Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Hoe krijg je meer bezoekers naar je webwinkel?

Terugloop bestellingen

Liev & Hip
    Geplaatst: Woensdag, 12 April 2017 om 09:21:49

Hallo,

Mijn bestellingen lopen heleaas terug. Voorheen had ik minimaal 1x per dag een bestelling en nu wordt dat steeds minder. Ik doe niks anders als hiervoor.... Iemand een idee hoe dit kan? Of tips om dit weer beter te krijgen?!

Groetjes Livia

Zuiderpark
    Geplaatst: Woensdag, 12 April 2017 om 17:07:28

Ik hoorde iemand met kennis van zaken laats opmerken dat april de slechtste maand van het jaar is kwa omzet.............

Remco
    Geplaatst: Zaterdag, 15 April 2017 om 14:47:40

@Livia: Wat zeggen je statistieken? Is het bezoekersaantal gedaald waardoor je minder bestellingen hebt? Komen je bezoekers vanuit andere bronnen? Zijn er specifieke keywords die relevant zijn voor jouw webshop waar je op bent gezakt qua ranking na bijv. de omzetting naar HTTPS? Vaak kan je er zelf wel achterkomen waar het probleem ligt.

Liev & Hip
    Geplaatst: Zaterdag, 15 April 2017 om 15:04:11

Bezoekersaantallen zijn gedaald, maar weet niet hoe dit komt?
    Ik heb wel de site omgezet naar HTTPS ik weet niert of ik verder daarna dingen moest aanpassen? 

Remco
    Geplaatst: Zaterdag, 15 April 2017 om 16:10:42

In de handleiding staat o.a. dat je wijzigingen moet volbrengen in zowel Analytics als (belangrijk!) Search Console. Heb je dit gedaan?

Wanneer je bezoekersaantal gedaald is n.a.v. overzetten naar HTTPS is het in ieder geval duidelijk waarom je bestellingen zijn teruggelopen.

Wanneer je je sitemap nog niet ingediend hebt in search console, zou ik dit gaan doen. Verder kan je zien op welke keywords je minder goed scoort.

Meestal trekt het bezoekersaantal van HTTP naar HTTPS snel weer bij (na ca. 2 weken). Maar omdat je misschien niet de juiste stappen hebt genomen bij het omzetten, kan dit langer op zich laten wachten.

Liev & Hip
    Geplaatst: Zaterdag, 15 April 2017 om 20:28:38

De wijzigingen in analytics en search console heb ik gedaan.
    Hoe kan je zien op welke keywords je minder scoort? En hoe kun je dit aanpassen/verbeteren dan? 

Berdino
    Geplaatst: Zondag, 16 April 2017 om 08:42:39

Ik heb er ook nog steeds veel last van; veel langer dus dan 2 weken.

Liev & Hip
    Geplaatst: Zondag, 16 April 2017 om 12:30:16

Wat balen dat het daardoor terugloopt... Hopelijk gaat het snel weer beter worden! 

Remco
    Geplaatst: Zondag, 16 April 2017 om 12:49:30

Veel mensen houden hun rankings bij zodat ze het kunnen vergelijken met nu en voorheen. Zeker als je content schrijft aan de hand van een SEO plan is dit wel aan te raden.

Treintje
    Geplaatst: Zondag, 16 April 2017 om 18:23:17

Trekt wel weer aan! Ik heb ook een fysieke winkel, in hartje centrum Den Bosch, en daar was de afgelopen week ook niets te beleven. Een hele rustige week! Kan niet altijd prijs zijn, april is idd een rustige maand. https://www.facebook.com/modeltreincenter/posts/1284699864958066

Aangepast op 16-4-2017 18:23
    www.stoombadshop
    Geplaatst: Maandag, 24 April 2017 om 22:12:21

Hoi Liev en hip,

Je bent niet de enige. 

ik heb sinds ik de httpS ( Stil :-) ) heb geinstaleerd ook veel minder bestellingen.

Loop wel de handleiding even goed door.

Ben nu een maand verder en nog weinig verbetering....

Heb nu hulp van Remco en dan gaat het vast goed komen...

Eerst Webshop moderner maken en daarna de marketing eens oppakken....

the Mouldshop
    Geplaatst: Maandag, 8 Mei 2017 om 15:02:48

Waar kan je de bezoekersaantallen vinden?

groet,
    Kirsten Beukering
    The Mouldshop

FC
    Geplaatst: Maandag, 8 Mei 2017 om 16:29:11

Heb je google analytics al aangesloten aan je website?

Profipack
    Geplaatst: Dinsdag, 9 Mei 2017 om 16:44:17

@livia, Misschien ook handig om je verplichte inschrijven om de homepage te verwijderen. Dit scheelt al een hoop bezoekers...

Niet iedereen wil verplicht zijn email adres direct afgeven voor een nieuwsbrief. Je kunt deze pop up ook ook niet wegklikken.

Succes