Luondo.nl Webwinkels
Inloggen
    • begin
    • actieve onderwerpen
    • Zoeken  
    Forum > Instellingen in je Luondo webwinkel
    topic toevoegen reactie toevoegen

Nieuwsbrief blok

Soul MatchMaker

Geplaatst: Zondag, 27 Januari 2013 om 21:32:31

Aangezien ik een freemium account heb, kan ik de nieuwsbrief optie helaas niet gebruiken.

1) hoe haal ik deze optie van de site aangezien hij er wel standaard opstaat?
    2) kan ik via Emormail een formulier maken en deze plaatsen aan de linkerkant? Hoe doe ik dat? Lukt dat wel bij de gratis versie van Luondo?

Robbert

Geplaatst: Dinsdag, 29 Januari 2013 om 17:30:05

Beste Mother Earth Gifts,

1) Je kan bij Content > Kolommen > Kies een layout > de 'nieuwsbrief' module uit de kolom 'slepen' naar de modules aan de linkerkan, dan is die niet meer zichtbaar.

2) Je kan bijvoorbeeld de html code van het Enormail formulier in een legen module plaatsen. Zie de 'toevoegen' knop bij de modules (en de editor even op CODE zetten voordat je de html code gaat plakken)

Succes!

Groeten Robbert

Van Wens Tot Wieg

shop.vanwenstotwieg.nl
    Geplaatst: Woensdag, 22 Mei 2013 om 00:45:35

Goeie tip Robert,

Onze shop gaat eind mei pas echt live en we vorderen gestaag.  Omdat de Luondo Nieuwsbrief niet goed past bij onze doelstellingen hebben we gekozen voor Enormail.

We gebruiken o.a. jouw goede en duidelijke tip m.b.t. Enormail en alles werkt perfect. Maar dan ben je er nog niet. Als iemand zich registreert als klant van de webshop of bij het uitchecken, heeft hij de optie om wel/niet de Nieuwsbrief te willen ontvangen. De vraag is nu: wat moet ik doen om ervoor te zorgen, dat die aanmelding voor de Nieuwsbrief ook daadwerkelijk wordt aangemeld bij de Enormail mailinglist en niet bij de Luondo mailinglist?
    Overigens niets dan lof voor Luondo!

Groeten, Chris Kerkhof - Van Wens Tot Wieg

Erik (Shop318)

Geplaatst: Woensdag, 22 Mei 2013 om 07:03:32

Chris dat gaat niet. ze kunnen zich alleen aanmelden op de luondo shop nieuwsbrief (die optie moet je dus uit hebben staan)

Je kunt dus alleen mensen laten inschrijven via een exterene banner of pagina.. (iets wat weinig mensen dus zullen doen).

Luondo zou wel iets integreren met Enormail.. maar het is al maanden stil daarover (zowiezo is het erg stil met nieuws...en ook op het forum.)

Eelco de Boer (Team Luondo)

Geplaatst: Woensdag, 22 Mei 2013 om 16:28:53

@ Erik, klopt, moet er ook snel komen! De API van Enormail is klaar dus we kunnen daar binnenkort eerste stappen in zetten!

Gr,
    Eelco

Van Wens Tot Wieg

shop.vanwenstotwieg.nl
    Geplaatst: Vrijdag, 24 Mei 2013 om 21:19:42

Beste Eelco,

Zo mag ik het horen. We hebben vandaag de webshop live gezet. De betaalprovder is gekoppeld en (nog niet) alles gaat naar onze zin:
    1. De Betaalprovider heeft IDeal al aangezet en we worden keurg omgeleid niaar iDeal. Als je dan een keuze voor jouw bank hebt gemaakt, dan krijg je een melding dat IDeal tijdelijk niet werkt en de aanbeveling "anders te betalen". Ik heb daarover contact met Rabo Omnikassa gehad en ze raden me aan een dag geduld te hebben. Dat valt niet mee...... vooral omdat je winkelwagen geleegd wordt als je op "verder" klikt. De factuur wordt wel aangemaakt en de order wordt ook bij bestellingen gezet, maar de klant denk, dat hij opnieuw zijn winkelwagen moet vullen en opnieuw moet bestellen.
    2. We hebben dus IDeal voorlopig even uitgezet en zullen van tijd tot tijd testen.
    3. Het uitzetten van de optie "aanmelden nieuwsbrief" is voor ons onbespreekbaar. Dus al we een aanmelding krijgen voor de Nieuwsbrief, dan melden we die handmatig aan bij Enormail, zodat de klant 2x een opt-in/out krijgt. Niet handig, dus we wachten in spanning af op het inbouwen van de enormail API in de Luondo shop. Een alternatief is dat Luondo een betere Nieuwsbrief editor er in plakt. Dan hebben wij echt een one-stop-shop in Luondo gevonden.
    Tot slot, Luondo is echt wel een goede webshop. Daarover is geen discussie hier. Ik vertrouw op jullie ambities om snel Enormail te implementeren.
    Groeten, Chris Kerkhof

Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen.