Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Hoe krijg je meer bezoekers naar je webwinkel?

Verzonden emails worden niet ontvangen

Alpaca-Shop
    Geplaatst: Maandag, 29 Mei 2017 om 16:31:34

Van meerdere klanten krijg ik te horen dat ze geen enkele email ontvangen nadat ze een bestelling hebben geplaatst. In de historie staat wel degelijk dat er een order bevestiging, betaal bevestiging, een factuur en een status wijziging is verstuurd. Komen deze emails dan in de spambox bij de klant? Wat kunnen we hier aan doen?

Givatokidz
    Geplaatst: Maandag, 29 Mei 2017 om 16:41:41

Dat probleem is al vaker voorbij gekomen, meestal gebeurd dat bij gmails en dan belanden idd alle mails in de spam box.

SeeMeGo
    Geplaatst: Dinsdag, 4 Juli 2017 om 07:29:21

Ook ik heb last van het niet ontvangen van de bevestigingen van klanten. 
    Het is heel vervelend.

Kan er misschien aan de opmaak van de automatisch verzonden bevestigingen iets veranderen, zodat spamfilters ze niet zo snel als spam aanmerken?

Zo zitten klant en ik op elkaar te wachten.

Groeten van Siemie 

Claudia
    Geplaatst: Maandag, 10 Juli 2017 om 22:55:21

Hier ook af en toe de mails in de spambox.

Peter Verberne
    Geplaatst: Vrijdag, 14 Juli 2017 om 09:50:59

Heb je al SPF-records toegevoegd dat hielp bij mij namelijk. Zo niet kijk eens op deze pagina: https://www.luondo.nl/dns/ hopelijk werkt het hierna

Richtkijkerbestellen
    Geplaatst: Donderdag, 20 Juli 2017 om 22:48:05

Ik had vandaag de zelfde vraag aan Luondo en heb dit heldere antwoord gekregen:
    Mijn hoster heeft de DNS voor mij aangepast en dit moet binnen 4 à 8 uur werken.

Beste Chantal,

Omdat e-mails vanaf de Luondo server onder jouw domein (info@richtkijkerbestellen.nl) worden verstuurd kan de mail helaas wel eens bij de klant of jezelf in de spambox belanden of helemaal niet aankomen. Dit kan opgelost worden door een DNS TXT record toe te voegen waarmee je aangeeft dat de luondo servers mails mogen versturen vanuit jouw domeinnaam.

Het gaat om het onderstaande TXT record.
    richtkijkerbestellen.nl. TXT "v=spf1 include:_spf.luondo.nl ?all"

Als er al een TXT spf1 record aanwezig is zul je deze en de bovenstaande record moeten combineren tot één record.

Voorbeeld
    Als er al een TXT spf1 record staat die er bijvoorbeeld zo uitziet:
    "v=spf1 ip4:12.34.567.89 ?all"

Dan zal de combinatie er zo uitzien:
    "v=spf1 ip4:12.34.567.89 include:_spf.luondo.nl ?all"

Mocht je er zelf niet uitkomen dan raden we je aan om dit door je domeinhoster in te laten stellen.

Meer informatie vind je op http://www.luondo.nl/dns

Met vriendelijke groet,
    Team Luondo

En OPGELOST
    Succes!

Aangepast op 20-7-2017 22:49