Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Hoe haal je meer uit je webshop?

Voorraad op -> klant melding

DaphneD
    Geplaatst: Zondag, 29 November 2015 om 13:56:07

Je moet deze functie wel eerst even activeren Berdino! Bij instellingen > algemeen > voorraadbeheer kan je dit doen!

D*v*D
    Geplaatst: Zondag, 29 November 2015 om 15:09:39

Op dit moment heb je hier totaal niks aan, wat is nu de toevoeging hiervan Luondo ?
    Klant kan zich inschrijven op mail en komt vervolgens op de mailinglijst voorraad te staan de we zelf hebben aangemaakt, in de admin zie
    je dan als shopeigenaar pietje en janntje hebben zich ingeschreven op mailinglijst voorraad.
    En daar houd het ook mee op, je kan vervolgens niet zien dat pietje een mail wil als product A weer op voorraad is.
    Dus wij snappen echt niet wat het nut is van deze optie waar je als bedrijf verder niks mee kan.

DaphneD
    Geplaatst: Zondag, 29 November 2015 om 15:17:16

D*v*D, zodra je je voorraad weer aanvult (je bent tenslotte toch al op die pagina bezig achter de schermen), kan je nu met 1 klikje gelijk de klanten bereiken die op de hoogte gehouden willen worden door het icoontje onder de voorraad. Dus zeker niet nutteloos!

D*v*D
    Geplaatst: Zondag, 29 November 2015 om 15:40:42

Ok Stoer dank je voor de info, zou handiger zijn als Luondo bij updates hiervan ook een melding geeft met uitleg hoe
    de betreffende update werkt.
    Nu zit alles zo verborgen dat je dus reactie,s zoals die van mij krijgt op het forum.
    Zoals Erik in een ander topic al aangaf komt er vanuit Luondo totaal geen informatie naar klanten toe bij nieuwe optie,s.
    Vervolgens moet je er of toevallig zelf achterkomen of via het forum vernemen dat er een nieuwe optie is.
    We hebben ook een webshop via CCV Shop , zodra we inloggen in de admin en er zijn nieuwe optie,s dan krijg je hiervan
    keurig een melding  incl een duidelijke handleiding hoe de nieuwe optie werkt.
    Dus het zou fijn zijn als Luondo ook eens de moeite neemt om hun klanten die tenslotte betalen voor het product eens wat
    beter te informeren.

Nathalie
    Geplaatst: Maandag, 30 November 2015 om 13:34:15

Ik sluit me aan bij wat D*v*D hierboven zegt:

Ik zou graag (net als vroeger het geval was) op de hoogte gehouden worden van updates. Nu kom ik er toevallig acher. Wie weet welke updates ik nu gemist heb, moet ik elke dag soms alle functies één voor één aflopen? Vroeger stonden updates ook steeds vermeld in de changelog of op het forum (of beide).

Ik zou graag willen dat je kan zien voor welk product men zich ingeschreven heeft.
    Zodat je een indicatie hebt wat er (snel) bijbesteld moet worden. Ik koop niet altijd meteen uitverkochte voorraad bij, omdat sommige producten niet meer of weinig verkopen en dan blijf ik met voorraad zitten. En van dat geld had ik ook nieuwe producten kunnen inkopen. Maar als een product heel langzaam uitverkocht is geraakt (en ik het dus niet meteen opnieuw inkoop) maar ik krijg wel (een aantal) mails hierover dan ga ik het natuurlijk alsnog wel snel aanvullen.

Het zal allemaal wel per branche anders werken, maar in mijn geval is het echt wel handig om te weten waar men zich op inschrijft.

zou iemand van luondo zelf weer eens willen reageren op het forum (net zoals vroeger???)

Aangepast op 30-11-2015 13:55
    Nathalie
    Geplaatst: Maandag, 30 November 2015 om 13:46:01

Toevoeging:

het moet toch niet moelijk zijn de url van de pagina waarop men zijn mailadres heeft ingevuld te vermelden bij de inschrijving? Net als de url van binnenkomst geplaatst wordt op de bestelpagina?

Dolls Department 25
    Geplaatst: Maandag, 30 November 2015 om 14:42:04

@Berdino
    Refresh gedaan? of browser eerst afsluiten dan opnieuw proberen?
    Had in Safari eerst ook niks in zicht, gekeken of het werkte in Edge (onder Windows 10) en dat ging direct. Dus volgehouden en net zolang geprobeerd totdat ik het in beeld had.
    Chrome zou het beste moeten samenwerken met Luondo maar Edge gaat (bij mij) als een trein.

Kindermw
    Geplaatst: Maandag, 30 November 2015 om 21:00:46

Handige update. 

Kun je ook ergens zien voor welk product de klant een melding wil ontvangen? Zonder alle producten bij langs te hoeven gaan... 

M@rijn
    Geplaatst: Maandag, 30 November 2015 om 21:06:04

Wat mij betreft een totaal nutteloze functie als je niet kan zien voor welk artikel iemand zich heeft ingeschreven tenzij je een winkel hebt met 1 artikel..

Veganistisch Koken
    Geplaatst: Maandag, 30 November 2015 om 21:07:56

Ik denk dat dit nog in ontwikkeling is en dat Luondo dit binnenkort wel zal aankondigen. Toen ik een paar dagen geleden deze vraag stelde was men hiermee nog bezig en was de nieuwe functionaliteit nog niet klaar, dus de uitleg zal binnenkort wel komen nadat ze alles getest hebben.

DaphneD
    Geplaatst: Maandag, 30 November 2015 om 23:23:22

Wat nog wel een extra pluspuntje zou zijn is dat wanneer een ingelogde klant het uitverkochte artikel alleen kan "aanvinken" wanneer ze op de hoogte gehouden willen worden. Nu moet er steeds opnieuw het volledige email adres ingevuld worden ook al is de klant bekend....

Nathalie
    Geplaatst: Dinsdag, 1 December 2015 om 10:26:57

Volgens mij is er al iets aangepast, want er staat nu bij de producten die op 0 staan en waarop ingeschreven is om op de hoogte gehouden te worden meteen al de mogelijkheid om een mail te sturen.

Volgens mij kon dat gisteren alleen als de voorraad niet meer op 0 stond. Misschien vergis ik me en kon het al eerder, maar in elk geval kun je nu dus wel degelijk per product zien of er vraag naar is (en hoeveel).

Bedankt luondo! (nu nog graag ons op de hoogte houden van updates)

DaphneD
    Geplaatst: Vrijdag, 4 December 2015 om 01:20:05

Ik had deze functie wel al gezien Nathalie...
    Overigens kan je nu ook alleen de producten selecteren in de productenlijst waarvoor vraag naar voorraad is!
    Alleen heb ik nog niet ontdekt of je ook ergens kan zien welke klant dat dan precies is (voor als je een mail zou willen sturen betreffende de voorraad buiten de standaard melding, mocht het bijvoorbeeld lang duren of onverhoopt niet meer leverbaar zijn).
    Als iemand dit toevallig wel ontdekt of geprogrammeerd :) heeft, graag even delen!

Aangepast op 4-12-2015 01:21
    Nathalie
    Geplaatst: Vrijdag, 4 December 2015 om 09:20:19

@ Stoer XXL: Hoe kan je producten selecteren in de productenlijst waarvoor vraag naar voorraad is? Ik zie dat nergens staan.

Nathalie
    Geplaatst: Vrijdag, 4 December 2015 om 09:23:21

Zelf toch gevonden! In de zoekfunctie bij de productenlijst, naar beneden scrollen in het rijtje toon / alle producten etc.

Aangepast op 4-12-2015 09:23
    <<<123>>>