Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Feedback gevraagd op jouw webwinkel?

Webshop update

www.snurken.nu
    Geplaatst: Woensdag, 13 December 2017 om 16:36:02

Beste allemaal,

Wij hebben de webshop van www.snurken.nu live en werkt top, alleen willen wij graag qua design (lay-out) hier een daar een nieuwe indeling aan gaan houden.

Echter moet de website online blijven. Is het mogelijk om een concept website te maken zonder dat de huidige versie van de website daar onder lijdt.

Ik zie dat http://www.snowboardmasker.nl/ ook gemaakt is in Luondo en onze webshop zou ik ongeveer dezelfde lay-out vorm willen meegeven.

Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan boksen.

Met vriendelijke groet,

John

Remco
    Geplaatst: Woensdag, 13 December 2017 om 17:36:27

Hoi John

Je kan je nieuwe design gewoon in een aparte skin plaatsen die je koppelt aan een pagina die je op 'offline' zet. Op die manier kan je bezoeker de pagina niet zien, maar kan je hier wel zelf experimenteren qua vormgeving. Ook kan je een aparte kolomstructuur koppelen aan deze pagina. Vergeet niet om deze tijdelijke pagina een noindex / nofollow te geven bij de SEO.

Wanneer je dan tevreden bent, kan je de nieuwe skin in 1 keer overzetten door deze met je standaard skin te overschrijven.

Groetjes,

Remco

www.snurken.nu
    Geplaatst: Donderdag, 14 December 2017 om 10:58:15

Hoi Remco,

Bedankt voor je reactie, gelijk vanochtend geprobeerd.

Ik ging de skin bewerken en verwijderde wat afbeeldingen en daarna als aparte skin opgeslagen, alleen toen waren de afbeeldingen in mijn huidige skin ook weg.
    1. Hoe kan ik dit voorkomen?

Omdat er op verschillende plekken zaken ingesteld moeten worden is, vindt ik het moeilijk te bepalen welke volgorde van aanpassingen doen ik moet aanhouden.
    2. Hoe pak jij dit aan? Heb je tips?

Groet, John

Remco
    Geplaatst: Donderdag, 14 December 2017 om 11:43:33

Hey John,

1. Vreemd. Mogelijk heb je dan toch iets verkeerds gedaan. Het is wel zo dat wanneer je de nieuwe skin over de standaard skin overschrijft, dat je de losse header / footer afbeeldingen opnieuw moet plaatsen.

2. Tja, de volgorde maakt in principe weinig uit. Je moet gewoon een goed besef krijgen van wat aanspreekt, wat bij je productgroep past en met welke wijzigingen je je conversie gaat verhogen omdat het een look & feel krijgt die buiten meer van deze tijd is, ook meer vertrouwen bij je klanten opwekt.

Groet,

Remco

www.snurken.nu
    Geplaatst: Donderdag, 14 December 2017 om 16:07:40

Hoi Remco,

Bedankt voor je reactie, puntje 1 snap ik. 
    Punt 2 zal ik iets specifieker uitleggen.

Bijvoorbeeld een nieuwe homepage.
    1. Bij kolommen stel je dingen in
    2. Bij de vormgeving pas je de lay-out aan
    3. In het header menu wordt ook het één en ander aangepast.

Het lastige hierin is dat er verschillende onderdelen van de homepage op verschillende plekken ingesteld worden.
    Daarom dacht ik, wellicht houdt jij een volgorde aan om een pagina op te maken...

Kan je daar iets over zeggen?

Groet,

John

Remco
    Geplaatst: Donderdag, 14 December 2017 om 19:45:29

Hey John,

Ik kan hier niet heel veel over zeggen, maar de indeling van je hoofdmenu komt in ieder geval als laatst ;)

Kolom layout en webwinke vormgeving doe ik een beetje door elkaar heen