Luondo.nl Webwinkels
Inloggen
    • begin
    • actieve onderwerpen
    • Zoeken  
    Forum > Hoe krijg je meer bezoekers naar je webwinkel?
    topic toevoegen reactie toevoegen

Nieuwe voorraad melding komt in Spam terecht !

Birdy Blue's

www.birdyblues.nl
    Geplaatst: Vrijdag, 28 April 2017 om 14:02:38

Ik ben super blij met de mogelijkheid dat klanten hun emailadres kunnen opgeven als de voorraad op is zodat je ze direct kunt mailen als ze weer kunnen bestellen.
    Nu vond ik elke keer dat er zo weinig respons op was dus vroeg me af waar dit aan zou kunnen liggen ...

Daarom heb ik mijn eigen emailadres maar eens ingevuld en wat blijkt, als er nieuwe voorraad is en ik mail degene die zijn emailadres heeft ingevuld dan komt dit dus in de SPAMFOLDER terecht !!!!

Hoe kan dit ?
    Dit kost mij een hoop klanten want mensen kijken hier natuurlijk niet.
    Meer mensen last van ?

Remco

www.onlinewebservices.nl
    Geplaatst: Zaterdag, 29 April 2017 om 10:39:04

Heb je v=spf1 include:_spf.luondo.nl ?all bij je TXT record toegevoegd?

Mario - 4

Geplaatst: Zaterdag, 29 April 2017 om 11:35:03

Remco,

Ik heb deze regel ook toegevoegd, maar dan op deze manier, welke is nu de juiste, met A MX of zoals jij hem als voorbeeld geeft, en wat is het verschil?

v=spf1 a mx include:_spf.luondo.nl ?all
    v=spf1 a mx include:_spf.myparcel.nl ?all

Het is dus ook raadzaam, als je bv MyParcel via je domein laat mailen, om zo'n SPF regel toe te voegen.

Remco

www.onlinewebservices.nl
    Geplaatst: Zaterdag, 29 April 2017 om 12:09:31

De A MX kan je weglaten. Het systeem test - voordat data verzonden wordt - of er een match is tussen het IP en de adressen in de A / MX records. Het is een soort van test of er een match is. Zo niet, wordt het originele IP gebruikt.

Maar omdat je A record al met luondo verbonden is, zal dit dus in alle gevallen kloppen waardoor de tussenstap overbodig is.

Birdy Blue's

www.birdyblues.nl
    Geplaatst: Zaterdag, 29 April 2017 om 15:30:13

Maar waarom komt dit in spam terecht ?
    Als luondo deze optie geeft moet dat toch gewoon goed werken ?
    Ik heb echt geen verstand van dit soort dingen.

Aangepast op 29-4-2017 15:30
    FC

www.feliciaschoice.nl
    Geplaatst: Zaterdag, 29 April 2017 om 22:55:51

Kleine uitleg:
    Als je mail wilt sturen onder bijvoorbeeld mail adres info@Birdyblues.nl moet het systeem wat de mail verstuurd betrouwbaar worden gemaakt door de party waar je birdyblues.nl host. Doe je dit niet, dan wordt je mail adres als niet betrouwbaar gezien en belandt het in de spamfolder.

Ik kan als icter mail sturen onder bijvoorbeeld info@birdyblues.nl zonder dat ik het .nl adres heb en dat jij het ziet. Dit is onbetrouwbaar en dit komt ook in de spam. Laat je zo'n regel toe voegen door de partij die je .nl adres host, dan wordt alle mail die van bijvoorbeeld MyParcel of webwinkelkeur of welke systeem dan ook als betrouwbaar beschouwd. Mijn mail wordt dan als onbetrouwbaar bestempeld en komt in de spam folder terecht.

Luondo weet natuurlijk niet welke systemen je gebruikt. Daarom kan dit niet automatisch gebeuren.

Het is een technisch gebeuren en daarom kan je zoals Mario -4 dit het beste vragen aan de hosting party waar je .nl hebt draaien. In mijn geval is dat webchamp.

Ik hoop dat het duidelijk is!

Gr Arjan (Felicia's Choice)

Aangepast op 29-4-2017 22:57
    Birdy Blue's

www.birdyblues.nl
    Geplaatst: Zaterdag, 29 April 2017 om 23:13:02

Dus om dit allemaal te verhelpen moet ik het probleem neerleggen bij mijndomein  ?
    Luondo kan hier niets aan doen ?

Remco

www.onlinewebservices.nl
    Geplaatst: Zaterdag, 29 April 2017 om 23:18:15

Klopt. Via deze pagina kan je lezen welke DNS instelling jedient toe te passen.

Mario - 3

Geplaatst: Maandag, 1 Mei 2017 om 17:03:47

Op die pagina, staat alleen een klein foutje, er moet namelijk een punt achter het domein. Dus domeinnaam.nl. ( een punt er achter dus)

Heb je nu meerdere partijen die mail via jouw willen sturen, kun je ook de SPF wizard gebruiken, invullen, en dan copy / paste:

www, spfwizard, net

Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen.