Luondo.nl Webwinkels
Inloggen
    • begin
    • actieve onderwerpen
    • Zoeken  
    Forum > Hoe haal je meer uit je webshop?
    topic toevoegen reactie toevoegen

Weet iemand hoe dit op te lossen mbt voorraad

kelly

Geplaatst: Vrijdag, 16 Maart 2012 om 14:14:02

Hallo beste mensen,

Momenteel is het nu in onze shop zo dat er indien 0 voorraad is van een product dan ook de bestelknop niet getoond word, echter bepaalde items zullen zelden voorraad hebben maar zijn wel op besteling leverbaar met een levertijd van circa 2 weken .

Nu kan je de verwachte levertijd tekst wel aanpassen zodat de klant dit gewoon weet maar ik kan maar niet vinden hoe ik dan wel de bestelknop erbij krijg ? (dus de aangegeven voorraad moet dan wel gewoon op o blijven staan ) allicht een hele domme vraag hoor en zie ik er gewoon overheen ...

Thanx alvast weer !
    Groet Kelly

Erik (Shop318)

Geplaatst: Vrijdag, 16 Maart 2012 om 14:19:44

Hey Kelly,

Dit is niet mogelijk volgens mij.. alleen indien je bv de stock op 1 zet.. en dus een bepaalde levertijd aan de stock hangt
    (2 weken in jouw geval)

Lijkt me toch ook niet zo erg als je de stock op een x-aantal zet in jouw geval of ?

Donna

Geplaatst: Vrijdag, 16 Maart 2012 om 14:23:26

Waarom moet de voorraad op nul blijven staan als ze gewoon moeten kunnen bestellen? De melding van twee weken levertijd zou voldoende moeten zijn. 

kelly

Geplaatst: Vrijdag, 16 Maart 2012 om 14:29:38

Erik ze moeten jou echt een baan gaan aanbieden hier :-)

Probleempje waar ik nu dus mee loop te stoeien en niet helemaal uitkom is dat bij een vd 2 leveranciers alle items dagelijk geupdate word dmv een importlinkje helemaal geweldig en o zo makelijk natuurlijk want ik ben dan ook met 5 min per dag klaar en alles draait gewoon verder.maar als ik dus bij hun items voorraad aangeef zal deze toch elke dag weer overnieuw overschreven worden door de nieuwe update link dus dat heeft geen zin dan snap je ? 

dus indien ik hier voorraad 1 bij aangeef (stel) dan gaat het toch automatisch elke dag weer op voorraad 0 
    en om nu elke dag opnieuw hun items te gaan aanpassen is gewoon onzinnig qua tijd en werk lijkt me .
    (de items van beide leveranciers staan nl allemaal door elkaar heen )

Bij deze leverancier zullen dus een boel items standaard geen voorraad hebben (denk hierbij bv aan de echt dure items of erg grote verpakkingen ) maar ze zijn wel gewoon bestelbaar zij het met een langere levertijd .

Indien nu dus voorraad 0 staat aangegeven is het simpelweg niet bestelbaar en heeft het op zich weinig nut om het in de shop te hebben staan TOCH wil ik ze wel bij vooraad 0 op zichtbaar zetten omdat ik het dus wel kan aanbieden en het het assortiment weer completer maakt.

Volg je het nog ?

Erik (Shop318)

Geplaatst: Vrijdag, 16 Maart 2012 om 14:39:19

ja ik snap wat je wilt.. ligt aan de handel die je verkoopt.. maar denk je ook in.. wil een klant wel zolang op zijn.haar product gaan wachten ?
    Ik denk namelijk dat het merendeel van je klanten die het product bij jou hebben gevonden..en er staat  levertijd 1, 2 ..weken. of meer.. direct weg gaan en naar een andere shop/aanbieder gaan kijken.

Voor Google is het wel goed dat je product wel ZICHTBAAR is in je shop..
    Wat je zou kunnen doen.. is een grote banner/plaatje op de voorkant van je shop plaatsen.. "IETS MOMENTEEL NIET IN VOORRAAD ? MAIL ONS EN INFORMEER NAAR DE LEVERTIJDEN"..
    ik denk dat dit in combinatie van een een chathelpdesk die van bv 9-18 te bereiken zou zijn.. de oplossing zou zijn ..

mijn mening is dat shops die producten aanbieden met langere levertijd dan 1 week.. dat die hun klanten/bezoekers gauw ergens anders gaan shoppen !.. (de tijd dat je 's ochtends besteld en 's avonds geleverd krijgt komt er namelijk snel aan !)  Stock en snelheid = KING zeg ik dan maar!

Aangepast op 16-3-2012 14:42
    kelly

Geplaatst: Vrijdag, 16 Maart 2012 om 15:04:21

Qua levertijd heb je natuurlijk gelijk Erik, echter is het nu zo dat die leverancier ook bepaalde items als proef in het assortiment opneemt om te zien OF ze uberhaupt wel lopen, zo ja dan komt er ook vaste voorraad van en word de levertijd vanzelf korter .echter indien het niet eens in de shop bestelbaar is kunnen ze ook niet gaan lopen natuurlijk.

het zou ook een boel gedoe schelen en vooral heel veel werk als dit zou kunnen met de andere leverancier daarmee wil ik nl zoveel mogelijk de samenwerking stopzetten, leverancier 2 heeft ook items van leverancier 1 in het assortiment alleen dus zonder voorraad, is er wel animo voor die items dan neemt leverancier 2 die dus ook vast in voorraad en zo hoef ik daarvoor dus niet meer bij leverancier 1 te wezen (scheeld ook weer een boel dubelle kosten als klant van beide leveranciers wat besteld EN ik zit nu dus telkens met dubelle producten in de shop die ik dan weer op ofline en in onzichtbare categorieen moet zetten wat telkens een boel gepuzzel en gedoe is omdat het er zoveel zijn en die onzichtbare categorieen zijn dus wel gewoon bereikbaar via google  ) 

echter kan ik nu dus leverancier 1 er niet uitgooien omdat die dus wel voorraad heeft van alle gangbare items en leverancier 2 niet maar deze laatste heeft dan wel weer belangrijke items die leverancier 1 niet heeft dus heb ze nu nog beide nodig.

In elk geval moest dit kunnen zou ik dan veel minder moeten gaan bijhouden omdat ik dan de dubelle producten gewoon uit de shop kan halen en dan is het gewoon een kwestie van kijken wie heeft er momenteel wel vooraad en klaar.

wat een verhaal weer he ,hopelijk snap je het geheel nog...

Lang verhaal kort het zou me dagelijks heel wat hoofdpijn schelen moest deze optie er komen !

Aangepast op 16-3-2012 15:06
    kelly

Geplaatst: Vrijdag, 16 Maart 2012 om 21:25:04

@ Erik heb er nu zoals je zij een banner voor gemaakt op de homepage thanx voor de goeie tip ! KLIK echter blijf ik het een onodig gedoe vinden voor iets dat heel simpel zou kunnen opgelost worden in mijn ogen maar goed.

Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen.