Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Hoe krijg je meer bezoekers naar je webwinkel?

Google + ranking

loveletterpress
    Geplaatst: Dinsdag, 13 Juni 2017 om 10:44:53

Hoi,

Wie kan mij misschien 'kort' uitleggen hoe google nu werkt? (als dat uberhaupt mogelijk is)

Voorheen was ik goed te vinden altijd (1e pagina en 2e, 3e, 4e positie) en de meeste mailtje en bestellingen stond bij dat ze mij via google hebben gevonden. (blijft dan wel altijd beperkt waar ze dan op zoeken)
    Maar nu blijkt dat ik nergens meer goed te vinden ben. Bizar. vond ik.
    ik had nog geen ssl aangevraagd, stond op lijstje, maar kwam er niet van. Kan dat hiermee te maken hebben gehad?

Nu gekeken bij Luondo voor google.

Analytics tracking-ID is ingevuld en Analytics remarketing staat op ja. ( volgens mij is dat dan toch goed een ja, wel gelezen wat het globaal inhoud

Seacrh console, kwam ik erachter dat ik de verficatiecode niet hebt ingevuld, website heb ik wel 2015 aangemeld. maar ja weet niet of de verifiactiecode er al was.
    Maar wat zoeken in mijn google account. de verificatie code gevonden.
    Bij de 'i' stond als je een nieuwe aanmaakte, waar je deze code kon vinden. Maar ik had al een sitemap, was even zoeken waar de code stond.

adwords, Tag manager en google shopping nog niet.

Gisteren wel informatie gezocht voor adwords. Maar vind het nog een 'grijs' gebied.
    Ik kon wel zo een adwords aanmaken met een advertentie. (wat ik wel raar vond, ze al een suggestie gedaan 'geboortekaartjes letterpress' en met  verschillende mogeljke woorden. Maar als nu een ander zoek woord wilde invoeren bij. trouwkaarten letterpress. Pakte hij dit niet.
    Geeft aan budget en dan berekent hij de hele maand,maar waar kan je dit weer uitzetten? volgens stap was gegevens en betalings gegevens. Ik dacht ja doei, ik wacht even.

website vermeldingen
    Maar hoe berekent de google nu dan de ranking? Ik sta op verschillend websites en blogs met een vermelding van mijn websites. Dit berekent hij toch ook mee?

SEO Luondo
    En bij luondo, per pagina/product/blog vul ik zoveel de SEO in.  Valt mij wel op bij de meta beschrijvingen een heel beschrijving vertel, dat de helft weg valt/is als ik het product opnieuw open.

Wat kan ik nog doen?
    Wie kan mij verder helpen?

Alvast bedankt!

Groeten, Lindsey

Remco
    Geplaatst: Dinsdag, 13 Juni 2017 om 11:44:38

Hey Lindsey,

Beetje een warrig verhaal, maar ik begrijp dat het ook allemaal een beetje warrig voor je is ;)

Heb je na het overzetten naar HTTPS in Analytics en Search Console je property wel op HTTPS ingesteld? Ook is het belangrijk om na het overzetten naar HTTPS een sitemap in te dienen (bij het HTTPS property)

Het kan zijn dat je na het overzetten naar HTTPS in ranking gezakt bent. Meerdere webshops hebben hier last van - al moet ik wel zeggen dat dit per markt lijkt te verschillen. Ik spreek meerdere mensen die hier last van hebben gehad. Anderen zeggen niets te hebben gemerkt waarbij er 0,0 daling in ranking heeft plaatsgevonden. Het lijkt dus soms een beetje random, maar over het algemeen moet je ranking wel binnen een vrij korte periode weer herstellen. Mits je de handleiding van Luondo hebt gevolgd en je webshop op HTTPS voor Google hebt ingesteld.

Verder helpt Adwords je niet bij je gratis ranking in Google. Je advertenties worden gewoon ergens bovenaan Google geplaatst waar je voor betaalt. Dit staat los van je vindbaarheid. Adverteren is een prima optie om meer bezoekers te trekken, maar wanneer je aan de slag gaat met Adwords, raad ik je wel aan om je er iets meer in te verdiepen. Wanneer je niet 100% weet waar je mee bezig bent, gooi je vaak geld over de balk. Uiteraard kan dit een leerproces zijn waarna je in de toekomst wel rendabel kan gaan adverteren, maar voor veel mensen is dit toch een dure les.

Qua SEO in Luondo kan je een user friendly url, browser titel, meta omschrijving en steekwoorden invullen. Het is belangrijk om te weten dat dit zeer zeker waarde toevoegt, maar het is essentieel dat dit goed wordt ingevuld. Verder is niet alleen de informatie onder het tabje SEO belangrijk, maar veel waardevoller is de content die je op de pagina plaatst. Dit is namelijk de content die Google zal indexeren en waarde aan zal hechten waarna je dus hoog of laag wordt geplaatst.

Wanneer ik kijk naar bijvoorbeeld je blogberichten, valt het me op dat je blogberichten wel waarde hebben, maar simpelweg niet zijn geoptimaliseerd voor Google. Wanneer je je bijvoorbeeld meer aan bepaalde richtlijnen zou houden tijdens het bloggen (keywords vet drukken, tussenkopjes, intern linken, alt en title tags bij afbeeldingen enz.) zul je zien dat je content veel beter gaat ranken in Google.

Conclusie: je ranking zal geheid gezakt zijn nadat je overgestapt bent naar HTTPS en de manier van ranken die je toepast voor Google, is niet optimaal waarbij je veel laat liggen.

Heb je je huidige rankings op je belangrijkste keywords in Search Console gecheckt en vergeleken met hoe het hiervoor was? Met gerichte blogposts waarbij je belangrijkste keywords geoptimaliseerd voorkomen, zou je je weer terug omhoog kunnen boksen in Google.

loveletterpress
    Geplaatst: Dinsdag, 13 Juni 2017 om 12:40:02

Hoi Remco,

Ja sorry voor het warrige verhaal! Voor mij niet veel duidelijk..google en ranking.

Heb je na het overzetten naar HTTPS in Analytics en Search Console je property wel op HTTPS ingesteld? Ook is het belangrijk om na het overzetten naar HTTPS een sitemap in te dienen (bij het HTTPS property)

Ik zou het niet weten! ben bang van niet. Hoe doe je dat?

Wat ik heb gedaan deze week is de ssl aangevraagd, deze is akkoord en werd gekoppeld.
    Daarna in Luondo gekeken bij externe websites Google wat daar allemaal ingevuld staat.
    Daar kwam ik achter dat bij search Console de verificatiecode niet was ingevuld. Zo kwam op de search console en zag dat url errors 404 waren geweest, de afgelopen weken. gezocht naar de verificatie code. dit ingevuld.  Maar https? hoe kan ik dit doen.

Het kan zijn dat je na het overzetten naar HTTPS in ranking gezakt bent. Meerdere webshops hebben hier last van - al moet ik wel zeggen dat dit per markt lijkt te verschillen. Ik spreek meerdere mensen die hier last van hebben gehad. Anderen zeggen niets te hebben gemerkt waarbij er 0,0 daling in ranking heeft plaatsgevonden. Het lijkt dus soms een beetje random, maar over het algemeen moet je ranking wel binnen een vrij korte periode weer herstellen.

Mits je de handleiding van Luondo hebt gevolgd en je webshop op HTTPS voor Google hebt ingesteld.
    Waar is deze handleiding hoe ik dit kan doen?

Adwords
    Ja dat dacht ik zelf eerst ook mee in verdiepen. weet dat dit niet gratis! maar ik dacht als het net zo werkt FB dat je een periode in kan vullen. Dan probeer ik het 1 week.

SEO
    User friendly, probeer ik zo goed mogelijk in te vullen. Maar bij de meta beschrijving, heb ik telkens dat ik een hoop tekst doe en de helft weg valt als ik het open? Ik dacht dat lange teksten met veel informatie goed was. Alleen dat pakt bij mij niet.

Content ja dit las ik bij een ander topic. (ik had gehoord dat het achter de schermen belangrijker was, dat wat je zag op de site)
    https://www.luondo.nl/forum/hoe-krijg-je-meer-bezoekers-naar-je-webwinkel/48217/seo-vraagjes
    op iedere catergorie pagina en producten.
    Daar moet ik dus ook meer tekst schrijven die google meeneemt. Staat beknopt op wat het is. En bij sommige producten gekopieerd. Alleen papier of kleuren anders.

BLOG
    Keywords in de blog tekst zelf. woorden vet gedrukt?
    Tussenkopjes?
    Alt en Title tags bij afbeeldingen?

Hier vul ik bij de seo, alles in. Bij meta omschrijving, kopier ik de tekst. Alleen hij onthoud maar een gedeelte tekst. als ik het heb opgeslagen.

Heb je je huidige rankings op je belangrijkste keywords in Search Console gecheckt en vergeleken met hoe het hiervoor was? Met gerichte blogposts waarbij je belangrijkste keywords geoptimaliseerd voorkomen, zou je je weer terug omhoog kunnen boksen in Google.

Hoe kan ik dit checken, ik heb vanalles gezien en zit net te kijken bij search welke kopje ik dan moet bekijken?

Aangepast op 13-6-2017 12:40
    RTM4
    Geplaatst: Dinsdag, 13 Juni 2017 om 16:56:56

Ik zou eens google op winnen in google en dat handboek (gratis) eens grondig doornemen, dan wordt er veel duidelijk.
    Als je die basis begrijpt en toepast, dan is dit een logische vervolgstap:
    http://searchengineland.com/seotable/
    Nu nog abracadabra, maar dat wijst wel gaandeweg

Remco
    Geplaatst: Dinsdag, 13 Juni 2017 om 20:41:21

Eens met RTM. Je zult een beetje tijd / energie moeten steken om het één en ander zelf uit te zoeken. Het is niet handig om alleen de antwoorden toe te passen op je directe vragen zonder het geheel te begrijpen.

Handleiding van Luondo mbt SSL vind je hier

Mocht het te veel energie kosten om alles zelf uit te zoeken, bied ik ook consultancy aan om eens 1 op 1 te gaan zitten. Zie het als een soort van versnelde training om je kennis bij te spijkeren ;)

Zelfde geldt voor de handleiding. Je kan alles zelf uitzoeken / toepassen, maar je zou het eventueel ook uit kunnen besteden. Ook hierin zou ik het e.e.a. voor je kunnen betekenen.

Excuus voor de zelfpromotie ;)

loveletterpress
    Geplaatst: Dinsdag, 13 Juni 2017 om 21:15:41

Hoi,

SSL beschrijving had ik al bekeken  en gevonden ;-) en zover al toegepast. op 1 ding die nog niet kan achterhalen wat ik kan wijzigen. in ieder geval pakt hij deze niet.

Dat snap ik dat ik er tijd/enegerie in moet steken. Vind het ook niet, wil het graag zelf begrijpen. En daar ben ik ook mee bezig. Maar als persoon vraag ik gewoon veel dingen omdat ik voor mezelf een duidelijk antwoord wil. in ieder geval bedankt voor je antwoord!

Remco
    Geplaatst: Dinsdag, 13 Juni 2017 om 21:34:10

"op 1 ding die nog niet kan achterhalen wat ik kan wijzigen" - wat is dit? :)

loveletterpress
    Geplaatst: Woensdag, 14 Juni 2017 om 09:01:22

Hoi,

Als ik bij site instellingen. bij voorkeurkeurs domein. www.loveletterpress.nl wil aanklikken. Pakt hij deze niet. Omdat ik loveletterpress.nl nog moet verifieren. (dat denk ik dan zo)
    Ik kon in eerste instantie niet mijn verificatie code niet vinden. Ik dacht als via loveletterpress.nl misschien wel een nieuwe kon maken, maak halverwegehet proces, nee niet handig.Dus geanuleerd. Maar blijkbaar bestaat hij nog wel ergens. Bij instellingen, maar kan niet vinden waar ik deze ik kan verwijderen.
    www.loveletterpress.nl is wel goed gekeurd. Zo ver ik zie.

Deze melding staat erbij dan bij. Als je op 'sluiten'klikt, blijft het op geen voorkeur staan.

'Deel van het proces voor het instellen van een voorkeursdomein houdt in dat we verifiëren of u de eigenaar bent van http://loveletterpress.nl/. Verifieer uw eigendom van http://loveletterpress.nl/.'

Ondertussen ben ik informatie aan het lezen voor blogs en codes etc. ;-)

Remco
    Geplaatst: Donderdag, 15 Juni 2017 om 10:40:02

Je kan deze ook gewoon in Google Analytics aanmaken en dan in Search Console verifieren middels Analytics.

Ozom
    Geplaatst: Woensdag, 7 Februari 2018 om 21:21:01

Hoi Remco, ik heb alles volgens de pdf gedaan en als je geduldig bent is dit goed te doen. Het probleem is alleen dat ik nog steeds ozomwebshop.nl, https://ozomwebshop.nl en http://ozomwebshop.nl niet op google krijg en hij blijft zeuren over niet pri've. Kun jij mij daarbij helpen?

Remco
    Geplaatst: Donderdag, 8 Februari 2018 om 16:40:40

Wat is de exacte foutmelding die je krijgt? En krijg je deze bij het aanmaken van een nieuwe property?