Luondo.nl Webwinkels
Inloggen
    • begin
    • actieve onderwerpen
    • Zoeken  
    Forum > Instellingen in je Luondo webwinkel
    topic toevoegen reactie toevoegen

Beste foto maat

Carmela (Studio MYH)

www.studiomyh.nl
    Geplaatst: Maandag, 26 Oktober 2015 om 22:42:25

Hallo

Even een vraagje, wat is de beste foto maat die je kan kiezen bij de product layout? Ik heb gelezen dat als je de foto's te groot zet je snelheid van je website langzamer word.
    En hoe krijg je de foto's zichtbaar op de site die je bij de categorieen kan plaatsen?

Iemand die mij hier bij kan helpen?
    Alvast heel erg bedankt!

Remco

www.onlinewebservices.nl
    Geplaatst: Dinsdag, 27 Oktober 2015 om 11:04:14

Er is geen 'beste' foto maat. Het ligt een beetje aan het product / doelgroep wat het beste converteert, maar over het algemeen zou ik voor ca. 350 pixels gaan. Als je foto's uploadt die qua bestandformaat niet al te groot zijn, zal het laden gewoon snel gaan.

"En hoe krijg je de foto's zichtbaar op de site die je bij de categorieen kan plaatsen?"  Geen idee wat je hiermee bedoelt. Heb je een Luondo webshop die je als voorbeeld kan nemen wat je bedoelt?

Carmela (Studio MYH)

www.studiomyh.nl
    Geplaatst: Dinsdag, 27 Oktober 2015 om 15:32:41

Hoi Remco

Bedankt voor je bericht.

Als je een categorie aanmaak krijg je wat opties die je kan invullen.

Algemeen, afbeeldingen, seo, layout en producten.

Als ik bij afbeeldingen een foto plaats en opsla krijg ik die niet te zien op de site.

bv bij mij www.studiomyh.nl heb ik bij categorie etagèrens een afbeelding toegevoegd, maar als je op de site gaat kijken bij etagèrens zie je heel die afbeelding niet.

groetjes carmela

Remco

www.onlinewebservices.nl
    Geplaatst: Dinsdag, 27 Oktober 2015 om 17:44:24

Als je een subcategorie hebt en daar een afbeelding uploadt, dan zie je deze afbeelding terug in de hoofdcategorie waar de subcategorie in staat.

Deze functie is dus bedoeld om subcategorieen in het overzicht van een hoofdcategorie als afbeelding te tonen. Zie hier als voorbeeld.

Productfotografie

www.productfotografieshop.nl
    Geplaatst: Dinsdag, 27 Oktober 2015 om 20:28:32

Beste Carmela,

De grootte van een afbeelding wordt bepaald door 'hoe groot wil je je afbeelding in je webwinkel in beeld hebben'.
    Wil je groot afbeelden (dus zo ongeveer het hele  scherm benutten) is 1200 pixels een goed uitgangspunt.
    Wil je klein afbeelden (zoals het in beeld brengen van een product) is 350 pixels aan de krappe kant.
    Zelf stel ik productfoto's in op 700 pixels breed zodat, wanneer een bezoeker de foto vergroot, deze nog scherp genoeg in beeld komt en de 'laadtijd' acceptabel blijft.
    (niet iedereen beschikt n.l. over de nieuwste apparatuur en bij wat oudere versies kan een te groot bestand vervelend lang duren, met als gevolg 'afhaken'. 

Belangrijker is het aantal DPI.
    Kijk even op mijn website: www.productfotostudio.com en dan met name op mijn Blog.
    Daar vind je een uitleg omtrent dit onderwerp.

Beste groeten,
    Ben

Remco

www.onlinewebservices.nl
    Geplaatst: Dinsdag, 27 Oktober 2015 om 21:14:18

Denk dat ze bedoelde hoe groot de foto's gepresenteerd moeten worden bij het product zelf (dus zonder dat mensen deze nog uitvergroten).

De foto's moeten idd groot genoeg zijn dat deze ook daadwerkelijk uitvergroot kunnen worden naar circa 700 pixels.

Carmela (Studio MYH)

www.studiomyh.nl
    Geplaatst: Woensdag, 28 Oktober 2015 om 10:05:33

Bedankt voor de reactie's!

Ik ga ermee aan de slag!

Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen.