Luondo.nl Webwinkels
Inloggen
    • begin
    • actieve onderwerpen
    • Zoeken  
    Forum > Hoe krijg je meer bezoekers naar je webwinkel?
    topic toevoegen reactie toevoegen

Hoe krijg ik meer bezoekers naar mijn webshop vanuit de organische zoekresultaten?

Biertap-shop

www.biertap-shop.nl
    Geplaatst: Maandag, 27 Juni 2011 om 14:07:07

Beste Mensen,

Hoe lang duurt het voordat ik meer bezoekers uit de organische zoekresultaten kan verwachten in mijn webshop? Mijn webshop staat nu 2 volle weken online. De webshop bevat 23 producten in totaal.

Hebben jullie nog tips en aanvullingen om het aantal bezoekers omhoog te krijgen en ook de conversie?

De domein van mijn webshop is: www.biertap-shop.nl

Ik zie jullie antwoord graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Vincent van Doorn

webwinkel321

Geplaatst: Maandag, 27 Juni 2011 om 16:15:22

Hoi Vincent,

Als we wisten hoelang bepaalde dingen via Google duurden dan waren we nu allemaal stinkende miljonairs, SEO (zoekmachineoptimalisatie) is een techiek voor de lange termijn, we kunnen gelukkig Google en de (be)zoekers wel een handje helpen!

Allereerst de gekozen domeinnaam, helaas is het domein biertapshop.nl (dus zonder streepje) al geregistreerd sinds 07-2009, en staat er op dat domein al een flinke webshop. Dit is gelijk je grootste concurent.

Het was dus niet erg handig om een soortgelijke domeinnaam te kiezen (met streepje), hierdoor maak je het jezelf al een stuk moeilijker.

Als we de Google keywordtool er bij pakken dan zien we dat er op de zoekwoord combi biertap + shop niet gezocht wordt binnen de zoekmachine van Google, kijken we naar biertap los dan zien we dat daar zo ongeveer 12100 keer per maand binnen NL naar gezocht wordt.

De term biertap geeft in Google 230000 resultaten, flink wat concurentie dus! Het leuke van Google is dat ze de zoekterm automatisch aanvullen met relevante woorden waardoor er een longtail zoekwoordcombi ontstaat, in dit geval: Biertap + huren en Biertap + kopen.

Ik zou dan gaan voor de optie biertapkopen.nl, echter is die sinds 3 maandjes ook al geregistreerd, ik doe het liever niet maar in dit geval zou ik dan biertap-kopen.nl registreren (is nu nog vrij).

De zoekwoordcombi biertap + kopen levert zon 590 zoekopdrachten per maand op, dat is dus 590 meer dan biertap-shop... (590 is nog erg weinig helaas)

Andere optie's zijn biertapbestellen.nl & biertaptekoop.nl

Een andere leuke tool van Google is het onderzoek naar het aantal geindexeerde pagina's, dit doe je door de string site:www.biertap-shop.nl in de zoekmachine te tikken. In dit geval zie je dat je 61 geindexeerde pagina's hebt. Je zou dus met 61 resultaten tussen de 230000 andere resultaten komen... dat schiet dus nog niet erg op...

Je zou dus meer pagina's moeten maken, dit kan dmv een blog, het aanmaken van social media accounts (ook handig voor gratis promotie, klantenbinding etc).

Maak je shop ook viraal door bezoekers de mogelijkheid te geven om de content van je website te delen / liken / tweeten etc. Ook het werken met affiliates (die je shop tegen een commissie gaan promoten) kan in dit geval een goede hulp zijn. Denk hierbij aan studentenverenigingen die wat extra willen verdienen dmv advertorials op hun site etc.

Uit bovenstaande kun je halen dat je niet makkelijk de eerste 3 posities op je belangrijke zoekwoorden zult gaan halen binnen de organische zoekmachine resultaten, je kunt dus eventueel kiezen voor het adverteren binnen Google Adwords of Marktplaats Admarkt.

Als je bovenstaande structureel goed aanpakt zul je merken dat je na verloop van tijd langzaam omhoog kruipt in de zoekmachineresultaten. Hou ook vooral de gebruikte zoekwoorden waarop mensen je site gevonden hebben binnen Google Analytics in de gaten, die woorden geven je een schat aan info waarmee je je website beter kunt optimaliseren.

(hoppa, i'm back, iemand nog vragen? ;-) )

Aangepast op 27-6-2011 16:33
    tan ya

Geplaatst: Maandag, 27 Juni 2011 om 16:28:10

Yesss Leendert  je bent er weer...!
    Jongens doe er je voordeel mee..:-)

Gr. Tanya

Esther (1)

Geplaatst: Maandag, 27 Juni 2011 om 17:30:11

Leendert,

waar haal je deze wijsheden vandaan zeg... Eelt op je vingers van het typen waarschijnlijk.

Goed verhaal!

Gr,
    Esther

Biertap-shop

www.biertap-shop.nl
    Geplaatst: Maandag, 27 Juni 2011 om 17:34:00

Leendert Bedankt voor je uitgebreide mail en antwoord. Ik weet voorlopig voldoende en kan weer aan mijn huiswerk.......;-)

Groet,

Vincent

webwinkel321

Geplaatst: Maandag, 27 Juni 2011 om 18:01:33

Geen dank, en Vincent, niet meteen alles omgooien hoor! Lekker verder gaan met je bestaande shop, er zit genoeg potentie in!

Erik (Shop318)

Geplaatst: Maandag, 27 Juni 2011 om 19:55:34

mooi typwerkje Nauta.. (mazzel dat je pc niet vast liep..dan baal je pas echt) !

Eelco de Boer (Team Luondo)

Geplaatst: Maandag, 27 Juni 2011 om 23:08:38

Top Leendert! Ik zal deze week antwoord geven via een video. Gr, Eelco

Rik

hulpenzorgwinkel.luondo.nl
    Geplaatst: Dinsdag, 28 Juni 2011 om 23:31:19

Leendert,

Mooi, duidelijk samengevat!!

Rik

Haafkes

Geplaatst: Maandag, 19 September 2011 om 11:07:51

Ook kun je je webshop op diverse pagina's aanmelden;
    Bijvoorbeeld http://onlineshop.jouwpagina.nl/ , http://eigen-webwinkel.startpagina.nl/ of http://www.link2shop.nl/

webwinkel321

Geplaatst: Maandag, 19 September 2011 om 15:29:40

Tsja, onrelevante linkpagina's vroeger werkte dat prima, nu moet je het meer van je content en je social proof hebben.

Italianshirts

Geplaatst: Maandag, 19 September 2011 om 21:15:34

Tsja, mooi verhaal maar wel erg technisch. Ik vraag me af of wij met onze website straks ook goed door google gevonden gaan worden.
    Wij hebben met onze site www.talimoda.nl met een zoekterm de 4de plek in google. Daar zijn we zeer tevreden mee.
    We zijn bezig om onze webshop over te hevelen naar Luondo (Nu nog www.talimoda.luondo.nl) en willen dit eind van dit jaar effectueren.
    Wat moeten we in Luondo doen om hetzelfde (of beter) resultaat te krijgen zonder dat we bakken met geld aan SEO optimalisatiebedrijven moeten uitgeven?

mvg
    Hans

webwinkel321

Geplaatst: Maandag, 19 September 2011 om 22:22:30

Als we bij iedere site van te voren wisten welke plek Google de site zou geven dan waren we hier allemaal zwaar miljonair natuurlijk.

Een aantal tips voor het krijgen van meer bezoekers staan in mijn post hierboven, mocht je vragen hebben dan hoor ik het graag!

Oja en (bakken met) geld uitgeven aan seo optimalisatie bedrijven moet je zowiezo niet doen. Er is zoveel wat je gewoon zelf kunt doen.

Italianshirts

Geplaatst: Maandag, 19 September 2011 om 23:09:50

Leendert, bedankt voor je reactie.
    Nee, we willen zeker geen bakken met geld meer uitgeven aan dit soort bedrijven. We doen er al veel aan en nemen de teksten van de oude site over. We verrijken onze site straks met meer foto's en andere teksten en vullen de tags en omschrijvingen en zo ook beter.
    Is er iemand die t.z.t. onze site zou willen toetsen en zo nodig optimaliseren?

mvg
    Hans

Remco Steijvers

Geplaatst: Dinsdag, 20 September 2011 om 09:31:39

www.luondoexperts.nl

Erik (Shop318)

Geplaatst: Dinsdag, 20 September 2011 om 10:09:06

Amen to that ! - bless you !

Aangepast op 20-9-2011 10:09
    <<<12>>>

Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen.