Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Hoe krijg je meer bezoekers naar je webwinkel?

Vraag user friendly url, woord in domeinnaam en

FrankG
    Geplaatst: Dinsdag, 10 Januari 2017 om 22:49:57

Hoi ik heb een vraag over het gebruik van de user friendly url.
    In mijn domeinnaam heb ik al het woord emaille staan.
    Voegt het dan nog wat toe om dat woord later terug te laten komen in de user friendly url?
    Of is dit zelfs slecht in verband met keyword stuffing?

Met andere woorden welke optie is beter?

emailleproducten.nl/deurbordje
    emailleproducten.nl/emaille-deurbordje

Ik wil zowel op het woord "huisnummerbord" als de woorden "emaille huisnummerbord" en "emaille" gevonden worden.

En is het goed of juist slecht is om synoniemen in de url terug te laten komen?
    Bijvoorbeeld:
    emailleproducten.nl/deurbordje
    emailleproducten.nl/deurbordje-deurplaatje

Aangepast op 10-1-2017 22:54
    Remco
    Geplaatst: Donderdag, 12 Januari 2017 om 09:42:14

Ik zou keywords in je URL in ieder geval niet gaan spammen. Meerdere synoniemen in 1 url zou ik zelf dus vermijden. Sowieso ook omdat je dan snel lange, gemaakte URL's krijgt.

Verder kan je emaille best nog eens in je URL laten terugkomen ook al staat het ook in je hoofddomein. Keyword stuffing zal sneller voorkomen wanneer je keywords te vaak gebruikt in je content. Wanneer je een tekst hebt van 100 woorden en je gebruikt 10 keer de term 'emaille' zowel in de tekst, als in tussenkopjes als in je afbeeldingen, dan komt dat keyword qua percentage te vaak voor en is het inderdaad stuffing.

Maar wanneer je de term emaille zeg tot 5% in je tekst (algemene content op de pagina) voor laat komen, is het prima om deze een tweede maal in je URL te plaatsen.

FrankG
    Geplaatst: Zaterdag, 28 Januari 2017 om 16:06:52

Hoi Remco,

Bedankt voor je toelichting, ik ga er rekening mee houden.

Wat valt aan te raden over de lengte van de url?
    Is het beter om deze ook bij producten kort te houden of juist om er wat meer informatie (zoals artikelcode) in op te nemen?

Remco
    Geplaatst: Zaterdag, 28 Januari 2017 om 18:22:41

Ligt een beetje aan het product. Bij sommigen producten is het bekend dat men vaker zoekt op bijv. artikelnummer / typenummer ipv de naam van het product. In dit geval kan het zeker een toevoeging zijn om deze code in de URL van het product te verwerken. Het is maar net hoe relevant het is voor je bezoeker. Zolang het relevant is voor de bezoeker en overeenkomt met zoekopdrachten, kan je het gewoon in de URL verwerken.

Het schijnt dat een te lange URL negatief is, maar dat vraag ik me af. De richtlijnen zijn niet altijd even duidelijk. Maar wanneer je categorie/productnaam aanhoudt, zit je in principe altijd goed.

FrankG
    Geplaatst: Zaterdag, 28 Januari 2017 om 18:36:37

Is goed, bedankt voor je snelle reactie.