Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Hoe haal je meer uit je webshop?

Luondo gaat over naaar CCV Shop????

Marcel
    Geplaatst: Donderdag, 20 Juni 2019 om 21:55:10

Ik ben ook klant van het eerste uur. in het begin veel bugs en verbeteringen gemeld die dan netjes werden verholpen. Zo jammer dit.

Ze hebben het steeds over Luondo in deze vorm.
    In welke vorm gaan ze dan wel verder?

Peekoi
    Geplaatst: Donderdag, 20 Juni 2019 om 23:15:24

Tja...zat er heel dik in dat dit ging gebeuren.
    De wijze waarop is natuurlijk zeer betreurenswaardig.

Gelukkig is mijn nieuwe shop bijna klaar en stap ik over naar Ligtspeed met bijna 10k producten.

Goedkoop Neen, Goed Ja !

Drachenheim
    Geplaatst: Donderdag, 20 Juni 2019 om 23:49:33

iemand ervaring met wordpress of prestashop?

ik was er ook vanaf het begin bij. heb ze erg veel geholpen. 
    maar nu , het was begonnen als lekker makkelijk geld verdienen. 
    website platform opzetten en achterover leunen en geld verdienen. 
    maar zo werkt het helaas niet. je moet blijven vernieuwen en erboven opzitten
    maar dat werd niet gedaan. Zo loop je snel achter en zo worden de inkomsten ook steeds minder. Het werk wat dan gedaan moet worden om de gedane schade weer in te halen weegt niet op tegen de inkomsten van de paar webshops die trouw gebleven zijn. 
    Ik had een gratis variant. met 0.25 per order. Mijn webshop heeft even stilgelegen en was nu weer opgestart. Veel veel tijd in gestoken. 
    Nu moet ik weer opnieuw beginnen. Wordt er moedeloos van. 
    Ik heb helaas nog niet de inkomsten van de shop dat ik voor betaalde platforms kan gaan. 
    Dus als iemand een goede tip heeft wat betreft gratis of voor kleine bedragen hoor ik dat graag. 
    Gelukkig hebben we nog wel even de tijd. 
    Vind het wel ook niet zo netjes dat je niet even een mailtje krijgt ofzo. 

gr bianca

Drachenheim
    Geplaatst: Donderdag, 20 Juni 2019 om 23:58:35

nog een vraag. als je niet over gaat naar ccv. 
    ik weet dat je je producten kunt exporteren. en ook je orders
    maar hoe zit dat met klanten . dat kan ik niet vinden, en is ook behoorlijk belangrijk. Vooral als je veel vaste klanten hebt. 

Peekoi
    Geplaatst: Vrijdag, 21 Juni 2019 om 01:05:22

Export vanuit Luondo van klanten is mogelijk, de import van klanten kan bij de ene nieuwe partij wel (vaak moet de klant dan wel een nieuwe login aanmaken of kan (zelfs) via Facebook inloggen) en bij de andere partij kan dit weer niet en moet de klant opnieuw zijn/haar gegevens invoeren.

Aangepast op 21-6-2019 01:05
    Remco
    Geplaatst: Vrijdag, 21 Juni 2019 om 10:57:51

Wanneer mensen op zoek zijn naar een goedkoop alternatief zonder maandelijkse lasten (behalve hosting), is wat Mario al eerder aangaf WooCommerce (plugin in Wordpress) toch de beste optie. Wel zul je er aardig wat werkuren in moeten steken en zal de onderhoud aan je webshop intensiever zijn omdat je zelf alles bij zult moeten houden (in tegenstelling tot een SAAS platform als Luondo / CCV / Lightspeed enz.) Ik ben zelf niet zo'n heel groot voorstander van WooCommerce, maar ik ken webshops in WooCommerce die het heel goed doen en dik tevreden zijn. Weet wel wat je op je hals haalt als je ermee aan de slag gaat :p

CCV is wat duurder dan Luondo, maar kent wel meer functionaliteiten. Ja: het is wat lastiger om je weg te vinden in de backend en voor de vormgeving dien je iets meer te programmeren dan zoals in Luondo werken met schuifjes en het slepen van afbeeldingen. Wat dat betreft heeft Luondo ons wel héél erg verwend. Desalniettemin denk ik dat CCV wel één van de betere keuzes is. Webwinkelsystemen zijn nu eenmaal prijzig, al snap ik dat het voor velen een bittere pil is. Alleen denk ik dat 'achterover leunen en geld verdienen' misschien wat te kort door de bocht is ;) Al snap ik dat er frustratie is.

Mochten mensen hulp nodig hebben bij het overstappen / overzetten van hun webshop, kan ik uiteraard mijn steentje bijdragen en sowieso in de meeste gevallen een advies geven in wat de beste keuze qua platform voor hun webshop is (en welke niet!;))

Geurenpaleis
    Geplaatst: Vrijdag, 21 Juni 2019 om 11:07:06

@Remco, wat is je mening over Shoppagina.nl voor Geurenpaleis? (gewoon informatief) ik wil niet naar Mijnwebwinkel. Heb al eens eerder met CCV getest en was niet blij met dat platvorm. Met name over de lay-outs.

Remco
    Geplaatst: Vrijdag, 21 Juni 2019 om 11:48:46

Met Shoppagina.nl heb ik helaas geen ervaring, dus hier kan ik niets over zeggen helaas.

Qua-lay out bij CCV: wat stond je precies tegen? Ik denk namelijk dat wanneer je je huidige webshop over zou zetten naar CCV, dat de vormgeving er sowieso op vooruit zou gaan (en dus ook je conversie).

Geurenpaleis
    Geplaatst: Vrijdag, 21 Juni 2019 om 12:07:49

Het is mij bekend dat de lay out van Geurenpaleis niet jouw voorkeur heeft, echter is mijn type klant er erg content mee, en daar gaat het om. Ik vond de werkbaarheid van CCV niet prettig, hadden geen beeldvullende lay out, (heb ik bij Luondo nooit meer veranderd) maar het is enige tijd geleden. De kortingscodes aanmaken was toen een gedoe en attributen bleken ook een hels karwei te zijn, en hun prijsverloop was niet gunstig te noemen. Kan gerust veranderd zijn, dat was toen.
    Een andere webshop heb ik overgenomen en die loopt in Shoppagina en ze hebben veel fijne mogelijkheden, maar was benieuwd naar je mening. En zoals je zegt, als je iets niet kent, kun je geen mening geven :-)

Dank voor je reactie.

Birdy Blue's
    Geplaatst: Vrijdag, 21 Juni 2019 om 12:08:18

In 2008 begonnen met mijn webshop bij mijnwebwinkel maar na een paar jaar vond ik daar de mogelijkheden (en dan vooral het uiterlijk van de shop) beperkt dus was heel blij toen met het nieuwe Luondo en ben overgestapt voor 17,- in de maand.

Nu worden we gedwongen weer over te stappen maar ik heb inmiddels gezien dat mijnwebwinkel erg vooruit is gegaan en niet (zoals Luondo) heeft stilgezeten dus ik ga denk ik maar weer terug ga hiernaartoe.

In ieder geval staat de prijs van 19,- mij meer aan dan al die hoge bedragen die ik overal voorbij zie komen en de mogelijkheden zijn inmiddels erg uitgebreid.
    Maar het is wel gigantisch balen.

Aangepast op 21-6-2019 12:08
    Ruud-4
    Geplaatst: Vrijdag, 21 Juni 2019 om 13:11:15

Niet verrast door deze aankondiging en misschien ook maar goed, want zoals bekend staan de updates al zeer geruime tijd stil en is Luondo wel erg achter gaan liggen. Gelukkig krijgen we ruim de tijd om over te stappen.

Gaat weer een ouderwetse zoektocht worden. Ik zit al zolang bij Luondo dat ik de gratis variant met kwartje per bestelling heb, dus om dan naar 45 euro per maand te gaan is pittig. Met een andere shop zit ik al bij Lightspeed voor 47 euro per maand en dat staat niet erg in verhouding met de opbrengsten, dus zat al te overwegen zelf met WooCommerce te gaan bouwen. Maar zoals Remco al zegt, het zelf constant achter updates aan gaan is een nadeel. In het verleden heb ik CVV, MijnWebwinkel en andere allemaal geprobeerd en allemaal afgevallen tegen Luondo. Maar er zal zeker eea veranderd zijn.

Ik blijf dit topic nog maar even volgen voor als er nog geweldig tips langskomen. Iedereen succes met zoeken, uitproberen en overstappen!

Aangepast op 21-6-2019 13:12
    www.snurken.nu
    Geplaatst: Vrijdag, 21 Juni 2019 om 13:50:56

Het is voor nu balen, maar zonder updates laat je als webshop veel liggen. Luondo kan hier niet meer aan voldoen, dus ik denk dat we blij moeten zijn dat het hoge woord eruit is en we daarmee nu verder kunnen/moeten.

Overstappen of zelfs iets bouwen kost tijd, maar biedt daarentegen ook weer veel mogelijkheden die als webshop conversieverhogend werken.

Het is denk goed elkaar op de hoogte te houden en interessante ontwikkelingen en tips te geven als Luondo'ers onder elkaar.

Groet,

John & team
    www.snurken.nu

Mieke
    Geplaatst: Vrijdag, 21 Juni 2019 om 15:50:02

Je ranking op Google, wie kan hier antwoord op geven, ben je die kwijt als je overstapt naar b.v. CCV? 

Aniworld4U
    Geplaatst: Vrijdag, 21 Juni 2019 om 16:03:36

@mieke omg daar had ik nog niet still bij gestaan. ik hoop het niet.

Aniworld4U
    Geplaatst: Vrijdag, 21 Juni 2019 om 16:13:39

weet iemand of je producten etc van luondo naar een andere platform kan succesvol importeren? heb tot nu toe nog geen 1 gevonden.

<<<12345678910111213...>>>