Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Hoe haal je meer uit je webshop?

Webshop met inmiddels CCV ervaring?

www.snurken.nu
    Geplaatst: Vrijdag, 20 September 2019 om 12:40:47

Zijn er webshops die inmiddels een maand of enkele maanden ervaring hebben met CCVshop en andere Luondo'ers iets meer kunnen vertellen over zijn/haar eerste ervaringen met CCVshop?

Enkele voorbeelden:
    - Afhandeling orderproces?
    - Sales resultaten positief of negatief na overgang?
    - Webshop systeem fijn te gebruiken?
    - Problemen waar men tegen aan is gelopen?

Remco
    Geplaatst: Zaterdag, 21 September 2019 om 19:06:00

Yes, inmiddels al aardig wat ervaring! Ik zal je punten even in volgorde aflopen :)

CCV biedt net als Luondo voor iedere order status een aparte mail. Wat dat betreft lijkt Luondo heel erg op CCV. Wel zijn er wat mindere puntjes. Zo is er bijv. geen Dymo knop om in 1 keer de label uit te printen maar moet dit in batches worden geexporteerd/geimporteerd. Ook zijn functies zoals het versturen van een betaallink geen functies die automatisch aan staan, maar dien je eerst te activeren (wel gratis) via de app-store. Dit is vrij omslachtig. Het is er wel - maar omdat dingen niet standaard aan staan - kom je er pas achter dat je het mist op het moment dat je het nodig hebt.

In mijn ervaring zijn Google rankings e.d. vrij stabiel gebleven na meerdere overstappen. Wat wel belangrijk is om de webshop qua vormgeving te optimaliseren zodat je conversie geen rare sprongen maakt. De standaard thema's die CCV bieden zijn niet super, dus daar zit wel wat werk in om het te optimaliseren.

Het systeem vind ik zelf op sommige punten wat ouderwets overkomen. Het aanmaken van pagina's / het tonen van pagina's in je hoofdmenu / pagina's doorlinken e.d. zijn wat dingetjes die minder zijn. Maar buiten dat is ieder systeem weer anders en is het vaak een kwestie van wennen :) Inmiddels ben ik het goed gewend en werkt het wel prettig. Wel is de backend niet volledig responsive. Dat is wel een minpuntje.

Problemen waar men tegen aan is gelopen? - voor veel dingen is wel een oplossing te bedenken - al is de ontbrekende Dymo knop toch wel een gemis ;) Verder kan je de mail niet aanpassen die men krijgt zodra ze een bestelling geplaatst hebben. Maar buiten dit ben ik nog niets tegengekomen wat me echt tegen de borst zou stuiten. Ja: het werkt allemaal wat minder flexibel en is wat minder gebruiksvriendelijk dan Luondo, maar we waren hier natuurlijk wel heel erg verwend (zeker de Early birds ;))

Overigens is het grote pluspunt in CCV het filteren! Dat hebben ze wel heel mooi gedaan. Ook is het erg handig dat ze een helpdesk met chatfunctie hebben. Ik krijg er niet betaald voor hoor ;) Maar ik zou CCV wel aan kunnen raden! :)

www.snurken.nu
    Geplaatst: Dinsdag, 24 September 2019 om 09:54:02

Hoi Remco,

Allereerst dank voor uw reactie!

- De dymo label knop is de eerste opmerking die we een tijdje geleden al hebben aangegeven. Dit is zeer belangrijk omdat het het verzenden gemakkelijk maakt.

- We zagen in de appstore dat veel inderdaad mogelijk is, alleen moeten de plugins geactiveerd worden allereerst.

Ik denk dat CCV wel een betrouwbare partij is voor de lange termijn. We willen hier namelijk niet een webshop maken en over 3 jaar weer moeten overstappen.

Ik denk persoonlijk dat we je hulp nog nodig moeten gaan hebben Remco. Bedankt voor je reactie voor zover!

Groet,

John van snurken.nu

Jan-Maarten
    Geplaatst: Woensdag, 25 September 2019 om 14:40:14

@Remco: "Verder kan je de mail niet aanpassen die men krijgt zodra ze een bestelling geplaatst hebben."
    Dat kan wel: Instellingen->algemeen->teksten>Webshop orderbevestiging tekst

www.snurken.nu
    Geplaatst: Donderdag, 26 September 2019 om 08:43:39

Bedankt voor uw aanvulling Jan - Maarten!

coating4all.com
    Geplaatst: Donderdag, 26 September 2019 om 09:33:56

@ jan maarten
    remco bedoelt dat wanneer je een bevestigingsmail gaat versturen deze bij luondo eerst opent en je kan hem dan eenmalig voor die klant aanpassen
    Dat vond ikzelf ook erg prettig zeker als het een "wachten op betaling" mail OID was dan kon ik die nog even voor die specifieke klant personaliseren zonder dat je de basis mail veranderde Dit kan bij ccvshop niet.

Bentonsoutlet
    Geplaatst: Dinsdag, 1 Oktober 2019 om 14:34:12

@2shop.nl 
    Dat kan wel als je in een order zit ga je naar status bestelling. Op het moment dat je een andere status kiest zie je de tekst die het systeem gaat verzenden en die kan je dan nog aanpassen. Daarna kies je voor wijzig status en wordt de mail pas verzonden. 

Bentonsoutlet
    Geplaatst: Dinsdag, 1 Oktober 2019 om 14:37:05

Ik heb al heel lang een webshop lopen bij CCV Shop www.enveloppenwebshop.nl dus ben in het voordeel dat ik het systeem best redelijk ken. Maar aarzel toch nog om mijn diverse CCV shops over te zetten door de maandelijkse kosten. Zijn er ook al mensen die overgestapt zijn op goedkopere alternatieven??

coating4all.com
    Geplaatst: Woensdag, 2 Oktober 2019 om 08:10:44

is die tekst onderin de footer POWERED BY CCV SHOP SOFTWARE WEBSHOP ook weg te halen.

coating4all.com
    Geplaatst: Woensdag, 2 Oktober 2019 om 08:37:46

@betonsoutlet
    Ja er zijn diverse veel goedkopere platvormen zoals bvb gratis webshop beginnen en mijnwebwinkel maar allemaal hebben ze nadelen en voordelen
    Het hangt er helemaal vanaf wat je nodig hebt en voor jouw belangrijk is aan functies
    Ik heb ze inmiddels allemaal getest en val steeds weer terug op de duurste van ccv.

Je shop moet wel de omzet en winst kunnen halen om dat verschil te bekostigen anders heeft het geen zin.
    Als je verschillende soorten platvormen gebruikt is de tijd en energie die je er in moet steken om een onbekend platvorm te leren kennen en steeds weer te moeten switchen tussen die verschillende werkwijzen niet echt prettig en ervaar ik zelfs als waardeloos.

Hangen die andere shops van je er nu bij (zoals bij mij ook het geval was) met af en toe een verkoopje omdat het bij luondo voor 1 bedrag mogelijk was maar je hebt eigenlijk te weinig tijd en focus beschikbaar om die shops goed draaiend te krijgen en te houden kan je die beter dumpen, kosten besparen en je richten op 1 shop of je kan natuurlijk ook iemand in dienst voor die andere shop.

De tijd van multishops voor 1 laag bedrag komt helaas teneinde.
    suc6

www.silkmood.nl
    Geplaatst: Maandag, 7 Oktober 2019 om 16:48:34

Hi Remco, 

Heel interessant  samenvatting over CCV.  Wat is jou ervaring met lightspeed shop? Ik ben nog steeds aan het twijfelen tussen C cv in lightspeed. Ik hoor graag uw ervaring met lightspeed .
    Met vriendelijke groeten,
    silkmood

Remco
    Geplaatst: Maandag, 7 Oktober 2019 om 17:12:59

@Silkmood: Hoeveel talen wil je actief hebben? In CCV is het maximum namelijk 6. Ik meen me te herinneren dat je aardig wat talen actief hebt? Verder kunnen de maandelijkse kosten een rol spelen. Lightspeed is namelijk een stuk hoger geprijsd. Anderzijds zou mijn keuze qua gebruiksvriendelijkheid / opties op Lightspeed vallen.

Hoe dan ook kan ik dit niet voor een ander bepalen. Ik weet bijvoorbeeld ook niet als je voor Lightspeed kiest, of je handig genoeg bent om het overzetten van je webshop zelf of deels op je te nemen. Want als dat niet het geval is, kan het prijsverschil om dit uit te besteden tussen Lightspeed en CCV ook fors zijn.

Wanneer geld geen rol speelt, kies dan voor Lightspeed ;)

Zwembaden Webshop.nl
    Geplaatst: Woensdag, 23 Oktober 2019 om 17:57:08

@www.snurken.nu  ik ben ook erg benieuwd naar de resultaten. Daar hoor ik eigenlijk nog niemand over. De praktische kant, export maken of knop indrukken - mailtje wel of niet personaliseren is allemaal niet extreem belangrijk. Voor elk proces kan een nieuw proces worden bedacht. 

Waar het uiteindelijk over gaat is of dat je organische bezoekers in tact blijven. De organische posities in Google hebben we namelijk de afgelopen jaren met zijn allen binnen LUONDO goed kunnen opbouwen. 

Onze eerste resultaten met een testshopje zijn met een daling van ruim 60% wel dramatisch te noemen.

Als er straks geen bezoekers meer hebt, of ze allemaal moet kopen, dan heb je ook geen processen meer nodig ;). Dan kan de deur dicht. Ik hoor graag jullie ervaringen. 

Webshop naar Bewust-ZIJN
    Geplaatst: Vrijdag, 1 November 2019 om 17:55:07

@Bentonsoutlet

Ik heb idd gezocht naar een goedkopere webshop omgeving. 
    Uiteindelijk maak ik binnen m'n website een webshop omgeving.

Voor mij is een maandelijks terugkerende kostenpost totaal niet interessant, zoveel verkoop ik gewoon niet.

Het idee van een webshop was bedoelt als een service aan m'n klanten dat ze ook online kunnen bestellen wat ze evt ook in de praktijk hebben mee genomen (maar aan vernieuwing toe is).

Succes mede Luondo'ers!

D*v*D
    Geplaatst: Zondag, 3 November 2019 om 22:18:02

Zijn hier toevallig meer webshop eigenaren die zijn overgestapt naar ccvshop, die een sterke daling in de conversie ervaren in de afgelopen 2 a 3 weken ?

Aangepast op 4-11-2019 12:16