:43

    Inmiddels niet meer :-)


    Givatokidz
    Geplaatst: Vrijdag, 2 September 2016 om 14:40:31

    Ik heb even naar die templates gekeken wat je stuurde, die eerste vind ik niet zo mooi maar die andere 2 zijn echt heel mooi.
    Ik ben echt een leek op dat gebied en heb echt geen idee hoe ik zoiets moet maken.


    Aangepast op 2-9-2016 14:40
    Remco
    Geplaatst: Vrijdag, 2 September 2016 om 15:43:56

    In dat geval zou je het uit kunnen besteden. Op mijn website kan je een stukje portfolio / prijsindicatie zien mocht je interesse hebben.

    Het voordeel is dat je dan je eigen tijd kan steken in hetgeen waar wel je kwaliteiten liggen. Bijvoorbeeld een stukje marketing of misschien iets heel anders om verkopen te bevorderen.


    Givatokidz
    Geplaatst: Vrijdag, 2 September 2016 om 16:03:33

    Ik ben er al druk mee bezig, ik heb al wat veranderingen gedaan en hoop dat het beter is.
    Ben nu bezig te proberen knoppen te maken zoals bijv. die nieuwe produkten maar dat is nog ingewikkeld.


    Givatokidz
    Geplaatst: Vrijdag, 2 September 2016 om 16:27:38

    Beste remco,
    Ik heb het lettertype aan de zijkant veranderd en wat kleuren.
    Heb op de home pagina de letters wat verkleint en wat goede punten aangegeven.
    heb ook de bestelprocedure aangepast.
    De seo's van categorien ga ik vanavond even aanpassen allemaal.
    De footer weet ik niet goed wat ik er aan kan veranderen.
    Zou je nog eens willen kijken of het nu beter oogt.
    Dank je vast 


    Remco
    Geplaatst: Vrijdag, 2 September 2016 om 17:50:53

    Om eerlijk te zijn zou alles veranderd moeten worden omdat er momenteel geen professionele huisstijl is. Het alleen wijzigen van lettertypes, enkele kleuren zal weinig verschil maken. Misschien was het dan ook niet handig van mij om deze punten als losse feedback te geven.

    Wanneer je je eigen webshop met bijvoorbeeld de templates vergelijkt en andere webshops die bijvoorbeeld werken met een slider / losse banners naar categorieen en overige elementen, zie je het verschil.

    Mensen die zelf enthousiast met het design aan de slag gaan, verliezen vaak zelf het overzicht hoe het wel zou moeten worden. De webshop wordt in plaats van een zakelijke onderneming meer een hobbymatig project. Uiteraard is het leuk om er zelf mee aan de slag te gaan, maar wanneer je echt omzet wil gaan draaien en van je webshop je hoofdinkomen wil maken, zul je een andere mindset moeten creëren.


    Givatokidz
    Geplaatst: Vrijdag, 2 September 2016 om 18:10:17

    Ja alleen is 500 euro om het een echte uitstraling te geven een beetje te hoog gegrepen 


    Remco
    Geplaatst: Zaterdag, 3 September 2016 om 10:21:38

    Geen probleem. Het budget moet er natuurlijk voor zijn. Misschien dat je het elders voor minder geld weet te vinden, maar dat zul je dan zelf uit moeten zoeken. Op de lange termijn gaat het er echter wel om dat wanneer je iets uitbesteed, je deze kosten er wel uit krijgt omdat het om een verbetering gaat van je webshop. Wanneer je conversie bijvoorbeeld van 1% naar 2% gaat omdat je webshop een betrouwbare uitstraling heeft, is dit een verdubbling (!) van je omzet.

    Uiteraard ben je ook vrij om zelf een poging te doen. De vormgeving in Luondo is immers leuk om mee te rommelen.

    Mocht je nog vragen hebben, horen we het wel! Ik hoop in ieder geval dat je wat met de feedback kan.

    Succes!