Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Hoe krijg je meer bezoekers naar je webwinkel?

SEO Vraagjes

Maartje (Tizzalicious)
    Geplaatst: Dinsdag, 25 Augustus 2015 om 09:43:57

Nogmaals bedankt voor alle tips, Remco en RTM! Ik zal me de komende paar maanden in ieder geval niet vervelen!

Studiodoeken - Remco
    Geplaatst: Dinsdag, 25 Augustus 2015 om 10:40:06

Een andere goede optie is bloggen op een apart domein waar je een mooie pagerank opbouwt. Vanuit daar kan je dan linken naar je webshop. Voordeel is dus ranking, maar ook mensen op persoonlijke wijze doorsturen voor een hoge conversie. Ook kan je hier een mooie mailinglijst mee opbouwen. Ik heb het idee dat dit met jouw producten goed kan.

Succes in ieder geval!

Maartje (Tizzalicious)
    Geplaatst: Dinsdag, 25 Augustus 2015 om 13:30:52

Ik heb een blog, en was vroeger erg actief, maar door tijdgebrek en gebrek aan inspiratie heb ik echt al eeuwen niks meer gepost. Misschien toch maar weer eens oppaken. Hij staat nu wel op m'n tizzalicious.com domein, kan ik dat dus beter veranderen?

Nogmaals bedankt!

RTM4
    Geplaatst: Dinsdag, 25 Augustus 2015 om 14:52:05

Remco en ik verschillen nog wel eens van mening denk ik :)  Het hangt af van je insteek van je blog, als het product specifiek is dan kun je het beter op de site houden, stel men zoekt iets dan kunnen ze verder in je shop, zo krijg je meer met name longtail verkeer naar je website wat weer tot conversies leidt, plus zorg je voor meer unieke content wat weer goed is voor je SERPS in de breedte. Ga je algemener bloggen en heb je meerdere sites, dan is een extern blog beter. Je blog trekt dan een diverser publiek met een gevarieerd backlinkprofiel en met name uitgaande links naar je eigen shops..  Ook hier geldt weer, beide is nog beter, maar in dit geval erg tijdrovend!

MartineB
    Geplaatst: Dinsdag, 25 Augustus 2015 om 15:44:19

Maartje, heb je een speciale reden waarom je de beschrijving in een tabblad zet?

Waarom niet gewoon onder de bestelknop?

Nu heb je 3 knoppen (description, reviews, refer) die qua woord niets toevoegen voor je SEO. En ze trekken bijna evenveel aandacht als je bestelknop.

Maartje (Tizzalicious)
    Geplaatst: Dinsdag, 25 Augustus 2015 om 17:08:24

123, ik heb wel een reden, namelijk dat als ik het gewoon onder de bestelknop zet, het lelijke review formulier tussen de producten en de gerelateerde producten komt te staan. Dat review formulier gebruikt trouwens sowieso niemand, dus ik zit erover te denken om dat en het stuur naar een vriend formulier gewoon weg te halen. Of is dat niet handig?

Maartje (Tizzalicious)
    Geplaatst: Dinsdag, 25 Augustus 2015 om 17:45:45

Oh, ik zag net de andere reden waarom ze in de tabs staan. Ik heb met CSS de prijzen op de categorie pagina's verplaatst, en met die code schuiven ook de product beschrijvingen. Als ik Onder Bestelknop gebruik staan ze half over m'n foto's heen :o

Remco
    Geplaatst: Dinsdag, 25 Augustus 2015 om 22:05:40

Afblijven van die CSS! ;)

Maartje (Tizzalicious)
    Geplaatst: Woensdag, 26 Augustus 2015 om 08:56:36

Tja...daar zeg je wat :P Mja, nu staat het er al ;) Er staat ook code in waarvan ik niet meer weet wat het doet. Misschien binnenkort maar even helemaal legen, en dan 1 voor 1 terugplakken om te kijken wat ik nou echt nodig heb!

Als ik de code die de productbeschrijving verplaatst namelijk weghaal/aanpas, staan de prijzen op m'n categorie pagina onder foto's. En hoe DAT dan nou weer komt is de grote vraag. (Heb ik de foto's verplaatst of de prijzen? Denk dat ik de ruimte tussen de producten kleiner heb gemaakt, en dat daardoor de prijzen niet meer op de goede plek staan, maar weet het niet meer zeker :o)

Maartje (Tizzalicious)
    Geplaatst: Woensdag, 26 Augustus 2015 om 09:04:06

Het is in ieder geval dit stukje ccs wat de omschrijving verschuift:

.product_container .description { margin-top: -107px !important; margin-left: 123px !important;
    }

Kan iemand verklaren waarom als ik dat weghaal de prijzen op de categorie pagina's verschuiven?

Remco
    Geplaatst: Woensdag, 26 Augustus 2015 om 09:07:53

Het beste kan je voor CSS wijzigingen op je productpagina en op je categoriepagina aparte skins aanmaken.

Skin #1 koppel je dan aan al je productpagina's en skin #2 aan al je categoriepagina's. Op die manier heb je de CSS gescheiden en kan er niets misgaan.

Om terug te komen op je vraag: de prijzen op je categoriepagina's zitten ook in die 2 classes. Verschil tussen categoriepagina en productpagina is dat de class van de categoriepagina verder gaat naar .price en van de productpagina naar .js-price

PS Soms is het beter om zulke dingen gewoon uit te besteden zodat je zeker weet dat het goed komt ;)

Aangepast op 26-8-2015 09:08
    Maartje (Tizzalicious)
    Geplaatst: Woensdag, 26 Augustus 2015 om 09:43:13

Ooooh, ik wist niet dat dat kon van die skins! *headdesk* Dan ga ik daar even mee prutsen, en als het niet lukt denk ik dat ik wel iemand weet aan wie ik het kan uitbesteden ;)

(Denk dat ik je sowieso al ff mail over het opschonen van de rest van de ccs, lijkt me handiger dan zelf alles weghalen en terugzetten om te kijken wat nou wat doet)

MartineB
    Geplaatst: Woensdag, 26 Augustus 2015 om 14:33:32

Eigen aanpassingen, al dan via CSS, ben ik met vorige winkelhost volledig mee de mist ingegaan. Ze hoeven er met updates namelijk geen rekening mee te houden!

Je categoriepagina's zijn prachtig daar niet van.

Maar als dat de reden is dat je refer en review moet laten staan op je productpagina's............ Als niemand dat gebruikt werkt het alleen maar negatief, 0 reviews staat niet echt cool namelijk. En ik geloof dat niemand meer tips doorgeeft via een mailadres. Ik heb die button ergens in 2011 van mijn site gehaald!

<<<12>>>