Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Hoe krijg je meer bezoekers naar je webwinkel?

Google mysterie

FC
    Geplaatst: Zaterdag, 18 Februari 2017 om 09:49:03

Hallo,

Ik begrijp af en toe niets van Google, we hadden namelijk een grote tekst geschreven naar een merk en we zagen dat deze redelijk goed scoorde in google. (helaas wel 2de/3de pagina, maar was wel te vinden). Een week later was onze pagine in geen wegen en velden meer te vinden in google. Op andere teksten worden wij wel gevonden op eerste paigna.
    Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn?

Alvast bedankt voor het meedenken/antwoord!

Remco
    Geplaatst: Zaterdag, 18 Februari 2017 om 10:25:35

Op welke manier kwam je erachter dat je op de 2e / 3e pagina stond? Door zelf te Googlen? Of werd dit in Search Console aangegeven?

Anders heeft wellicht het e.e.a. geschommeld bij het overzetten naar HTTPS

FC
    Geplaatst: Zaterdag, 18 Februari 2017 om 10:43:46

2 ledig: Ik google zelf met een inprivate browser. ik zoek het woord op in search console. hier zie ik de deze pagina die ik bedoel
    10-2 aanwezig was op plek 38,3 en op 14/2 voor het laatst op 38,3 en daarna foetsie.
    daarvoor was deze aanwezig van 6-2 en 7-2 en ook foetsie.
    De pagina bestond al, maar was pas ergens online gegaan voor 6-2. Ik heb hem toen laten indexeren door google.
    Na de switch heb ik inderdaad een flinke terug val gezien van bezoekers van google.

Berdino
    Geplaatst: Zondag, 19 Februari 2017 om 10:05:18

Bij mij ook grote terugval na de switch.

RTM4
    Geplaatst: Maandag, 20 Februari 2017 om 12:12:05

Dat is "heel normaal" na 2/3 weken is dat volledig hersteld

Remco
    Geplaatst: Maandag, 20 Februari 2017 om 12:49:12

@RTM moet wel zeggen dat dit niet bij alle webshops is. Zie het vaak genoeg dat de ranking / bezoekersaantal volledig stabiel blijft. Maar dit zou idd op relatief korte termijn weer rechtgetrokken moeten zijn.