Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Hoe krijg je meer bezoekers naar je webwinkel?

Facebook Pixel plaatsen in Luondo webshop

Duurzame Design Kado's
    Geplaatst: Zaterdag, 16 September 2017 om 13:36:19

Hoi,

Ik heb enige tijd geleden de beslissing genomen om via een professionele partij een FB advertising campagne te starten. Intake gehad en ook tijdens het voortraject werd er al over geproken dat je een pixel op je webshop moet plaatsen.

Ik heb gisteren allerlei technische feedback hierover gekregen. Welke codes en waar deze te plaatsen.

Mijn vraag:
    Kan ik een pixel/pixels toevoegen via luondo en kan ik dit makkelijk zelf of is dit programmeer werk? Ben zelf niet technisch.

Groeten,
    Sweder

Luondo Webwinkels (Team Luondo)
    Geplaatst: Zaterdag, 16 September 2017 om 13:47:11

Beste Sweder, 

De Facebook Pixel ID kun je in de beheeromgeving toevoegen op de pagina Instellingen > Externe websites > Facebook.

Met vriendelijke groet,
    Team Luondo

Duurzame Design Kado's
    Geplaatst: Zaterdag, 16 September 2017 om 14:52:29

Beste Team Luondo,

Bedankt voor de reactie op zaterdag!

Nog een vraagje:
    Ook heb ik een XML bestand van de productcatalogus nodig. De productcatalogus is een bestand dat op de website staat, waarin alle gegevens staan van de producten die je kunt kopen.
    Denk aan prijs, op voorraad of niet, naam, beschrijving etc. etc. Dit bestand kan door de websitebouwer geëxporteerd worden in een XML bestand. Dit bestand is een URL met data.

Waar kan ik de productcatalogus vinden?

Met vriendelijke groet,

Sweder

Luondo Webwinkels (Team Luondo)
    Geplaatst: Zaterdag, 16 September 2017 om 15:55:45

Beste Sweder, 

Hiervoor kun je gebruik maken van de Google Shopping feed. Deze is te vinden op pagina; Instellingen > Externe websites > Google > Google shopping

Met vriendelijke groet,
    Team Luondo

Claudia
    Geplaatst: Dinsdag, 19 September 2017 om 11:24:33

Ik ben bezig om een productcatalogus te maken in Facebook aan de hand van de Google shopping feed. Ik krijg van FB deze medling: Producten zonder brand, gtin, mpn-gegevens kunnen niet worden geüpload. Controleer of dit veld is toegevoegd voor elk product in een afzonderlijke kolom met label.
    Hoe moet ik dit doen?

Remco
    Geplaatst: Dinsdag, 19 September 2017 om 11:27:19

Heb je elk product in je webshop deze data meegegeven? Dit kan je vinden onder het tabje extra bij het product. GTIN komt volgens mij overeen met EAN.

Claudia
    Geplaatst: Dinsdag, 19 September 2017 om 11:32:39

Nee want ik heb niet voor elk product een EAN. Wat doe ik bij de producten zonder EAN?
    En wat is MPN?
    Het gekke is 11 producten laadt ie wel in. Dit zijn de Tina Ratzer plaids. Daar is dus wel een EAN ingevuld zie ik nu. Dus conclusie: ik moet EANs in gaan vullen. Helaas niet van alle producten beschikbaar.... Zou je dan een fake EAN in kunnen vullen?

Aangepast op 19-9-2017 11:45
    Remco
    Geplaatst: Dinsdag, 19 September 2017 om 12:02:24

Volgens mij is MPN ongeveer hetzelfde als EAN, alleen niet officieel. Je zou het eens kunnen proberen. Ik ken weshops die zelfverzonnen EAN / MPN nummers invullen om te voldoen aan bepaalde advertentiemogelijkheden voor feeds.

Heb je ook voor deze producten een merk ingevuld?

Mocht het nog niet lukken, kan je even de melding die je krijgt 1 op 1 via een ticket kunnen doorsturen.

Claudia
    Geplaatst: Dinsdag, 19 September 2017 om 13:12:15

Hoi Remco, Bedankt voor je weer snelle antwoord. Super. Ik heb merken bij categorieen staan. Dus niet de specificatie merk gemaakt. Bij Ratzer lijkt dat te werken. Dus mijn plan: bij de merken die EANs hebben de EAN invullen en dan weer uploaden. Eens kijken hoe ver ik dan kom. Dus je snapt wat ik de rest vd middag kan gaan doen.... :-)