Luondo.nl Webwinkels
Inloggen
    • begin
    • actieve onderwerpen
    • Zoeken  
    Forum > Instellingen in je Luondo webwinkel
    topic toevoegen reactie toevoegen

Hoe "fade" je de achtergrond van je webwinkel?

Luondo (Moderator)

Geplaatst: Zondag, 20 Maart 2011 om 10:26:36

In deze post kregen we de vraag van Lorenzo hoe wij bij de demo shop van Luondo de achtergrond "faden".

Dit is heel simpel: Ga naar Instellingen -> Vormgeving -> Webwinkel vormgeving - > Achtergrond

Hier kun je de 2 kleuren pakken waar je wil dat hij wordt "gefade" en aan de rechterkant (bovenin) kun je de "transparantie" instellen door de schuifbalk heen en weer te schuiven.

Vernuftig systeempje hoor!

Succes,
    Eelco

Lorenzo

Geplaatst: Maandag, 21 Maart 2011 om 16:48:18

Bedankt voor je antwoord Eelco!

Ik zou er alleen nog een nuance aan willen toevoegen.
    De fade van heel de achtergrond pagina heb ik al onder de knie, alleen hoe jij het doet dat moet je nog eens uitleggen...

Jij trekt je fade tot aan je banner en daaronder is de pagina gewoon blauw.
    Wanneer ik de fade instel, dan loopt die door tot onderaan de footer...

Luondo (Moderator)

Geplaatst: Maandag, 21 Maart 2011 om 16:58:02

Beste Lorenzo,

Hiervoor hebben we een eigen achtergrond afbeelding geupload
    Deze hebben we afgestemd op de hoogte van de header.

Hieronder de afbeelding.

Groeten,
    Team Luondo

Lorenzo

Geplaatst: Dinsdag, 22 Maart 2011 om 08:33:05

Ik dacht al dat het zo zou moeten :)
    Welke afmetingen heb je de afbeelding gegeven? Wat gebeurt er wanneer mensen een groter scherm hebben dan je afbeelding, hoe wordt dit dat opgevuld?

Luondo (Moderator)

Geplaatst: Dinsdag, 22 Maart 2011 om 09:39:18

Hoi Lorenzo,

Je moet ook een achtergrond kleur meegeven waar het plaatje aan de onderkant mee ophoudt . Zo vult hij dan helemaal uit naar beneden. Daarnaast moet je instellen dat het plaatje alleen horizontaal moet herhalen.

Luondo vormgeving editor

Succes!

Groeten,
    Team Luondo

Lorenzo

Geplaatst: Dinsdag, 22 Maart 2011 om 12:24:48

Wat is de lengte van je background?
    Als ik het nu toepas dan herhaald de background zich halfweg mijn producten en dat lijkt natuurlijk nergens naar.
    Wanneer ik het instel op "niet herhalen" dan wordt het nog erger :p

Aangepast op 22-3-2011 12:32
    Luondo (Moderator)

Geplaatst: Dinsdag, 22 Maart 2011 om 12:39:16

Hij kan 1 px breed zijn. En dan moet je horizontaal herhalen instellen.

Anders ons even de achtergrond mailen zodat wij het even voor je in kunnen stellen.

Remco Steijvers

Geplaatst: Dinsdag, 22 Maart 2011 om 12:40:52

De lengte is gewoon vanaf de bovenkant van je pagina, tot je de fade wil stoppen, plus de kleur voor de complete background.

Stel je pagina staat 20 pixels van de kant af en je header is 200 pixels hoog, dan maak je een fade die 220 pixels hoog is. Daaronder zet je dan nog bijvoorbeeld een stuk van 40 pixels (de lengte hiervan maakt niets uit) van 1 kleur, die overeenkomt met de achtergrondkleur die je in Luondo instelt (de afbeelding loopt dan over in de achtergrondkleur, omdat deze beneden hetzelfde zijn).

Als je deze image horizontaal herhaalt, dan herhaal je hem van helemaal links tot rechts. Je positie kan je dus het beste op 'boven links' instellen, alhoewel ik denk dat het weinig uitmaakt. Zolang hij maar bovenin begint.

Lorenzo

Geplaatst: Dinsdag, 22 Maart 2011 om 13:26:02

Bedankt voor de info. Ik ben nu nog verschillende dingen aan het uitproberen, dus het hangt daar vanaf.
    Mocht ik hierbij nog hulp nodig hebben dan mail ik het door.

Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen.